Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سنت نهم نارانان

گروه های ما هرگز به شکل سازمانی متشکل نمی شوند، اما می توانند هیأت های خـدماتی یـا کمیتـه هـایی تشکیل دهند که مستقیماً در برابر گروه مربوطه مسئول باشند.
در گروه های مشارکتی نارانان، اعضای گروه با هم برابر هستند و هیچ عضوی به عنوان مدیر اجرایی یا مسئول بـه رسمیت شناخته نمی شود، ما رهنمودهایی برای هدایت جلسات و فعالیت های خدماتی پیشنهاد می کنیم، امـا هیچگونـه قوانینی وجود ندارد.
سازمانی نبودن ما به معنی بی نظمی یا برعهده نگرفتن مسئولیت نیست. مثل این که گـروه اجـازه داشـته باشـد بدون پرداخت وجه برای اجاره محل از خدمات ٓان جا استفاده کند. با این که به درخواست های کمک بی توجه باشد و یـا برای کمک به تازه واردین در جلسات حضور نداشته باشد. به طور معمول قبل از این که ٓاسیب زیادی به خود بزنیم عقـل سلیم، تجربه و نیروی برتر مهربان ما را بسوی اصول نارانان هدایت می کنند. اعضا در هر گروه، تصمیم می گیرند که چقدر به سازماندهی نیاز دارند، و اگر تصمیم ٓانها کـاربردی نداشـت، مـیتواند تغییراتی ایجاد شود. جلسات منظم اداری یا خدمات رسانی می تواند در جایی تـشکیل شـود کـه تمـامی اعـضاء بـه شرکت در این جلسات تشویق شوند. در جلسات اداری خط مشی گروه بنا نهاده می شود و اخبار نارانـان در سـطح گـروه، ناحیه، منطقه و سراسر جهان به اعضاء اعلام می شود. ما همگی می بایست یک صدا و یک شعار در نارانان داشته باشیم.
ممکن است متناقض بنظر برسد اما انجمن برای کارگاه های خاص، گردهمایی و انتشار دادن پیام هـای نارانـان از طریق اطلاع رسانی عمومی مشتکل شده اند. این عملکردها نیازمند تشکیلات و اعضایی جهت انتقال ٓان به بیرون هستند. نمایندگان گروه برای ٓاگاه نگه داشتن سایر اعضای گروه و یاری رساندن به ٓانها انتخاب شده و یـا داوطلـب مـی شـوند مـا نماینده ای به بخش، منطقه یا ناحیه می فرستیم، این شخص از طرف )WSO( پیام رسان به گروه های دوازده قـدمی و
دیگر اعضای ٓانهاست. یکی از نواقص عمده ما تمایل به کنترل کردن است. سنت نهم به ما اجازه می دهد که گروه های خود را بـه یـک نیروی برتر بسپاریم و با کمترین فشار و بدون اجبار به اطاعت به هم اعتماد کنیم. اگرچه نارانان به شکل سازمانی متشکل نشده، اما یک ساختار خدماتی دارد. اما مسئولیت انتخاب خدمتگزارانی که به پاسخگو بودن شان اطمینان داریم را برعهده می گیریم.
چرخش وظایف مهم است، زیرا فرصت برابری برای مسئولیت را می دهد و از قدرت یافتن هر کس جلوگیری مـی کند. در صورت چرخشی بودن وظایف، هر شخص کار را به صورت متفاوتی انجـام خواهـد داد. اگـر شخـصی بـرای مـدت طولانی در یک موقعیت باقی بماند، می توانیم با توجه به شرایط با ٓان موافقت کنیم.
هر کدام از ما نیاز داریم که سهم خود را انجام دهیم، اما نمـی بایـست ریاسـت کنـیم، فقـط خـدمتگزاران مـورد اعتمادی باشیم. همگی ما نیاز داریم سهم خود را در گروهی که در ٓان حضور داریم ایفا کنیم: مرتـب کـردن اتـاق، توزیـع نشریات و این که نظم جلسات چگونه حفظ شود.
این سنت می تواند در منزل یا در محل کار شما بخوبی مفید واقع شود. این سنت به ما کمک می کنـد کـه یـاد بگیریم بین مسئولیت های مان تعادل ایجاد کنیم و در هر کاری سهم خود را انجام دهیم.
سؤالاتی جهت بررسی:
رهبری جلسه درگروه چند وقت یک بار در گردش است؟

ٓایا همه افراد تشویق می شـوند کـه در ایـن مـسئولیت سهیم باشند؟

ایا گروه ما قوانینی اضافی و غیرضروری برای خدمتگزاران یا اعضایش دارد؟ٓ

ایا از طریق سازماندهی کردن گروه سعی در کنترل گروهم دارم؟ٓ تا چه حد انعطاف پذیر هستم؟ گروه من تاچه حد انعطاف پذیر است؟

چطور بدون ایجاد هرج و مرج می تـوانم گـروه خود را به انعطاف پذیری تشویق کنم؟

چگونه در مقابل پیشنهادات ارائه شده در مورد تغییر ساختار مقاومت می کنم؟ چرا؟

ـگروه ما چگونه از هیأت های خدماتی و کمیته ها حمایت میکند؟ـ ٓایا من داوطلب این کار هستم؟ گروهم چطور؟ـ

من چگونه از کسانی که به من خدمت می کنند حمایت می کنم؟

ٓایا پولی اهدا می کنم؟گروهم چطور؟

چگونه می توانم از خدمتگزاری مورد اعتماد بودن بهره ببرم؟

ایا این را در نظر می گیرم که چرخشی بودن خدمات باعث حفظ تواضع من می شود؟ٓ

ایا پس از اتمام دوره خدمتم، خدمتگزاران جدید را با دادن گزارشات و تجربیاتم تشویق می کنم؟

ٓایا تا به حال درٓ نحوه کارکرد خدمتگزاران مورد اعتماد دخالت کرده ام، یا شعار "رها کن و به خدا بسپار" را بکار بسته ام؟

ایا گروه من در مورد نقش ما، در کل ساختار نارانان بحث کرده است؟

ٓایا به این فکر گرایش داریم که تنها مسئلهٓ مهم گروه خانگی ما می باشد؟

چطور می توانم توانایی خود را به بهترین نحو بکار ببندم؟

ٓایا بیش از حد توانم مسئولیت قبول می کنم؟ هنگامی که اعمال دیگران غیر قابل قبول است،

ٓایا عقیده خود را به صراحت بیان می کنم؟

ایا این قدر از مقابله کردن می ترسم که دوست دارم به هر قیمتی که شده، حتی به قیمت از دست دادن ٓارامـشٓ خود، ٓاسوده خاطر بمانم؟

برای ارتباط با انجمنی جهانی که باعث بهبودی فردی ما می شود، چه می توان کرد؟

مینا
12 February 21 , 11:30

سلام در تلگرام سنتها کار میشه سرچ کنید 

سنتهای الانان

@sonat alanan

لیلا
29 July 20 , 06:58

سلام چرا جواب سوال سنت ها را نمیذارین دوست داریم ذهنمون موقع جواب سوال باز بشه

پاسخ :

سلام لیلای عزیز متاسفانه پاسخ سوالات سنت نارانان را نداریم اگر کسی زحمت بکشه و برایمان ارسال کنه حتما قرار میدهیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan