Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سنت دوازدهم نارانان

گمنامی اساس معنوی تمام سنت های ما میباشد و همیشه یادٓاور این است که اصول را به شخصیت ها ترجیح دهیم.
در سنت یازدهم گمنامی اولین اصل برای حمایت از اعضا نارانان و معتادان ٓان ها بود، با ٓاموختن سـنت دوازدهـم است که ما راهنمایی های معنوی پیشنهاد شده توسط گمنامی اهداف ٓان و چگونگی بکارگیری متواضعانه برنامه در زندگی روزمره خود را یاد می گیریم.
این روح ایثار، میل دستیابی به تمایلات شخصی به خاطر گروه، کمک گرفتن از دیگران بدون فخرفروشی و پاداش است.
نارانان یک انجمن گمنام است. هر ٓان چه اینجا گفته می شود باید محرمانه باقی بماند. فقط از این طریق است که می توانیم هر ٓان چه در ذهن و قلب مان داریم را بیان کنیم. در جلسات این عبارات را شنیده ایم یا کارت هایی دیده ایـم که روی ٓان ها نوشته است. "وقتی اینجا را ترک کردید، هر که را دیده یا هر ٓانچه که در اینجا شنیده اید را همین جا باقی بگذارید." نارانان مکانی فراهم می کند که در ٓانجا ما بتوانیم از زندگی یا بیماری اعتیاد و تأثیر ٓان بر خود با یکدیگر صحبت کنیم. ما همچنین می توانیم در مورد چگونگی احساسات مان درباره معتادی که در زندگی مان داریم، صحبت کنیم.
اعضای نارانان هم زمان با این که نخستین قدم های خود را بسوی بهبودی و موفقیت های شخصی بر می دارنـد، در جلسات درباره سردرگمی، خشم، نگرانی و رنجش خود صحبت می کنند. ما یاد می گیریم کـه بـه مـشارکت گذاشـتن تجربه، نیرو و امید ما محفوظ خواهد ماند و توسط هیچ شخص دیگری تکرار نخواهد شد.
ما با حضور بیشتر و بیشتر خود در جلسات، به اصول گمنامی و چگونگی عملکرد ٓان پی می بریم. به بسیاری از ما به عنوان تازه واردین، لیست شماره تلفن های اعضای ثابت داده می شود و همگی اعضا تشویق می شوند تا در صورت نیاز به صحبت با کسی، با اعضای دیگر تماس بگیرند.
با توجه به این که شنونده پیام تلفنی ناشناس است. ما اسم کوچک، شـماره تلفـن و پیـام کوتـاهی روی دسـتگاه پیغام گیر می گذاریم و از ذکر نام نارانان خودداری می کنیم. گاهی اوقات تلاش برای گرفتن تماس با اعضاء دشوار اسـت، بدلیل این که شما نام فامیل ٓان ها را نمی دانید و نمی توانید کسی را که ممکن است دوست خوبی باشد بشناسید. ما می توانیم همدیگر را بشناسیم، ولی لازم است هر یک از ما گمنامی خود را حفظ کند.
چرا گمنامی اساس معنوی تمامی برنامه ما می باشد؟
مفاهیم معنوی قابل ملاحظه ای در تمرین گمنامی متجلی می شود که شامل: امنیت اعضاء احترام به افراد عـضو، تواضع و اشتیاق به اطمینان به نیروی برتر از خود می باشد.پذیرش یکدیگر و تمایل به زندگی براساس اصولی که برای ٓان ارزش قائل هستیم، به جای واکنش همیشگی به شخصیت اطرافیانمان، انجمن ما را متحد خواهـد سـاخت. مـا بـا کنـارگذاشتن موقعیت های فردی می توانیم بدون توجه به شخص پیام دهنده به پیام او گوش کنیم. ما با شروع خدمت گزاری به گروه خود، به سمت گسترش درک خود از گمنامی گرایش پیدا می کنیم بـرای ایـن که تواضع و اطمینان به یک نیروی برتر را افزایش دهیم. وظیفه ما به عنوان خدمتگزار مورد اعتماد حکومت کردن نیـست بلکه خدمت کردن و انجام وظایف محوله است. ما می بایست گوش دهیم و از وسوسه گرفتن مسئولیت خـودداری کنـیم. انجام کار اصل شده وفرد انجام دهنده کارها یعنی شخصیت بی اهمیت می شود. در عوض لازم است هدایت نیروی برتر ازخودمان را به بهترین شکل مورد توجه قرار دهیم
سنت دوازدهم – سؤالاتی جهت بررسی:

ایا من این سنت را در تمام جنبه های زندگی خود تمرین می کنم؟ چگونه ؟ٓ

ایا قادرم با ذهنی باز به سخنان بقیه گوش دهم، یا بخاطر این که با من موافق نیستند، ٓان ها را بی اهمیـت مـیٓ پندارم؟

ایا اساس معنوی گمنامی فردی خود را درک می کنم؟ گمنامی ناحیه را چطور؟ گمنامی منطقه را چطور؟ٓ

ایا قادر به دیدن خوبی ها در دیگران هستم، یا فقط به خطاهای ٓان ها توجه می کنم؟ٓ

چگونه به خاطر می سپارم که حتی موقع حرف زدن با یکی از اعضا گروه هویت کسی را فاش نکنم، یا واقعه ای را بیان نکنم که

باعث فاش شدن هویتی شود؟

چه ارتباطی میان گمنامی و رازداری وجود دارد؟

ایا در گروه خود فردی را بت می کنم و از او انتظاراتی دارم که از خودم ندارم؟ٓ

اگر عضو مشهور و صاحب نامی از جامعه به گروه من بیاید، ٓایا از این که به دیگران بفهمانم او را در نارانان دیده ام خودداری می

کنم؟

چطور می توانم بدون شکستن گمنامی کسی، نارانان را معرفی کنم؟ درک این که تا چه حد می خواهیم گمنام بمانیم به خودمان مربوط

است، به چه معناست؟

ایا تا به حال از نارانان برای تبلیغ برنامه کاری، محصولات و ایدئولوژی خود استفاده کرده ام؟ٓ

ایا به خدمتگزاران مورد اعتماد احترام گذاشته و از خدمت ٓانها سپاسگزار هستم؟ٓ

موقعی که اعضا نارانان را خارج از جلسات ملاقات می کنم چطور می توانم در عین حفظ گمنـامی بـا ٓانهـا اظهـار اشنایی کنم؟ٓ

گروه من چگونه تمامی اعضا را از اصول گمنامی ٓاگاه می سازد، ٓایا این کار با به شکل مشخصی انجام می دهد؟

مطالعه سنتها چگونه درک مرا از نقش من در گروهم بهبود بخشیده است؟

مطالعه سنتها چگونه درک مرا از نقش گروهم در ناحیه، منطقه و سطح جهانی بهبود بخشیده است؟

چطور می توانم سنتها را در زندگی شخصی و زندگی کاری خود بکار ببندم؟ این سنت به چه شکلی بر هدف اولیه نارانان تأثیر می

گذارد؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan