Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سگ سیاه

افسردگی

همگی ما به دفعات احساس فقدان، غم یا نا خشنودی را تجربه می کنیم. این احساسات معمولا بیشتر از یک یا دو هفته طول نمی کشد، و زیاد با زندگی ما تداخل نمی کند. گاهی دلیلی وجود دارد و گاهی بدون دلیل است. ما معمولا با آن مقابله می کنیم، مثلا با یک دوست صحبت می کنیم و نیاز به کمک دیگری نیست.

روی هم رفته در افسردگی :

احساسات شما بعد از چند روز فروکش نمی کند- آنها برای هفته ها یا ماهها طول می کشند.
به طرزی بد است که با زندگی شما تداخل می کند.

احساسات همراه با افسردگی کدامند؟

اکثر افراد با افسردگی تمامی نشانه های زیر را نخواهند داشت، بلکه اکثرا پنج یا شش نشانه را دارا می باشند.

احساس ناخشنودی در اکثر مواقع ( معمولا در عصرها کمی بهترند)
کاهش علاقه در زندگی و عدم لذت بردن از امور
مشکل در تصمیم گیری
عدم توانایی مقابله با مسائلی که اجباری هستند
احساس خستگی
احساس ناآرامی و آشفتگی
از دست دادن وزن و اشتها ( در بعضی بر عکس بوده و افزایش وزن مشاهده شده است)
دیر به خواب رفتن ( بعد از یک تا دو ساعت) و زورد تر از معمول بیدار شدن
کاهش علاقه به مسائل جنسی
از دست دادن اعتماد به نفس
احساس بی مصرف بودن و نا امیدی
اجتناب از دیگر افراد
احساس بد هر روز در یک زمان مشخص ، معمولا در صبح
افکار خودکشی
احساس زودرنجی و شکننده بودن

ممکن است برای مدتی شما متوجه نشوید که افسرده اید، مخصوصا اگر رشد آن تدریجی باشد.سعی می کنید با آن بجنگید، به خاطر تنبل شدن و فقدان قدرت اراده شروع به سرزنش خود می کنید. اینها معمولا ادامه می یابند تا اینکه خانواده یا دوستتان شما را متقاعد می کند که واقعا مشکلی وجود دارد که باید درمان شود. ممکن است دریابید که درد ،سردرد مزمن یا بی خوابی دارید. نشانه های جسمی از این قبیل می توانند اولین نشانه های افسردگی باشند.

چرا افسردگی روی می دهد ؟

مثل احساس ناراحتی که هر یک از ما ممکن است روزانه ادراک کنیم، گاه دلیلی واضح برای افسردگی وجود دارد و گاه این طور نیست. دلیل افسردگی می تواند یاس و ناامیدی یا از دست دادن شخص یا چیزی که برایتان ارزشمند بوده است باشد. اغلب بیشتر از یک دلیل برای افسردگی وجود دارد، و این دلایل از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهند بود. دلایل افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد :

 رویدادهایی که در زندگی اتفاق می افتند: احساس افسردگی پس از یک رویداد استرس زا – مثل داغدیدگی، طلاق یا از دست دادن شغل- طبیعیست. گاهی اوقات افراد بعد از مدتی با رویداد کنار می آیند اما زمانی است که افراد بهد از ماهها هنوز احساس افسردگی می کنند و ناراحتی از بین نرفته است.

شرایط: هنگامی که شما تنها هستید، دوستی ندارید، و نگرانی های دیگر و شرایط جسمانی نا مناسب دارید احتمال بیشتری می رود که افسرده شوید.

بیماریهای جسمی: بیماری های جسمی می توانند بر روی کارکرد مغز تاثیر بگذارند و از این طریق موجب افسردگی شوند. از جمله مشکلات هورمونی مثل کم کاری تیروئید،عفونت های ویروسی، بیماریهای دردناک مثل ارتروز و ......
شخصیت: به نظر می رسد برخی از ما بیشتر از بقیه مستعد افسردگی باشیم و این می تواند ناشی از ژنتیک ما، تجارب اولیه زندگی یا هر دو باشد.
مصرف الکل: مصرف سنگین افسردگی احتمال بیشتری دارد که شما را افسرده کند با حتی به راستی از بین ببرد.
جنسیت: به نظر می رسد که خانم ها بیشتر از آقایان افسرده می شوند، این می تواند به این دلیل باشد که آقایان کمتر از خانم ها درباره احساساتشان حرف می زنند و یا اینکه خانم ها بیشتر در مورد کار یا مراقبت از فرزندان دچار استرس می شوند.
ژنتیک: افسردگی می تواند ارثی باشد. اگر یکی از والدین شما مبتلا به افسردگی شدید می باشد، شما با احتمال 8 برابر بیشتر از جمعیت عادی در معرض ابتلا هستید.

آیا افسردگی شکلی از ضعف می باشد؟

حقیقت اینست که افسردگی بیشتر تنها یک بیماریست تا چیزهای دیگر. افسردگی می تواند برای اکثر افراد حتی آنهایی که دارای شخصیت قویند رخ دهد. وینستون چرچیل آن را سگ سیاه خودش نامیده بود.

چه زمانی باید در جستجوی کمک یا درمان بود؟

زمانی که احساس افسردگی شما در حال فزونی است، و به نظر نمی رسد بهتر شود.
زمانی که احساس افسردگی شما بر کار، علائق و احساستان نسبت به خانواده و دوستان تاثیر می گذارد.
زمانی که در خود این احساس را می بینید که زندگی بی ارزش است، و دیگران بدون شما بهتر خواهند بود.
چه امداد و کمکی در دسترس است؟

فنون خودیاری

روان درمانی

دارو درمانی

فنون خودیاری :

چیزی را در دل خود نگه ندارید: وقتی خبر بدی دارید، با ناراحتی شدید، آن را با فردی که به شما نزدیک است در میان بگذارید. ممکن است نیاز به درد دل کردن یا حتی گریه کردن داشته باشید،این عمل راه معمول ذهنی در تسکین دادن است.(نظر من:مشارکت در جلسات و صحبت با راهنما و دوستان بهبودی در این زمینه کمک می کند)

کاری انجام دهید:

از خانه خارج شوید برای ورزش کردن و یا حتی یک پیاده روی. این کار به تناسب اندام و خواب مناسب در شما کمک خواهد کرد. حتی اگر نمی توانید کار کنید بهترست که فعال بمانید. حالا می تواند کار خانه باشد( به اندازه تغییر یک لامپ) یا هر نوع فعالیت روزمره دیگر .(اصول مراقبت از خود که در انجمن یاد میگیریم)

خوب بخورید:

ممکن است حال خوردن نداشته باشید، اما سعی کنید منظم و کامل بخورید. افسردگی می تواند موجب کاهش وزن و ویتامین های ضروری شود، مخصوصا میوه ها و سبزیجات تازه در این زمینه بسیار مناسبند..(اصول مراقبت از خود که در انجمن یاد میگیریم)

مصرف مواد و الکل را کنار بگذارید:

مصرف مواد و الکل هم باعث افسردگی می شوند و هم تشدید کننده آن می باشند. ممکن است زمانی به شما احساس خوبی بدهند اما مصرف دراز مدت عوارض جبران نکردنی را به همراه خواهد داشت..(اصول مراقبت از خود که در انجمن یاد میگیریم)

خوابیدن:

اگر نمی توانید بخوابید سعی کنید نگرانی در مورد آن را کنار بگذارید. در حالیکه در تخت دراز کشیده اید به یک موزیک آرام یا برنامه تلویزیونی گوش دهید، بدن و ذهن شما فرصت استراحت پیدا خواهند کرد، استرس کمتری درک می کنید و در می یابید که کمی به خواب رفتن آسان است..(اصول مراقبت از خود که در انجمن یاد میگیریم)

مقابله با علل بیماری:

اگر فکر می کنید می دانید که چه چیزی باعث افسردگی شما شده، نوشتن در مورد چیزهایی که باعث افسردگی شما شده و فکر کردن در مورد روش های مقابله با آن کمک کننده خواهد بود.(از ابزارها)

بهترین چیزها را برای انجام دادن انتخاب کنید و به عمل درآورید.

امیدوار بمانید:(عبارات مثبت)

با خود تکرار کنید که:

- افراد زیادی افسردگی داشته اند

- ممکن است باورش سخت باشد اما به زودی از شر آن خلاص می شوی

- افسردگی می تواند گاهی اوقات کمک کننده باشد، ممکن است بعد از رهایی تو را قوی تر از قبل کند و توانایی مقابله را در تو بیشتر کند. می تواند به تو کمک کند که وضعیت ها و روابط را واضح تر ببینی

- ممکن است تصمیم مهمی بگیری و زندگی خود را تغییر دهی ،چیزی که قبلا از آن دوری می کردی

تمرین سه چیز خوب

هر شب هنگام خواب سه رویداد را یادداشت کنید که برایتان خوشایند بوده و نسبت به آن احساس خوبی داشته اید.

فنون روان درمانی

روان درمانی های متعددی برای افسردگی شناخته شده است. در زیر فهرستی از درمان های روانی که برای افراد با افسردگی متوسط مفید می باشند آورده شده است:

مشاوره

درمان شناختی رفتاریCBT

درمان حل مسئله

زوج درمانی

گروه های حمایتی (انجمن های ۱۲ قدمی)

مشاوره سوگ

درمان بین فردی و روان پویایی

گروه درمانی (انجمن افسردگان گمنام)

در روان درمانی به درمانگر خود اطمینان کرده و تکالیفی که به شما داده می شود را پیگیری کنید، کلید اصلی موفقیت شما در روان درمانی صبر و حوصله در فرآیند درمان است.

دارو درمانی:

آنها مثل فلوکستین می باشند، که معمولا برای SSRI جدیدترین داروهای ضد افسردگی افسردگی شدید مورد استفاده قرار می گیرند. دارو درمانی نیز مشکلات خاص خود را داراست،و حتما باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود.

نکته: اغلب افراد درمی یابند که استفاده از دارو مناسب تر است و علائم بیماری را سریعتر فرومی نشاند، در واقع تنها به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند، اما چیزی که بیشترین وبهترین نتیجه را می توانید از آن بگیرید روان درمانی در کنار دارو درمانی است.

ویدئو سگ سیاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan