Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

دعای آرامش نیکوتینی ها

خداوندا، آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم، شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که میتوانم، و بینشی که تفاوت این دو را بدانم.

خداوندا، آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم....

وقتی در حال سم زدایی هستیم تغییر دادن وسوسه کار دشواری است، اما می‌توان آن را پذیرفت. در واقع تا وقتی وسوسه مصرف را نپذیریم نمی توانیم قطع مصرف کنیم و همچنان به مصرف ادامه خواهیم داد.

درست به همین سادگی است: اگر میل به مصرف را نپذیریم در آنصورت حتما مصرف خواهیم کرد. ممکن است بخواهیم برای متوقف کردن وسوسه فقط یک پک بزنیم، اما حتی یک پک هم به معنی نپذیرفتن چیزی است که نمی توانیم تغییر دهیم.

پذیرش وسوسه به این معنی نیست که می‌خواهیم همیشه با آن زندگی کنیم و یا آنرا دوست داریم، بلکه به این معناست که بدانیم وسوسه فقط میل شدید جسمی و روانی است و یک نیاز نیست. جسم ما نیازمند نیکوتین نیست.

ما با وسوسه نمی‌جنگیم بلکه فقط با آن روبرو می‌شویم. به آن فرصت می دهیم و دچار ترس یا احساس تاسف به حال خود نمی ‌شویم. فقط بخود می گوییم: "بله واقعاً وسوسه مصرف نیکوتین شده‌ام"

این برنامه یک برنامه صداقت عمیق با خود است. برای قطع مصرف از عادت مصرف و خودمان متنفر نمی شویم. ما خود را به زور مجبور به قطع مصرف نمی کنیم، اما با وسوسه مصرف کنار می آییم، بنابراین دعا می‌کنیم برای:

شهامتی تا تغییر دهم آنچه را که می توانم ....

چیزی که می توانیم تغییر دهیم عدم رضایت از زندگی‌کردن با وسوسه مصرف سیگار بعدی، حتی برای مد تی کوتاه میباشد.

با کمک خداوند و پشتیبانی گروه می توانیم شیوه عادتی قدیمی‌مان در روبرو شدن با وسوسه مصرف را تغییر دهیم و به شیوه‌ای جدید با وسوسه روبرو شویم. یاد می گیریم برای مدتی با وسوسه مصرف نیکوتین زندگی کنیم. دیگر برای رهایی از درد وسوسه، نیکوتین مصرف نمی کنیم.

روشن کردن سیگار به این معناست که، چیزهایی را که نمی‌توانیم تغییر دهیم نپذیرفته‌ایم و با شهامت برای چیزهایی که می‌توانیم تغییر دهیم عمل نکرده‌ایم. البته زندگی ‌کردن با وسوسه مصرف بسیار سخت است، اما شما تنها نیستید، با کمک خداوند شما قادر به انجام آن هستید. این تمامی مفهوم این دعا میباشد.

بنابراین از خداوند درخواست کمک می کنیم تا وسوسه را بپذیریم. سپس از او درخواست می کنیم شهامتی بدهد تا مانند قبل با روشن کردن سیگار به این وسوسه پاسخ مثبت ندهیم. بنابراین برای پذیرش وسوسه نیاز به قدرت و برای اینکه سیگار بعدی را روشن نکنیم نیاز به شهامت داریم ...

و بینشی که تفاوت این دو را بدانم.   

بینشی که در اینجا طلب می کنیم "آگاه شدن از تفاوت بین شیوه قدیمی و کنونی روبرو شدن با وسوسه مصرف نیکوتین است" در گذشته برای مصرف نیکوتین اجبار داشتیم. وسوسه مصرف فقط برای چند لحظه در ما فعال است و با پذیرش آن، به آرامی خاموش میگردد.

با درخواست کمک برای بدست آوردن نیرو و شهامتی که بتوانیم بدون مصرف نیکوتین زندگی کنیم, دیر یا زود با موفقیت این رهایی را در آغوش خواهیم کشید.

آنچه را دریافت می کنیم برخاسته از قدرت اراده خام و ناچیز خودمان نیست ,بلکه قدرتی است که از سوی خداوند، گروه و درونمان سرچشمه میگیرد. قدرتی را که حقیقتآ دنبال آن هستیم عشق است. تنها با این نیرو است که می توانیم از اسارت نیکوتین رها و یک زندگی آزاد را تجربه کنیم.

دلیل اینکه چرا سال ها پیش قطع مصرف نیکوتین نکرده ایم این است که: زندگی نکردن با وسوسه نیکوتین را انتخاب کرده بودیم. هر گاه وسوسه می شدیم سریعاً تسلیم شده و مصرف می کردیم.

همیشه به این امید بودیم کـه روزی اتفاقــی جــادویی بیفتد و تمامی وسوسه مصرف ما به یکبــاره از بین برود و یا راه کاملاً بدون دردی برای قطع مصرف پیدا کنیم، اما آن روز هرگز نیامد.

هر یک از ما بهانه و دلایل دروغین خاص خود را برای توجیه مصرفمان می آوردیم و مجوز مصرف را برای خود صادر می کردیم تا از وسوسه فرارکنیم. بدین شکل وسوسه و مصرف، و مصرف و وسوسه ســال به سال ادامه می یافت.

اما اکنون زمانی است که می توانیم تمامی این احساسات را تغییر دهیم: زمانی است که می توانیم بپذیریم.... "من میل به مصرف دارم" و با آن، با شهامتی که خداوند در ما بوجود می آورد رو به رو گردیم، می توانیم بگوییم "من به این وسوسه پاسخ مثبت نمی دهم" به این شکل بگونه ای عاقلانه با وسوسه روبرو شده ایم.

در صورتی که با وجود خواندن این دعا همچنان به مصرف نیکوتین ادامه می دهید نگران نباشید، بارها و بارها این دعا را بخوانید و معنی دعا را در درونتان حس و آن را باور کنید، این دعا عاقبت کارخواهد داد.

تا زمانی که با خودمان صادق نشویم این دعا کار نخواهد کرد، اما با این حال، تنها کاری که لازم است در ابتدا انجام دهیم اینست که: حتی اگر باوری به این دعا نداریم، همچنان به خواندن آن ادامه دهیم و به معنی و باور آن در درون خود توجه کنیم.

برای دریافت قدرتی که بتوانید از ناراحتی وسوسه مصرف رها شوید ممکن است نیاز به زمان داشته باشید، اما عاقبت این قدرت در شما بوجود خواهد آمد و به مرور وسوسه مصرف به شدت کاهش می یابد و روزی به اعتماد خواهید رسید. تمامی این وسوسه روزی محو خواهد شد.

اگر لغزش کردید به خودتان احترام بگذارید و خود را به همانگونه که هستید بپذیرید و دعا را بار دیگر بخوانید. بیاد داشته باشید که این فشارهای روحی و ناکامی و یا حتی وسوسه نیست که باعث می شود مصرف کنیم، بلکه فقدان قدرت درونی در روبرو شدن و مهار این وسوسه است که ما را مجبور به مصرف میکند. این قدرت توسط خداوند، گروه و خودتان، در شما بیدار خواهد شد.

سکوت
10 July 17 , 17:09
درود.۸روزه بدونه جلسه ترک کردم..امروز حالم خیلی خرابه.ساعت ۵هستش و لحظه شماری میکنم برم اتجمن.ساعت۶ونیم شروع میشه.اولین باره بعد از ۱۱سال مصرف ترک میکنم و از خدا  طلب کمک دارم تو این لحظه

پاسخ :

تبریک به شما سکوت عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan