Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

اگر عضوی از خانواده یا دوسـت شما احتمالاً مواد مصرف می کند

اگر شواهدی پیدا کرده اید یا حتی مشکوک هستید که یکی از نزدیکان تان ممکن است مشکل مواد داشته باشد، ما احساس شما را درک می کنیم. ما خوب می دانیم تنها بودن در مواجهه با این مشکل چگونه است. ما احساس وحشت، نا امیدی و درماندگی ناشی از این کشف را بیاد داریم، ما هم در نارانان این تجربه را مشارکت کرده ایم.
بعضی از ما برای مدتی سعی کردیم که آن را نادیده بگیریم. از بررسی دقیق تر وحشت زده بودیم بخاطر اینکه نمی دانستیم اگر بفهمیم چیزی که از آن می ترسیدیم واقعیت داشته، چکار کنیم؟

در ابتدا پنهان کاری می کردیم، زندگی، رفتار وهویت خودمان را با رفتار این فرد تطبیق می دادیم. حتی وقتی که حالت های آنها بشدت تغییر می کرد و در مدرسه، محل کار و یا با قانون به دردرسر می افتادند از آنها دفاع و حمایت می کردیم.
وقتی مصرف آنها آشکار شد ما همچنان سعی می کردیم آن را انکار کرده یا نادیده بگیریم. وقتی مشکلات معتاد بیشتر شد و ما دیوانه تر شدیم، تلاشهای ما برای کمک فقط منجر به سرکشی و دشمنی بیشتر نسبت به ما یا دیگران می شد. همین امر باعث می شد درمانده تر و آشفته تر شویم و احساس کنیم ما هم در حال نابودی هستیم.
در برنامه نارانان یاد می گیریم که اعتیاد یک بیماری است و ما مسئول آن نیستیم. همان طور که معتاد نیاز به کمک دارد ما نیز نیازمند کمک هستیم. ما پی بردیم که بسیاری از تلاش های ما برای کنترل یا تغییر اوضاع، اغلب حمایت ناسالم یا دلسرد کردن این فرد بوده تا به تخریب خود ادامه دهد. چه خوب بود که راه های موثرتر کنار آمدن با این اوضاع را یاد گرفته و در همان حال قدری آرامش، امید و کمک برای بهتر زندگی کردن بدست آوریم.
خیلی وقتها معتاد آمادگی یا تمایل به قطع مصرف مواد را ندارد حتی زمانی که با حقایق روبرو می شود، ولی ما یاد گرفته ایم که کارهای زیادی هست که می توانیم برای تشویق آنها به بهبودی انجام دهیم. برای معتادانی که در جستجوی بهبودی هستند برنا مه های بهبودی وجود دارد.
اما درباره ما چطور؟ برای دوستان و اعضای خانواده جهت کنارآمدن با ادامه مصرف معتاد و یا حتی بهبودی معتادان چه کمکی وجود دارد؟ اینجا نارانان وارد می شود. این برنامه برای ما طراحی شده است- والدین، همسر، فرزند، برادر، خواهر یا دوست "معتاد". نارانان می تواند بینش جدیدی در مورد نگرش، رفتار و احساساتمان ارائه دهد. می تواند منبعی باشد برای اینکه سلامت عقل و حال خوب را در آن بازیابیم. یاد می گیریم که اعتیاد یک بیماری خانوادگی است و ما نیز نیاز به بهبودی داریم.
نارانان انجمنی از افرادی است که دور هم جمع می شوند تا برای بهبودی از خرابی هایی که اعتیاد به بار آورده است، تجربه، نیرو و امید خود را با هم تقسیم کنند. بهبودی با آمدن به جلسات آغاز می شود و از شما استقبال می شود تا بیایید و ببینید که برنامه چطور کار می کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan