Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

ﺗﺠﺮﺑ ﮥ روﺣﺎﻧﯽ II

واژه تجربه روحانی و بیداری روحانی بدفعات در این کتاب آمده است . اگر در مطالعه کتاب دقیق شویم ، خواهیم دید تغییر شخصیت لازم برای بهبودی از الکلیسم ، بطرق مختلفی در افراد بوجود آمده است .

چاپ اول کتاب ما ، برای بسیاری از خوانندگان این تصور را بوجود آورده بود که این تغییر شخصیت ها یا تجربه های روحانی باید بصورت یک تغییر و تبدیل ناگهانی و عظیم باشد اما خوشبختانه این نتیجه گیری ها حقیقت ندارد .

در فصل های اولیه کتاب ، چندین مورد از تغییر و تبدیل های انقلابی و ناگهانی تشریح شده است و با آنکه منظور نبوده است که یک چنین حالتی حتما برای بهبودی لازم است اما بسیاری از الکلی ها نتیجه گیری کرده اند که برای بهبودی لزوما باید یک تجربه روحانی و خارق العاده به آنها دست دهد و سریعا با تغییرات بزرگی در احساسات و طرز تلقی آنها دنبال شود .

با آنکه در میان هزاران الکلی عضو جمعیت ما یک چنین تغییرات و تحولاتی مرتبا اتفاق می افتد اما به هیچ وجه یک قاعده کلی و همگانی نیست و بیشتر اعضای ما به تجربه ای که دکتر ویلیام جیمز (William James) روانشناس آنرا ” نوع آموزشی” نامیده است دست می یابند . نوع آموزشی نوعی است که به مرور و به آهستگی در انسان به وجود می آید . بسیاری از اوقات دوستان یک تازه وارد مدتها قبل از خود او متوجه تغییراتی که در او پدید آمده می شوند و تازه وارد هم بالاخره متوجه می شود که تغییراتی اساسی در واکنشهایش نسبت به زندگی پیدا شده است اما عامل این تغییرات از وجود خود او به تنهایی نمی توانسته است سرچشمه گرفته باشد . نتیجه ای که غالبا ظرف چند ماه از این طریق گرفته می شود ، بندرت ممکن است حتی پس از سالها تزکیه نفس انفرادی بدست آید .

اعضای ما بجز چند استثنا عاقبت همگی متوجه می شوند که به یک سرچشمه نهایی درونی دست یافته اند و این سرچشمه را بعنوان درک شخصی خود از یک نیروی مافوق تشخیص می دهند .

اکثر ما فکر می کنیم آگاهی از این نیروی برتر خمیره اصلی تجربه روحانی است . اعضای مذهبی ما این حالت را “خدا آگاهی ” می نامند .

بنا بر تجربه ما ، هر الکلی که بتواند صادقانه با مشکل خود روبرو شود ، قابل بهبودی است ، مشروط بر آنکه دریچه افکار خود را بر روی ایده های روحانی مسدود نکند . تنها چیزی که می تواند باعث شکست ما شود انعطاف ناپذیری و یا انکار مغرضانه است .

بنظر ما روحانی بودن این برنامه نباید هیچگونه اشکالی برای کسی بوجود آورد ، تمایل ، روشن بینی و صداقت ، اصول اولیه بهبودی هستند و برو برگرد ندارد .

” در زندگی ، اصلی وجود دارد که مخالف هر گونه آگاهی است ، دلیلی علیه تمام دلایلی است و انسان را در جهل ابدی نگاه می دارد ، این اصل ، قصاص قبل از جنایت است .”

هربرت اسپنسر :

(Herbert Spencer)

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan