Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سنت هشتم نارانان

کار قدم دوازدهم نارانان همیشه غیرحرفه ای باقی می ماند اما مراکـز خـدماتی مـا مـی تواننـد کارمنـدانی استخدام کنند.
تجربه، نیرو و امید شخصی ما تمامی چیزهایی هستند که به ٓان نیاز داریم تا به بهبود یـافتن کـسی کـه از تـأثیر شدید مشکل اعتیاد عزیزش در رنج است، کمک کنیم. اگر جلسات ما به صورت تخصصی و حرفه ای برگزار می شدند، مـا برای رساندن پیام به دیگران ٓازاد نبودیم. ما یاد می گیریم که ببخشیم و دریافت کنیم. ما پیـام هـای مـان را بـه دیگـران
انتقال می دهیم، بنابراین ٓان ها می توانند کمک را دریافت کنند. هیچ کس مسئول و متخصص برای دیگری نیست. ما اعضایی شبیه هم هستیم که در تجربیات متقابل خود با یکدیگر می باشیم. برنامه قدم های دوازده گانه وظیفه خاص انتقال پیام های نارانان به دیگران است. بنابراین ٓانها می توانند بدین شکل کمک را دریافت کند، ما با سـهیم شـدن در تجربیات شخصی غیر حرفه ای خود با یکدیگر، گروه را به منبعی از قدرت، ٓان گونه ٓاماده می سازیم که با رشد ما رشد
میکند و همچنان که به ٓان چیزی می بخشیم، گسترش پیدا می کند. ممکن است افراد، خارج از برنامه به کمک های تخصصی نیاز پیدا کنند و این کمک ها برای ٓان ها مفید باشد، اماانجمن مردمی ما که در بسیاری از تجربیات زندگی مشابه خود با یکدیگر مشارکت میکنند؛ به گونه ای درک می کنند که شاید هیچ کس دیگری نتواند درک کند. متخصصانی مثل )مشاورین، پزشکان، مددکاران اجتماعی و ...( که ما برای کمـک به سوی ٓان ها می رویم، می توانند در جلسات ما، ٓارامش را برای خودشان به ارمغان بیاورند.
به دلیل نیاز دفتر خدمات جهانی )WSO( به افراد دارای تخصص و مهارت، به افراد معدودی دسـتمزد پرداخـت می شود )ما تمایل داریم که دستمزد منصفانه ای باشد(، اغلب این پرسنل داوطلب هستند.
سنت هشتم – سؤاالاتی جهت بررسی:
ایا من مشتاقانه تجربه، نیرو و امید خود را با افرادی در میان می گذارم که هنوز از بیماری خانوادگی اعتیاد رنـجٓ می برند؟

ایا در جلسات به عنوان متخصص صحبت می کنم، یا به عنوان عضو نارانان،

ٓایا من همیشه تمایل دارم کلاه همـهٓ چیز دانی بر سر بگذارم؟

مزایای هم سطح بودن اعضا چیست؟ ایا معایبی هم دارد؟

چطور می توانم با دیگران مشارکت کنم، بدون این که سعی در اصلاح ٓان ها داشته باشم؟

ایا تا به حال به این علت که احساس می کنم به اندازه دیگران نمی دانم، از مشارکت خودداری کرده ام؟ٓ

چه تفاوتی بین کار قدم دوازدهم و کارمند خاص بودن وجود دارد

ایا احساس می کنم نیاز دارم خوب بنظر برسم یا الگوی کاملی از بهبودی باشم؟

ٓایا ایـن مـسئله مـانع از داشـتنٓ فروتنی الزم برای دریافت کمک مورد نیاز نمی شود؟

ایا تراز دیگران را می گیرم؟ ٓایا این کار درست است؟

ٓایا تاکنون قضاوت کرده ام؟ٓ ایا عقاید افراد دیگر از نظرات من پراهمیت تر است؟ چرا؟

مینا
31 December 20 , 10:46

جواب سوال شش سنت هشت الانان 

 

بله مواقعی اعتماد به نفس نداشتم و یا وقتی مشارکت اعضای قدیمی میشنیدم میگفتم خوب اون کامل توضیح داده پس دیگه نیازی نیست من تجربه بدم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan