Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

تعریف سلامت عقل

در تعریف سلامت عقل و عدم سلامت عقل هر شخص نسبت به عمق بیماری اش تعریف خاص خود را دارد ، ولی در کل سلامت عقل می تواند به معنی داشتن یک خط مشی فردی که شخص را از تکرار ، رفتار ، گفتار و افکار بی عقلانه باز دارد و شخص را به سوی بهبود بخشیدن به اوضاع راهنمایی کند و همچنین باعث شود که زندگی شخص دیگر تحت تاثیر بیماری اش کنترل نشود ، و شخص به نقطه ای برسد که بتواند با روشن بینی و داشتن حس تناسب و تعادل در تصمیم گیری ها عمل کند و برای نوع رفتار و اعمال خود دارای حق انتخاب باشد .

 
برگشت سلامت عقل یک فرآیند می باشد و کیفیت آن نسبت به زمان متغیر می باشد ، شاید در ابتدا برگشت سلامت عقل برای ما به این معنی باشد که دیگر نیاز نیست شهوت کنیم و درک ما از این معنی، با مرور و همراه با رشد و بهبودی مان تغییر خواهد کرد و وسعت بیشتری را به خود می گیرد .
 
در تعریف عدم سلامت عقل باید گفت به همان گونه که داشتن هدف ، حق انتخاب در تصمیم گیری ها  و تامل و تفکر در راستای هدفمان قبل از هر عمل ، نشان دهنده سلامت عقل می باشد به همان تناسب نیز بی هدفی ، نداشتن حق انتخاب و گرفتن تصمیمات عجولانه و ... در تعریف عدم سلامت عقل ما را یاری می کند .

برگرفته از نشریه پرسش و پاسخ

 

اسحاق
10 January 20 , 19:41

اگرمیشودیک گروه بهبودی برام معرفی کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan