Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

خطاب به خانواده های پرخوران گمنام

اگر یکی از نزدیکان شما به انجمن پرخوران گمنام پیوسته و تصمیم گرفته پرخوری اش را متوقف کند. در ابتدا ممکن است این تصمیم بزرگی به نظر نرسد اما نتیجه و فایده های مهمی در بر خواهد داشت.ما بسیاری از افراد سیگاری را می شناسیم که سیگارشان زا ترک کرده اند و یاافراد الکلی که نوشیدن الکل را متوقف کرده اند.هم چنین افراد دیگری که تجربه ی ترک کردن را در زمینه های مختلف داشته اند.تفاوت بین پرخوران و همه ی مجدد به بازی قمار، نوشیدن الکل، کشیدن سیگار، و یا مصرف مواد مخدر بکنند. در حالی که چنین مساله ای برای افراد پرخور صدق نمی کند، افراد پرخور نمی توانند برای همیشه خوردن را ترک کنند.به سبب جاذبه و کششی که این برنامه درافراد پرخور ایجاد می کند. هم چنین تلاش آن ها برای توقف پرخوری و پای بندی به وجود آمده درافراد پرخور، پرسش مهمی در ذهن خانواده های ا یشان پیش می آید که " ما به عنوان اعضای خانواده پرخوران چه نقشی را در این امر می توانیم داشته باشیم؟"

چه کسی نیاز به تغییر دارد؟

 

پاسخ به این پرسش، شخصی است. سهیم شدن خانواده یک تصمیم فردی است. بعضی از خانواده ها در برنامه های جدید غذائی به شخص پرخور می پیوندد. بعضی از خانواده ها نشریه ها را مطالعه کرده و درمورد آن تبادل نظر می کنند و بعضی دیگر این کارها را انجام نمی دهند.این یک مساله ی شخصی است و باید هر شخص خودش تمایل داشته باشد که به OA بپیوندد. در ابتدا بعضی از اعضا تمایل ندارند که برنامه ی بهبودی خود را همراه با کسانی که پرخور نیستند، حتی اگر عاشقش باشند ادامه دهند. اما ممکن است که درآینده جزء کسانی شوند که مشتاقانه اعضای خانواده شان را به زندگانی به روال برنامه ی تشویق کنند. کسی تغییر می کند که تمایل به توقف پرخوری دارد. برای تغییر، نگرش و دیدگاه های جدیدی لازم است. تنها چیزی که در طول این مدت از خانواده ی پرخوران تقاضا می شود داشتن پذیرش، صبر و بردباری است.


این تغییرها نشان دهنده ی رشد است

شخص در حال پرهیز، رفتار خود را در راستای بهبودی و بازیابی سلامتی و به وجود آمدن احساس رضایت از خود، تغییر می دهد. اگر کسی در مورد خود و آن چه که انجام می دهد، احساس رضایت داشته باشد، می تواند با خانواده، دوستان و سایر افراد، روابط رضایت بخشی برقرار کند.
OA به اعضا کممک می کندت ا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند یکی از بهترین راه ها، پای بندی به پرهیز است یعنی خودداری از پرخوری بی اختیار، با پرهیز از همان بدو شروع، گوئی شخص دیگری متولد می شود. شخصی که جهت داشتن نشاط، خوش بختی و عزت نفس از ابزارهای برنامه استفاده می کند.
بسیاری از پرخوران، زمان زیادی را در ناامیدی سپری کرده اند که درآن زمان بااعتماد به نفس و نشاط و خوشبختی بیگانه شده بود.
از این رو به منظور احیای این عوامل ضروری و مهم د رحفظ متانت، پرخوران بی اختیار باید با شیوه های جدیدی برای مقابله با مسائلی که ممکن است د رخانواده شان به وجود آید آشنا شوند. شاید شنیدن برخی کلمه ها و جمله ها به نظر عجیب بیاید.مانند"باید کاری را که درست است انجام دهم."یا"این مشکل من نیست."اما اعضای خانواده بعضی وقت ها می توانند نسبت به هر عملی، واکنشی نشان دهند به خصوص در زمانی که تشخیص می دهند. این واکنش ها می تواند به اعتماد به نفس شخص پرخور کمک کند.
رفتار غیر قابل تصور

درست در همین زمان تغییر های عجیب و معما گونه رخ م یدهد. تماس های تلفنی پی در پی، وعده های غذائی مرتب، خانواده و سایر فعالیت ها را مختل میکند.گاهی وقت ها جلسه ها قسمت زیادی از وقت پرخور د رحال بهبودی را به خود اختصاص می دهد.غیبت های مکرر، مشغله های ذهنی شخص پرخور ممکن است مبهوت کننده یا آزار دهنده باشد. رفتار و یا گرایش های غیر قابل تصور شخص پرخور م یتواند سبب خشم و رنجش اعضای خانواده نسبت به OA می شود آن ها رامقصر ومسبب این تغییرها می دانند. اما شخص در OAتغییر می کند، ولی تغییر او فقط به خاطر برنامه نیست. بلکه به این دلیل است که دیگر برای خاموش کردن احساس های سرکوب شده اش که اکنون ظاهر شده غذا نمی خورد.
بعضی وقت ها هم بر عکس آن رخمی دهد، شخصی که وارد انجمن پرخوران گمنام شده، حالتی راتحت بیداری روحانی تجربه میکند. این حالت باعث می شود که آن شخص پرهیزش از تسلیم شده راتجربه نماید و بهبودی چشمگیری را در همه ی زمینه ها به خصوص درمورد ارتباط بااعضای خانواده اش به دست آورد بااین وجود باید بهخاطر داشت که بسیاری از اعضای پرخوران گمنام این تجربه را نداشته و می بایست برای تغییر خود از همان آغاز راه برای مواجه شدن با مشکل هل وروبه روشدن بااحساس هایش رکوب شده شان شروع به اقدام کنند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan