Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

نکته جهت شکوفایی بهبودی

1. امروز مسئولیت شخصی را میپذیرم و سهم خود را میپردازم.
2. به پیوند بهبودی ملحق میشوم. تجربه، قدرت و امید مورد نیاز خود را در انجمن پرخوران گمنام بدست میآورم.
3. ریسک اعتماد به راهنمای خود را میپذیرم و به پاداش صحبت کردن با او دست مییابم.
4.قضاوتهای منفی خود را درباره دیگران کنار میگذارم و در عوض بر سپاسگذاری از صفات مطلوب همه تمرکز میکنم.
5.از حمایت دوستان خود در دوران بهبودی استفاده میکنم تا به من در رویارویی در عواطفم کمک کنند.
6.سعی میکنم بر اساس رشدی که در بهبودی تجربه کرده ام، رفتار کنم.
7. با یک تازه وارد کار میکنم. به یاد دارم که خود نیز تازه وارد بودم.
8.سعی میکنم با همان احساس تعلقی که خود در OA یافته ام، دیگران را جذب کنم.
9.دیگر از گذشته خود پشیمان نیستم، زیرا از طریق آن میتوانم با سایر پرخوران درد دل کنم و شاید درد پرخور دیگری را تسکین دهم یا حتی از مرگ او جلوگیری کنم.
10.خوشبختی خود را از طریق خدمت به دیگران بدست می آورم.
11.کاری را انجام میدهم که موجب حفظ بهبودیم شود.
12.از ته دل میدانم شرکت در جلسات به طرق مختلفی به من سود میرساند.
13.برنامه خود را انجام میدهم تا عضو مسئولیت پذیر و مفیدی برای جامعه خود باشم.
14.سپاسگذارم از اینکه میتوانم با دیگران احساس همدلی کنم. امروز،وقتی آنها تجربیات خود را به مشارکت میگذارند، به صحبتهایشان گوش میدهم و تجربیات خود را با آنها در میان میگذارم.
15.صبر را تمرین میکنم و سعی میکنم افرادی را که با آنها روبرو میشوم دوست داشته باشم.
16.با ایمان به نیروی برتر خود چشم انتظار آینده هستم.
17.از موقعیتی که برای خدمت دارم، سپاسگزارم.
18.سپاسگذاری خود را با دیگران به مشارکت میگذارم، حال کلماتی برای ابراز آن پیدا کنم یا خیر.
19.از دوستی صمیمانه ای که در جلسه همیشگی خود پیدا کرده ام، سپاسگذارم. دست خود را به طرف پرخوری که هنوز در عذاب است دراز میکنم و همین دوستی را به دیگران عرضه میکنم.
20.با آرامش زندگی میکنم، صحبت میکنم و عمل میکنم و بدین طریق، آرامش را در دنیا افزایش میدهم.
21.می پذیرم که همه راه حل ها را در اختیار ندارم. به تجربه دیگران برای یافتن راه حلهای مورد نیاز خود نگاه میکنم و به صحبتهای آنها گوش میدهم.
22.میخواهم دوست وظیفه شناسی باشم.
23.در جلسه OA حضور می یابم تا به خود یادآوری می کنم چه کسی هستم، از کجا آمده ام و در بهبودی خود به کجا میتوانم بروم.
24.آشکارانه و صادقانه با معتاد در حال بهبودی دیگری درد دل میکنم.
25.چشم و ذهن خود را بر نشانه های نیرویی که در گروه OA من وجود دارد، باز میکنم.
26.سعی می کنم به آنچه که گفته میشود با روشن بینی گوش دهم.
27.میدانم که این برنامه میتواند قدم به قدم به تغییر من کمک کند.
28.احساس منفی نسبت به خود را با ابراز علاقه ای مثبت نسبت به دیگران جایگزین میکنم. به جای ویرانی، سازندگی را در پیش میگیرم.
29.با خداوند، خود و دیگران صادق خواهم بود.
30.فردی را پیدا میکنم که مرا باور داشته باشد. آنها را باور خواهم داشت.

31.میخواهم کارها را به دلایل درست انجام دهم، نه فقط بخاطر نفع شخصی خود.
32.به خاطر میسپارم که من برای همه کسانی که راه مرا دنبال میکنند، یک راهنما و چشم انداز امید هستم.
33.حصارهای شخصی خود را کوتاه میکنم و با دیگران ارتباط برقرار میکنم. به قلب خود آزادی لازم برای ابراز و دریافت عشق را میدهم.
34.از طریق برقراری ارتباط با معتادی که ممکن است به کمک نیاز داشته باشد، به طور غیر مستقیم جبران خسارت میکنم.
35.برای آگاهی از اراده خدواند برای من گوش دادن را تمرین میکنم، حتی اگر هنوز نمیدانم برای چه چیزی گوش میدهم.
36.تلاش میکنم دیگران را همانطور که هستند، بپذیرم.
37.سعی میکنم درباره دیگران قضاوت نکنم. بر اصول عشق و پذیرش تمرکز میکنم.
38.در شکل گیری وجدان گروهی شرکت میکنم. به خاطر میسپارم صرفاً به این خاطر که روش خود را تحمیل نمیکنم، دنیا به پایان نمیرسد.
39.در همه فعالیتهای خدماتی خود درباره هدف اصلی امان فکر میکنم. به کمک یک تازه وارد میروم.
40.از مصاحبت با افرادی که درست مثل من از اعتیاد رنج برده اند و نحوه بکارگیری اصول بهبودی را یاد میگیرند، سپاسگزارم.
41.مسئولیت خود و بهبودی خود را میپذیرم.
42.وقتی پیام بهبودی را به سایر معتادان میرسانم، سعی میکنم به نیرویی که در پس این پیام وجود دارد، توجه کنم.
43.معجزه بهبودی خود را اذعان میکنم و از اینکه آنرا یافته ام سپاسگزارم.
44.میخواهم از منفی بافی آزاد باشم. امروز،به طرز مثبت صحبت میکنم و عمل مینمایم.
45.افرادی را که به پشتیبانی من نیاز دارند، تشویق میکنم.
46.اگر به کمک نیاز دارم، آنرا درخواست میکنم. فروتنی را در زندگی خود به کار میگیرم.
47.به جلسه ای میروم، به سراغ تازه واردی میروم، با راهنمای خود تماس میگیرم، خطاب به نیروی برتر خود دعا میکنم، کاری انجام میدهم که بیان کند من تسلیم شده ام.
48.اگر با همه چیزهای اطراف دچار اختلاف شوم، از اراده شخصی خود دست میکشم.
49.برای به مشارکت گذاشتن ضمیر درونی خود فرصتهایی دارم. از این فرصتها بهره میگیرم. به کسانی که دوست دارم نزدیکتر میشوم.
50.با صبر و بخششی که برای خود جستجو میکنم، با دیگران رفتار میکنم.
51.به من هدیه ای روحانی داده شده که برتر از ثروت مادی است.
52.صداقت را تمرین میکنم، حتی اگر انجام آن ناراحت کننده باشد.
53.به اعضای انجمن خود اعتماد میکنم. اگر چه آنها بی شک کامل نیستند، اما بهترین امید من هستند.
54.رازهای من تنها تا زمانی که بعنوان راز باقی میمانند، باعث شدت بیماری من میشوند. امروز، با راهنمایم درباره رازهایم صحبت میکنم.
55.شادی خود را در خدمت، دوستی و نیروی برتر خود جستجو میکنم.
56.فهرستی از چیزهای مادی و روحانی که باید شکرگزارشان باشم، تهیه میکنم.
57.سعی میکنم شنونده ای فعال باشم. وقتی دیگران صحبت میکنند و وقتی با دیگران صحبت میکنم، گوش دادن فعال را تمرین میکنم.
58.ای نیروی برتر به من کمک کن به دیگران خدمت کنم، نه اینکه از آنها بخواهم به من خدمت کنند.
59.وقتی را برای پرسیدن این سؤال اختصاص میدهم: آیا حقیقت را میگویم؟
60.از طریق برداشتن قدمی که درست پیش رویم است، مسیر بهبودی خود را طی میکنم.
63.به افرادی که امروز در زندگی من هستند بیشترین عشق خود را ابراز میکنم.
62.به خاطر دوستانی که دارم، سپاسگزارم. نقش فعالی را در روابط دوستی خود بعهده میگیرم.
63.کمک من مؤثر است. امروز به دیگران دست یاری میدهم.
64.با انتخاب بهبودی زندگی را انتخاب میکنم.
65.از طریق مشارکت اسرار زندگی خود با یک انسان دیگر، میتوانم آن اسرار را خلع سلاح کنم.
66.حضور منظم در جلسات را بعنوان بخشی از الگوی جدید زندگی خود لحاظ میکنم.
67.اگر مورد آزار قرار گرفته ام، بخشش را تمرین میکنم و میدانم خود من هم به بخشش نیاز دارم.
68.حضور، در آغوش گیری و گوش شنوای خود را به فردی که دوست دارم، عرضه میکنم.
69.از طریق به شمارکت گذاشتن رایگان آنچه که به رایگان با من در میان گذاشته شده، ارتباط آگاهانه خود را با خداوندی که درک میکنم گرامی میدارم.
70.از تفاوتهایی که هر یک از ما را منحصر به فرد ساخته است، استقبال میکنم.
71.شادیها و مشکلات خود را با سایر معتادان در حال بهبودی در میان میگذارم. من هم در شادیها و مشکلات آنها شریک میشوم.
72.به خاطر پیوندهای دوستی محکمی که میان اعضای انجمن معتادان گمنام وجود دارد، سپاسگزارم.
73.از تغییر استقبال میکنم. با کمک نیروی برتر خود، شهامت لازم برای تغییر چیزهایی را که میتوانم، بدست میآورم.
74.با مشاهده نواقص شخصیتی دیگران، نواقص خود را شناسایی میکنم.
75.تجربه من در بهبودی بزرگترین هدیه ای است که میتوانم به معتاد دیگری ببخشم. تجربه خود را صادقانه با دیگران در میان میگذارم.
76.به دنبال رهایی از نفس و مشکلات ناشی از اراده شخصی هستم.
77.بخاطر آمرزشی که دارم، سپاسگزارم و نسبت به دیگران با بخشندگی رفتار میکنم.
78.ابراز عشق برای من هزینه ای در بر ندارد، اما برای مخاطب من بسیار گرانبهاست.
79.بخاطر روابط دوستانه ای که نیروی برتر در OA در اختیار من گذاشته، سپاسگزارم. به همین خاطر، دیگر احساس تنهایی نمیکنم.
80.وقتی به دیگران کمک میکنم، خدواند به من کمک میکند.
81.مشکلاتی که قادر به حل آنها نیستم از طریق صحبت با یک دوست قابل تحمل میشوند.
82.با تازه واردهایی که با آنها صحبت میکنم، صداقت خواهم داشت و به اطلاع آنها میرسانم که صرف نظر از آنچه زندگی به همراه میآورد، به هیچ وجه مجبور به مصرف مجدد مواد نیستیم.
83.زندگی مرز جدید برای من است و وسیله ای که برای جستجوی آن استفاده میکنم، عشق است. عشقی را که دریافت کرده ام به رایگان ابراز میکنم.
84.به خاطر میسپارم ماجرای صادقانه من چیزی است که به بهترین نحو مشارکت میکنم. امروز، همین کافیست.
85.از اینکه زنده هستم، سپاسگزارم. امروز کاری را برای سپاسگزاری انجام میدهم.
86.دوستی سایر اعضای انجمن، هدیه ای جاودان و مادام العمر است. با دوستی عرضه شده در OA ارتباط برقرار میکنم و آنرا میپذیرم.
87.با قلب خود گوش میدهم. هر روزی که سپری میشود در زبان همدردی روان تر میشوم.
88.فقط برای آگاهی از ارداه خدواند و قدرت اجرای آن در دنیای واقعی دعا میکنم.
89.بهبودی خود را با هر معتادی، هر کجا، هر زمان و تحت هر شرایطی در میان میگذارم. نتایج را به نیروی برتر خود میسپارم.
90.افکار خود را آرام میکنم و به سخنانی که فرد دیگری بیان میکند، گوش میدهم.
91.انگیزه های خود را برای روحیه واقعی خدمت بررسی میکنم.
92.بهبودی خود را در یک جلسه OA به مشارکت میگذارم.
93.اصول بهبودی را اجرا میکنم، حتی وقتی تنها فردی هستم که از آن مطلع میشوم.
94.دنیا را با دیگران قسمت میکنم و میدانم که آنها نیز به اندازه من مهم هستند. از طریق بخشش، روح خود را تقویت میکنم.
95.سعی میکنم به دیگران خدمت کنم و خود را دوست بدارم.
96.در گروه خود با معتاد دیگری ارتباط برقرار میکنم و بهبودی خود را در میان میگذارم.
97.با راهنما یا فرد دیگری که من را درک میکند، درباره احساسات خود با صراحت صحبت میکنم.
98.سعی میکنم خود را همانطور که واقعاً هستم ببینم. به آنچه دیگران درباره من میگویند، گوش میدهم و خود را از دید آنها مشاهده میکنم.
99.در هر کاری که انجام میدهم به دنبال موقعیتهایی برای خدمت میگردم.
100.بهبودی ام را با خود به خانه میبرم.
101.میدانم کجا باید پاسخ پرسشهای مهم را پیدا کنم. امروز از معتاد دیگری میپرسم، عملکرد این برنامه چگونه است؟
102.میزان بلوغ من حدی است که من برا ی حفظ شرایط روحانی خود مسئولیت به عهده میگیرم. امروز، این مسئله برای من بیشترین اولویت را دارد.
103.وقتی نمیتوانستم از خود محافظت کنم، راهنما از من محافظت کرده است. امروز کار خوبی را برای راهنما انجام میدهم.
104.در جمع دوستان خود در OA هستم. در انجمن با دیگران در ارتباط هستم، هم میبخشم و هم دریافت میکنم.
105.سعی میکنم تا نقشی در اتحاد داشته باشم. میدانم که وحدت با یکنواختی یکسان نیست.
106.با مشکلات زندگی روبرو میشوم، درباره آنچه آموخته ام اعتماد به نفس دارم و مایلم آنرا با دیگران به مشارکت بگذارم.
107.از مشاهده بهبودی دیگران شادمان میشوم.
108.هر روز معتاد هستم، اما امروز تصمیم میگیرم معتاد در حال بهبودی باشم. این تصمیم را با عمل به برنامه خود میگیرم.
109.وقتی هدیه بهبودی را در میان میگذارم، این هدیه گسترش مییابد. کسی را پیدا میکنم تا این هدیه را با او در میان بگذارم.
110. سختی ها من را از بهبودی جدا نمیکند بلکه مرابه سوی آن جذب میکند.
111.در هر جایی که حضور دارم و در هر کاری که انجام میدهم، به دنبال خدمت به دیگران هستم، نه فقط خدمت به خود.
112.استقبالی که در اولین حضورم در OA از من شد را به یاد میآورم. امروز با در آغوش گرفتن یک تازه وارد سپاسگزاری خود را براز میدارم.
113.چیزهای زیادی در بهبودی به من بخشیده شده و بخاطر آن از صمیم قلب سپاسگزارم. از اینکه میتوانم آنرا همانطور که به رایگان با من در میان گذاشته شد، با دیگران مشارکت کنم، لذت میبرم.
114.حمایت سایر معتادان در حال بهبودی؛ هماهنگی با دیگران در جامعه خود؛ و مراقبت نیروی برتر خود را جستجو میکنم. من نمیتوانم، ولی ما میتوانیم.
115.از وقت، عشق و تجربه ای که راهنمایم با من در میان گذاشته، سپاسگزاری میکنم.
116.در OA پذیرفته شده ام؛ با شرایط جدید سازگاری پیدا میکنم. امروز پذیرفتن دیگران در زندگی ام بی خطر است.
117. سعی میکنم که در خدمت انجمن خود باشم.
118.میپذیرم که نه تنها در برابر اعتیاد خود بلکه در برابر اعتیاد دیگران نیز عاجز هستم. پیام را حمل میکنم، نه معتاد را.
119.تمام دستاویزهایی که ممکن است بهبودی من را در خطر بیاندازد، بررسی میکنم و آنها را با معتاد دیگری در میان میگذارم.
120.اصل گمنامی را در جلسه OA تمرین میکنم. به جای شخصیت پیام رسان بر پیام بهبودی تمرکز میکنم.
120.اصل گمنامی را در جلسه OA تمرین میکنم. به جای شخصیت پیام رسان بر پیام بهبودی تمرکز میکنم.
121.پیروزی های خود را با روحیه قدرشناسی با دیگران در میان میگذارم.
122. از حضور این فرد استثنایی یعنی راهنما در زندگی خود سپاسگزارم.
123. از انزوا رهایی پیدا میکنم. سعی میکنم نسبت به انجمن OA احساس تعلق کنم.
124.به خاطر دارم که تجربه من در عبور از سختی ها ممکن است برای عضوی دیگر مفید باشد.
125.چیز با ارزشی را برای مشارکت کردن با دیگران در اختیار دارم. امروز در جلسه ای شرکت میکنم و تجربه بهبودی خود از اعتیاد را در میان میگذارم.
126.میدانم هر چه تجربه گروه من تنوع بیشتری داشته باشد، گروه من بهتر میتواند مرا در شرایط مختلفی که با آن روبرو میشوم، پشتیبانی کند. امروز پیوستن معتادان با هر سابقه ای را به جمع جلسه همیشگی خود خوش آمد میگویم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan