Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سنت هفتم نارانان

هر گروه خانواده کاملا خودکفا می باشد و کمکی از خارج دریافت نمی کند.
ما به عنوان اعضا نارانان، گروه های خود را تحت حمایت خاص خـود قـرار مـی دهـیم. مـا هـیچ حـق الزحمـه و دستمزدی نمی گیریم، بنا بر این اجباری برای هیچ کس وجود ندارد. همچنین بدین معنی است که هیچ کس نمی توانـد گروه را با پول، مقام یا قدرت خریده و مالک ٓان شود.
هنگامی که با مسئولیت نیازهای مالی خود را به عهده می گیریم، ٓازاد هستیم تا مشارکت خود را دقیقاً همـانطور که ٓارزو داریم انجام دهیم. ما انتخاب می کنیم که مسئولیت پرداخت هزینه مسیر بهبودی مان را با کمک های داوطلبانـه برعهده بگیریم. هر گروه هزینه هایی دارد از قبیل: اجاره مکان – نشریات – تدارکات و غیره.
ما همچنین با داوطلب شدن به عنوان رهبر یا گرداننده جلسه، منـشی، خزانـه دار، نماینـده گـروه، مـسئول تـازه واردین، مسئول نشریات یا تدارکات، گروهمان را حمایت می کنیم. هیچ کس تعهدی ندارد در عین حال، همگـی مـسئول هستند و هیچ کدام از ما تظاهر به انجام کاری نمی کنیم.
ما پیام های نارانان را از طریق کمک هایی مانند: خط تلفـن، وب سـایت، بازدیـد از انجمـن، راهنمـایی دیگـران، مطالعه قدم های دوازده گانه، گردهمایی و جلسات انتقال می دهیم. ما می توانیم وقت و انـرژی خـود را صـرف رفـتن بـه جلسات کنیم به شکلی که حضورمان در ٓانجا فقط به خاطر دیگران باشد.
جلسات ناحیه، منطقه و محلی، گروه ما را ٓاگاه نگه می دارد و نظرات ما را به کنفرانس خدمات جهانی که به مردم سراسر دنیا دسترسی دارد می رساند. دفتر خدمات جهانی، تأمین کننده نشریات مصوب کنفرانس )CAL( نیز می باشد.
اگر مشارکت های خارج از برنامه اجازه می داد، بطور حتم وسوسه می شدیم برای کسانی که به مـا کمـک مـالی کرده اند. تسهیلاتی را فراهم کنیم. این خوب است که کم و بیش بودجه کافی و یک اندوخته حساب شده داشـته باشـیم. اگر هر گروه یا فردی کمک مالی زیاد می کند، ممکن است مشکلاتی از قبیل حسادت یا سلطه جـویی بوجـود ٓایـد و بـه
خاطر داشته باشیم که هیچ چیزی در زندگی رایگان نیست و سواری مجانی وجود ندارد. خودکفایی بدین معنی است که ما به عنوان یک فرد احتیاج داریم از لحاظ اجتماعی، معنـوی، عـاطفی، ذهنـی و
فیزیکی مستقل باشیم. ما نمی توانیم برای شاد و خوشحال بودن مـان بـه دیگـران وابـسته باشـیم. مـا یـاد میگیـریم کـه تحقیقات خودمان را انجام دهیم و تصمیمات خود را بگیریم.
بیایید متعهد شویم با حضور یافتن درجلسات مان و همچنین حامی بودن در هر منطقه خدماتی یا هـر مـوقعیتی که در ٓان هستیم، جلسات را حفظ کنیم. بزرگترین تعهدی که می توانیم بدهیم این است که بر روی برنامه های شخـصی خودکار کنیم و برای دیگرانی که نیاز به حمایت دارند در جلسات حضور یابی
سنت هفتم – سؤاالاتی جهت بررسی
معنی خودکفایی کامل برای من چیست؟

چگونه از گروه خود حمایت می کنم؟ ایا من یا گروهم به تقاضای کمک دفتر خدمات جهانی پاسخ می گوییم؟ٓ

ایا گروه من مبلغ منصفانه ای برای اجاره محل، کپی و تنقلات پرداخت می کند؟ و ٓایا نشریات کافی در دسترسٓ دارد؟

ایا مشوق جلسات اداری برای گروه خود هستم؟ٓ

از داوطلب شدن برای خدمت چه مزایایی بدست می ٓاورم؟

در گروه ما چند وقت یکبار مسئولیت ها واگذار می شوند؟

ٓایا انتظار داریم تعداد کمی از افراد به جای ما مسئولت ها را به عهده بگیرند؟

چطور می توانم اعضایی که فعالیت کمتری دارندن را تشویق به مشارکت کنم؟

ٓایا بـه ٓان انـدازه کـه دل خـواهم است، فعال هستم؟ چگونه از جلسات ناحیه، منطقه و دفتر خدمات جهانی )WSO( حمایت می کنم؟

ایا درجلسات ناحیه ای خود نماینده گروه داریم؟

ٓایا نماینده گروه درخواست ها و تقاضـای گـروه را گـزارش مـیٓ کند؟

ایا ارزش وجودی من براساس میزان نیاز دیگران به من است؟ٓ

ایا گروه من خزانه دار دارد؟

ٓایا خزانه دار به طور مرتب گزارش ارائه می دهد؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan