Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

مفهوم نهم نارانان

تمامی اعضای ساختار خدماتی ما مسئولند که به دقت همه پیشنهادات را در مراحل تصمیم گیری مدنظر قرار
دهند.
بحث کردن با اشخاصی که با ما موافق هستند کاری آسان است . اما در بهبودی آموخته ایم که بهتـرین فکرهـای
ما، لزوماً بهترین راه حل و راهنمایی ممکن نیست . به ما آموخته اند که قبل از تصمیم گیری های مهـم و حـساس، افکـار
خود را در برابر افکار دیگران ارزیاب ی کنیم . تجربه به ما نشان داده است افکار کسانی که با ما موافق نیستند، اغلـب همـانی
است که بیشتر از همه به شنیدنش نیاز داریم . مفهوم نهم این بعد از بهبودی ما را در محیط خدماتی بـه کـار مـی گیـرد .
هنگام تصمیم گیری، گروه ها، هیأت های خدماتی و کمیته های ما می بایست فع الانه خواستار تمامی نقطه نظرات موجود
باشند.
وجدان گروهی مؤثر، یک وجدان گروهی کاملاً آگاه است . مفهوم نهم وسیله ای است که به ما کمک می کنـد تـا
مطمئن شویم وجدان گروهی ما تا حد امکان و به خوبی آگاه است . در هر گونه بحثی همیشه وسوسه نادیده گرفتن اعـضا
مخالف وجود د ارد. به خصوص ا گر اکثریت بزرگی از اعضاء مثل یک دیگر فکر کنند . اما اغلب یک صدای تنها، کـه اطلاعـات
جدید یا تصویری منحصر به فرد را ارائه کند، ما را از گرفتن تصمیم های ناآگاهانه و عجولانه نجـات مـی دهـد . در نارانـان
تشویق می شویم که به آن صدای تنها احترام بگذاریم؛ حم ایتش کنیم؛ حتی خواهان آن شویم، چرا که بدون آن تـصمیم
های خدماتی ما بی شک صدمه خواهد دید.
مفهوم نهم ما را تشویق می کند، حتی اگر اکثر اعضای ما به گونه ای متفاوت فکر کنند، افکار خود را رک و راست
در بحث های مربوط به مسائل خدماتی به زبان آوریم . این مفهوم به ما ن می گوید که یک مخالف یـا سـازناهمگون دائمـی
باشیم و به هر چه که اکثریت با آن موافق است اعتراض کنیم . بلکه به ما می گوید مسئول هستیم که افکار و وجدان مـان
را با دیگر اعضا در میان بگذاریم و به دقت موضع وموقعیت خود را تشریح کنیم و با همان دقت نیز بـه موضـع و موقعیـت
دیگران گوش فرا دهیم . وقتی ما از خود شهامت لازم برای به زبان آوردن افکارمان و در همان حال احترام به یک دیگـر را
نشان می دهیم؛ می توانیم آسوده خاطر بایم که طبق مصالح انجمن نارانان عمل کرده ایم . با اصـرار و پافـشاری بـر بحـث
کامل درباره مسائل مهم، بدترین حالتی که ب ه وجود می آید این است که کمی از وقت یک دیگر را می گیـریم و بهتـرین
حالت آن است که انجمن را در برابر نتایج و پیامدهای تصمیمی ناآگاهانه و عجولانه قرار نمی دهیم.
وقتی کمیته خدماتی در حال تصمیم گیری است، مفهوم نهم می تواند به صورت های مختلف به کار گرفته شود .
اگر شما یکی از اعضای کمیته هستند، تنها کاری که باید بکنید این است که دست خود را بلند کنید و صحبت نمایید. اگر
نکته مورد نظر شما پیچیده است می توانید به صورت کتبی به دیگر اعضای کمیته یا هأیت ارائه کنید تا بتوانیـد بـا دقـت
موضوع را بررسی کنند.
اگر شما عضو کمیته مو رد نظر نیستند، اما به عنوان نارانان می خواهید موردی را در مسائل خدماتی مطرح کنید،
راه های مختلفی جهت اعلام نظر و موضع خود دارید، می توانید نظـر خـود را در جلـسه اداری گـروه خـود بـه مـشارکت
بگذارید و اطمینان حاصل کنید که نظر شما در کنار دیگر نظرها و تحت لوای وجدا ن گروه، نماینده بین گروهی را هنگـام
شرکت در بحث های خدماتی راهنمایی کند . بعضی از هیأت های خدماتی و کمیته ها قسمتی از دستور جلسه خـود را در
گردهمایی باز به این اختصاص می دهند که شما بتوانید افکار خود را در مورد مسائل ارائه کنیـد . خبرنامـه هـا و مجـلات
انجمن از مل ی تا جهانی، قسمتی را به درج نظرات اعضای نارانان در مورد مسائل خدماتی جاری اختـصاص داده انـد . علـی
رغم این که شما عضو یک کمیته خدماتی باشید یا نه، راه های مختلفی وجود دارد که بتوانید شخصاً مفهوم نهم را به کار
بب ندید.
فرایند تصمیم گیری های ما کامل نیست . خیلی از گروه ها، هیأت های خدماتی و کمیته ها به این امـر و همـین
طور به ارزش موضع اقلیت در مورد تمام تصمیمات آنها واقف هستند . هرگاه که پیشنهادی با کمتر از اتفاق آرا تأئیـد مـی
شود، کمیته ها اغلب از کسانی که رأی مخالف داده اند، درخواست می کنند که دلیل مخالف خود را شفاهی یا کتبی اعلام
کنند و اگر آن تصمیم بعداً نیاز به اصلاح داشته باشد، عقاید این اقلیت ها ممکن است در کمک به طـرح جدیـد خـدماتی
ارزشمند واقع گردد.
مفهوم نهم کمیته را تشویق می کند که به مشورت با وجدان گروه ادامه دهد، حتی بعد از این کـه تـصمیمی گرفتـه شـده
است. اگر بح ثی در مورد پیشنهادی که قبلاً تأئید شده به وجود آمد، کمیته مکلف است که به بحث گـوش فـرا دهـد، چـون ممکـن
است براساس آن بحث، کمیته در تصمیمات قبلی خود تغییراتی به وجود آورد، اما اگر تصمیمی گرفته شد و پـس از آن بـاز هـم در
مورد سؤال و شک و شبهه قرار گرفت، ولی پس از ب ررسی کلیه جوانب باز هم مورد تأئید قرار گرفت و به قوت خود باقی ماند، اینـک
زمان آن فرا می رسد که همه افراد این تصمیم را به پذیرند و از صمیم قلب جهت انجام دادن آن هم کاری کنند . مقاومـت مـستقیم
یا حمایت نصفه و نیمه از این گونه تصمیم ها برخلاف اصول ما در مورد تسل یم و پذیرش است. وقتی تـصمیمی گرفتـه شـد، دوبـاره
برسی گردید و تأئید شد، لازم است که ما بدان احترام بگذاریم و به دنبال خدمت خود در انجمن برویم.
بیان وجدان شخصی در گروه، پایه و اساس وجدان گروهی است . بدون آن، ما در برابر راهنمایی خداوند مهربان کـه مرجـع
نهایی ما اس ت سدگذاری می کنیم . وقتی تعداد کمی از اعضا به نظر یا موضعی که بسیاری از آن حمایت مـی کننـد اعتـراض دارنـد،
هیأت های خدماتی یا کمیته ی ما بهتر است با دیده احترام و بررسی دقیق با این مسئله روبرو شود . اطلاعات و نظراتی که از طـرف
عده کمی ارائه می گردد ممکن است ما را از اشتباه خطرناکی نجات دهد و حتی ممکن است ما را به افق هـای جدیـد خـدماتی کـه
قبلاً فکرش را هم نمی کرده ایم رهنمون سازد تا بتوانیم بهتر و مؤثرتر از همیشه هدف اولیه انجمن خـود را بـه انجـام برسـانیم . بـه
خاطر اعضایی که در آینده به ما ملحق می شوند، گروه ها، هیأت های خدماتی و کمیته های ما باید همیشه تمامی نقطـه نظـرات را
در تصمیم گیری های خود در نظر داشته باشند.

تمام اعضای ساختار خدماتی ما مسئولند که به دقت همه ی پیشنهادات را در مراحل تصمیم گیـری مـورد نظـر قـرار
دهند.
خدمات ما برای جلوگیری از قضاوت، تصمیمات عجولانه و یا ناآگاهانه و دعوت از ایده هـای جدیـد جهـت مـشارکت، بایـد
تمام نقطه نظرات را هنگام طرح ریزی بررسی کند . این مسئله جهت به وجـود آوردن یـک وجـدان گـروه منـصف، عاقـل و متعـادل
ضروری می باشد.

سؤالات و مطالب مورد بحث:
 «وجدان گروه کاملاً آگاه، یک وجدان گروه مؤثر خواهد بود » . چرا مهم است قبـل از ایـن کـه تـصمیمات خـدماتی بگیـریم
مطمئن شویم که همه نقطه نظرات بررسی شده است؟
 در گروه، بخش، ناحیه یا منطقه ما یک عضو چه طور می تواند نظر خود را در مورد یک تصمیم خدماتی ابراز کند؟
 آیا اعضا گروه خدماتی نارانان سعی در پیدا کردن ایده های متفاوت و جدید دارند؟ آیا نقطه نظرات مخالف را در نظـر نمـی
گیرد؟
 ما چه موقع می فهمیم که وقت آن است که برخلاف تصمیم اکثریت، صحبت کنیم؟ و چه وقت تـصمیمی را بـه پـذیریم و
تابع وجدان گروه گردیم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan