Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

خطاب به تازه وارد و راهنما

خوش آمدید

برای ما مهم نیست که شما نیکوتین را به چه شیوه ای مصرف می کرده اید و یا چند بار سعی در قطع مصرف نیکوتین داشته اید . اگر تمایل دارید که قطع مصرف کنید، به جمع ما خوش آمدید. ما با مرتب آمدن به جلسات و سهیم شدن در تجربه دیگر اعضاء، به باور رسیده ایم. مشارکت کردن با یکدیگر، امید را در ما بیدار و کمکمان می کند تا از ذهنی باز برخوردار باشیم.

به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه متوجه شوید که حمایت از دیگر اعضاء و بکارگیری اصول نیکوتینیهای گمنام چگونه به ما کمک کرده است تا هدیه رهایی از نیکوتین را دریافت کنیم، چندین بار به این جلسات بیائید.


تصمیم گیری برای قطع مصرف:

اکثر ما سیگار کشیده ایم. این موثرترین راه برای رسیدن نیکوتین به مغز از طریق ریه ها می باشد.

راه های دیگری نیز مانند: قلیان، پیپ، جویدن تنباکو و غیره وجود دارد. عنصر اصلی در تمامی اینها، نیکوتین است.

هریک از ما دلایل خاص خود برای مصرف نیکوتینمان را داشتیم، تا بدینگونه فقط موقتاً وسوسه مداوم خود را تسکین دهیم. بسیاری از ما نیکوتین را برای کاهش دردهای جسمی و عاطفی مان مصرف می کردیم. اکنون که تصمیم به قطع مصرف نیکوتین گرفته اید، ممکن است برای شروع احساس تشویش و نگرانی داشته باشید. برای بسیاری از ما، در ابتدا این کار دشوار بود، اما در هر حال با حمایت و پشتیبانی گروه از ما، نگرانیهای ما کاهش یافت و سعی و تلاش ما بسیار کمتر از آنی بود که انتظار داشتیم. بسیاری از ما برای سالها نیکوتین مصرف کرده بودیم و برایمان سخت بود که بتوانیم بدون رفیق همیشگی خود زندگی کنیم. در عمیق ترین نقطه اعتیاد، ما یک حس انزواطلبی وجود دارد. توسط اعضاء درک و نیرویی را دریافت می کنیم که ما را از این انزوا رها می نماید.


روش و رفتارهایتان را در اختیار بگیرید:

رهایی از نیکوتین را حق خود بدانید. از مشکلات به عنوان ابزارهایی در جهت قدرتمندتر شدنتان در جهت برطرف نمودن مشکل بعدی بهره بگیرید و شهامت پیدا کنید تا مشکل بعدی را به بهترین شکل ممکن حل کنید. با پیشرفت ارتباط شما با دوستان بهبودی، روشها و رفتارهای نوینی را می آموزید. در این مسیر ممکن است تشویش و نگرانیهایی به سراغ شما بیاید، اما همه اینها موقتی است. در لحظه زندگی کنید، زیرا که نعمت و هدیه در لحظه است. شروع کنید که "فقط برای امروز" زندگی کنید.


طلب کمک کنید:

این یک برنامه "ما" می باشد. ما با یکدیگر کار و به یکدیگر کمک می کنیم تا به هدفمان برسیم. وقتی در جلسات گوش فرا می دهیم، عملاً در حال کار کردن قدم دوم هستیم "یک نیروی برتر از ما می تواند سلامت عقل را به ما بازگرداند"

اگر وسوسه مصرف نیکوتین شدید، قبل از اینکه آنرا مصرف کنید با راهنمایتان تماس بگیرید. بعد از جلسه با یکی از اعضاء صحبت کنید. ما مجبور نیستیم بگذاریم مشکل عمده ای به وقوع بپیوندد و سپس از کسی درخواست کمک کنیم. تماس گرفتن با راهنما و یا مشارکت کردن با یکی از اعضاء آتش وسوسه ما را خاموش می کند. حتی مشارکت کردن قبل از شروع وسوسه می تواند ما را به خوبی از شر وسوسه مصرف در امان بدارد.

لیست تلفن، ما را به یک منبع حقیقی حمایت و پشتیببانی مرتبط می سازد. وقتی از نیروی برتری که درک می کنیم طلب کمک می کنیم "به باور رسیدن" در قدم دوم، برایمان معنی و مفهوم بیشتری پیدا می کند. این تمامی فرآیند بهبودی به سوی بیداری روحانی و یک زندگی امیدوارتر، شادی بخش و همراه با صلح و آرامش است.


چه مصرف بکنید چه نکنید، می گذرد:

ما آموخته ایم که دیگر بهایی به این حرف که "باید نیکوتین مصرف کنیم تا بتوانیم زندگی کنیم" ندهیم. اعتیاد ما یک بیماری است که اگر آنرا متوقف نکنیم با گذشت زمان بدتر و بدتر می شود. تنها راه حقیقی خلاص شدن از شر وسوسه نیکوتین، متوقف نمودن ورود این مخدر به جسم است. با هر بار مصرف این مخدر، جسممان آماده دوره بعدی وسوسه می گردد. بیرون راندن نیکوتین از بدن مشکل است، اما با گذشت زمان و در حالت ترک باقی ماندن، علائم و اثرات ناخوشایند آن کاهش می یابد. با شاهد بودن رهایی و شادی دیگران و سپس خودمان، به تدریج ایمانمان به بهبودی شکوفا و شکوفاتر می گردد.

اگر بجنگید، ‌خواهید باخت:


قبل از آنکه نیکوتین مصرفیمان را در دستان خود بگیریم، لغزش در سرمان اتفاق افتاده است. تسلیم نشدن در برابر مصرف نیکوتین به معنی نپذیرفتن عجزمان در قدم اول است.

برای بسیاری از ما رهایی از نیکوتین احتیاج به سعی و کوشش زیادی داشت. ما فقط زمانی در این حرکت شکست می خوریم که دست از تلاشمان بر داریم. اگر توجه کنیم، سعی و کوششهایمان درسهای زیادی برای رسیدن به نیازهایمان به ما خواهند داد.

لیستی از آنچه که از بهبودی می خواهید تهیه کنید:


بسیاری از ما ممکن است برای درمان تشویش و نگرانیها و یأس و نومیدی های خود با مصرف نیکوتین، اهداف و آرزوهایی را از دست داده باشیم. ما محدود شدیم.

مصرف مداوم نیکوتین قابلیت های ما را به شدت کاهش داد. اکنون بهبودی امیدی تازه در جهت تغییر الگوهای قدیمی و بدست آوردن فرصت های جدید در زندگی را برایمان به ارمغان آورده است. لیست کاملی از دلایل قطع مصرف خود شامل: افزایش احترام به خود، تنفس عمیق، بدست آوردن انرژی بیشتر، بدست آوردن مجدد قوه چشایی و غیره تهیه کنید. مرور کردن این لیست خصوصاً مواقعی که پریشان و در فشار هستید، می تواند برای شما منبع نیروی ارزشمندی باشد. در لیست خود جای خالی برای اضافه کردن آنچه در آینده به ذهنتان می آید باقی بگذارید. رهایی از نیکوتین سبب خلق قابلیت های جدید می شود.


در نیکوتینی های گمنام خدمت کنید:

بیماری ما هیچ روزی تعطیلی ندارد. آنچه را که امروز برای در حالت ترک باقی ماندن انجام می دهیم بهبودی فردای ما را تضمین نمی کند. با خدمت و مشارکت در نیکوتینی های گمنام پرهیز و پاکی تان را آسانتر کنید. تا آنجا که برایتان امکان دارد در طول هفته به جلسات بیائید و یا جلسه ای را راه اندازی کنید. تجربه، امید و نیرویتان را به مشارکت بگذارید. شما داستان با ارزشی برای تازه وارد و اعضاء قدیمی دارید. تعهد، تغییر ایجاد می نماید. خدمتگذاری باشید برای گروه یا عضو. با گروه هماهنگ باشید، در نشریات خدمت کنید، یا بعد از جلسه مکان جلسه را مرتب کنید. برای حفظ گروه، آنچه را که در توان دارید انجام دهید. "خدمت یعنی قدردانی در عمل" خدمت می تواند دروازه ای باشد به سوی صلح و آرامش که به شما کمک می کند رها از نیکوتین باقی بمانید و زندگی شادتری داشته باشید.


 دعوت:

از شما دعوت می کنیم به برنامه همیاری بهبودی ما ملحق شوید و از آن بهره مند گردید. با بکارگیری این برنامه بهبودی، علاوه بر پرهیز از نیکوتین، از لحاظ جسمی سالمتر، از نظر احساسی آرامتر و از جنبه روحی و معنوی امید و شهامت را بجای شک و تردید و ترس، بدست آورده ایم.

احترام ما به یکدیگر در تعهدمان به انتقاد نکردن از یکدیگر، شایعه پراکنی نکردن و نصیحت نکردن یکدیگر مشهود است. اعضاء می توانند این برنامه آرام و ملایم را به شیوه خودشان کار کنند، به تازه واردان قویاً پیشنهاد می کنیم که یک راهنما به منظور منبع کمک و راهنمایی انتخاب کنند.


 

راهنما در نیکوتینی های گمنام

راهنما چه کسی است؟

راهنما شما را در کارکرد قدمهای دوازده گانه راهنمایی می کند. راهنما معمولاً کسی است که با موفقیت قطع مصرف نیکوتین کرده است. او درک و اطلاعات دست اولی از آنچه لازم است در این مسیر انجام دهید دارد. راهنماها اعضائی هستند که می خواهند و قادرند تجربه بهبودیشان را با شما به مشارکت بگذارند.


به چه علت نیاز به راهنما داریم؟

رهایی از نیکوتین و باقی ماندن در این رهایی آسان نیست و اکثر ما به حداکثر کمک ها نیازمندیم. بیشتر ما با چگونه زندگی کردن مشکل داریم. گاهی اوقات نیاز به راهنمایی و درک خصوصی تری از زندگی داریم. راهنما می تواند کمک بزرگی برای ما در یادگیری و بکارگیری قدمها در زندگیمان باشد. ما همیشه در حال یادگیری هستیم.


چه موقع لازم است راهنما انتخاب کنیم؟

در اولین فرصت یک راهنما انتخاب کنید، حتی اگر هنوز قطع مصرف نیکوتین نکرده اید. در تمامی مراحل فرایند بهبودی، راهنما بسیار ارزشمند است. می توان راهنمای موقت انتخاب کرد. اما در هر حال حائز اهمیت است که رابطه راهنما و رهجو بر پایه اعتماد و صداقت متقابل باشد. این امر سبب گسترش روابط دیگرمان می گردد.


منافع راهنما بودن چیست؟

بسیاری از ما نیکوتین مصرف می کردیم تا خود را از احساساتمان و دیگران جدا کنیم. راهنما شدن فرصتی است تا کمبودهای روابط شخصی مان را برطرف سازیم. تندرستی و بهبودی تجربه های عظیمی برای به مشارکت گذاشتن هستند. وقتی راهنمای کسی می شویم، زمانی را که در حال قطع مصرف بودیم برایمان زنده می کند. این عمل کمک می کند تا پاکی خود از نیکوتین را حفظ کنیم.

با راهنما شدن این فرصت را پیدا می کنیم که قدم دوازدهم را کار کنیم. همچنین فرصت تازه ای بدست می آوریم تا مجدداً فرآیند قدم ها را کار کنیم و بیداری روحانی خود را وسعت بخشیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan