Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سنت ششم نارانان

گروه خانواده ی ما، هرگز هیچ مؤسسه ای را تأئید نمی کند و یا کمک مالی نمی نماید و اجازه ی استفاده از نام نارانان را به ٓان ها نمی دهد زیرا مسائل مالی، ملکی و شهرت، ما را از هدف اصلی و معنوی مان منحـرف مـی سازد. با ٓان که نارانان و معتادان گمنام، انجمن های جداگانه ای هستند، بهتر است همیشه با معتـادان گمنـام همکاری کنیم.
سنت ششم بر هدف معنوی اساسی ما – کمک به خانواده و دوستان معتادان – تأکید می کند. این سنت یادٓاور این دو شعار به ماست: »ٓاسان بگیر« و »به راحتی انجام بده«. خط مشی گروه های ما )بر مبنای( عدم تأئید، کمک مالی و عدم اجازه استفاده از نام نارانان به مؤسسات دیگر میباشد، حتی اگر به نظر برسد که نیازمند است. افراد می توانند در مورد این مؤسـسات انتخـاب هـای شخـصی خودشـان را داشته باشند، اما خارج از جلسات نارانان.پول و دارایی گروه، صرف پرداخت اجاره مکانی جهت برگزاری جلسات، تدارکات، نشریات تصویب شـده و هزینـه های اطلاع رسانی یا خدمات می شود. با توجه به دارایی تنها هزینه بروشورها، تدارکات و ضروریات اولیه را می پردازد.
گروه اجازه استفاده از نام نارانان را به هیچ مؤسسه خارجی نمی دهد این بدین معنی است که ما هیچ نـوع فـیلم خاص، امکانات یا فعالیت های بهبودی و عقاید مذهبی یا سیاسی را تأئید نمی کنیم.
ممکن است ما در صورت دعوت شدن، در مورد برخی از این امکانات صحبت کنیم. ما می توانیم جلـسات مـان را در برخی از مکان های مذهبی یا مراکز بازپروری برگزار کنیم. گروه های دوازده قدمی دیگر، مؤسسات خـارجی محـسوب می شوند. گروه خانواده نارانان ممکن است گروه های دوازده قدمی دیگر را حمایت نکند، اما بعضی از اعـضای مـا بـا ٓانهـا همکاری می کنند. ما به عنوان افرادی خارج از گروه، ممکن است چیزهایی را حمایت کرده، برعهده گرفته و تأئیـد کنـیم
ولی به عنوان عضوی از گروه یا عضوی از نارانان این کار را انجام نمی دهیم. در خارج از جلسات ما ٓازادیم تا درباره ی هر چیزی که به ما کمک کرده صحبت کنیم و می توانیم از هر ٓان چـه
که سبب مراقبت از ما شده حمایت و پشتیبانی کنیم. حفظ نارانان به عنوان مکانی امن برای یافتن ٓارامش و راه حل بدین معنی است که اینجا نباید مکانی باشد که دران احساس فشار کنیم یا خود را ملزم کنیم که چیزی باشیم یا عقیده خاصی داشته باشیم. ما روی برنامـه نارانـان تمرکـزٓ می کنیم و عقاید دیگرمان را پشت درهای جلسات باقی می گذاریم.
تمرکز ما با NA متفاوت است، ولی به منظور درک بهبودی برای تمامی کسانی که به ٓان نیاز دارند، باید با ٓان ها همکاری کنیم. در محدوده ها، مناطق و ناحیه های ما، پروژه های بزرگی مثل گردهمایی هـا نمونـه هـای بـی نظیـری از چگونگی همکاری NA و نارانان با یکدیگر می باشند.
هر گروهی موضوعات و برنامه خودش را تنظیم می کند و مسئول کارکرد قدم های دوازده گانه خـود مـی باشـد. گاهی اوقات سخنرانان NA به جلسات نارانان دعوت می شوند و بالعکس.
درک شخصی هر عضو از بسیاری از جنبه های اعتیاد و عکس العمـل هـای مربـوط بـه ٓان مـی توانـد بـا چنـین همکاری هایی گسترش و بهبود یابد، البته تا زمانی که عضویت در نارانان و NA جداگانه و در دسترس اعضای ٓان گروه ها قرار بگیرد.
تعاریف:
همکاری، ادغام عملکرد )اشاره دارد بر گرد همایی دو یا چند نفر برای کـار کـردن بـا یکـدیگر بـه منظـور هـدفی مشترک با بهره مند شدن از یک مسئله مشترک(.
رابطه: ارتباط با اتصال نزدیک، یک اتحاد اشاره دارد بر اجازه استفاده از نام شخص و تأئید قانونی یا مالی انجمن( همکاری یعنی کار کردن با یکدیگر به همراه تبادل نظر و عقیده هر یک از طرفین در جهت بهره مندی از نظـرات طرفین، این بدین معنی نیست که "این کار را به روش من انجام بده" یا "من باید به روش تو کار را انجام دهم". مـا مـیتوانیم با یکدیگر کار کنیم و با وجود این بازهم فردیت خود را حفظ کنیم.
سنت ششم – سؤالاتی جهت بررسی:
ایا من یا هر یک از اعضاء گروه اجازه داده ایم که شهرت، ما را از هدف اصلی مان دور کند؟ٓ

گروه من چگونه با NA همکاری می کند؟

ایا گروه من در برنامه ریزی فعالیت های مالی یک گروه، این سنت را در نظر می گیرد؟ٓ

ایا در گروه من نشریات خارج از برنامه نیز ترویج یا فروخته می شود؟ٓ

ایا گروه من نشریات تصویب شده نارانان را به طرز چشمگیری ارائه میدهد؟ٓ

ایا من از این نشریات برای بهبودی شخصی خودم استفاده می کنم؟ٓ

من در کارهای خدماتی خود همکاری با NA را چگونه در نظر می گیرم؟

چرا بودجه گروه فقط از برنامه های نارانان حمایت می کند؟

ایا تاکنون لیست تلفن اعضای گروه مان جهت اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است؟ٓ

چطور می توانم بی ٓانکه باعث شرمندگی اعضا شوم، از ٓاوردن فعالیت های خارج از برنامه به جلسات توسط ٓان ها جلوگیری کنم؟

ایا اجازه می دهم مسائل مالی و مادی بر نیازهای معنوی و ٓارامش من اولویت پیدا کند؟ٓ

ایا اجازه می دهم که مشکلات یا موفقیت های شخصی من، مرا در خود غـرق کننـد؟

ٓایـا مـی گـذارم ٓان هـا درٓ چگونگی رفتارم با دیگران مؤثر واقع شوند؟

چطور می توانم شعار "زندگی کن و بگذار زندگی کنند" را به این سنت ربط دهم؟

چطور می توانم شعار "رها کن و به خدا بسپار" را بکار بندم؟

چطور می توانم در تحقق هدف اصلی و معنوی مان به گروهم کمک کنم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan