Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

ﭘﯿﺸﮕﻔﺘﺎر وﯾﺮاﯾﺶ ﭼﻬﺎرم

این ویرایش چهارم « الکلیهای گمنام » است که در نوامبر 2001 و آغاز هزارۀ جدید، ویرایش شد . از زما ن ویرایش سوم در سال 1976 ، عضویت الکلیهای گمنام در سرتاسر جهان حدوداً دو برابر شده است، یعنی تقریباً به دو میلیون نفر یا بیشتر به همراه چیزی در حدود 100800 جلسۀ گروهی در 150 کشور در سرتاسر دنیا رسیده است.
نوشته های الکلی های گمنام در رشد آن نقش بسزائی داشته و یکی از پدیده های چشمگیر 25 سال گذشته، رشد عظیم ترجمۀ متون اصلی ما به بسیاری از زبانها و گویشهای دیگر بوده است. در هر کشوری، وقتی بذر الکلی های گمنام کاشته می شود، در ابتدا به آهستگی ریشه میکند و وقتی نوشته ها در دسترس همگان قرار میگیرد، خیلی سریعتر رشد میکند. در حال حاضر، متون « الکلیهای گمنام »به 43 زبان ترجمه شده است.
با رسیدن پیام بهبودی به تعداد بیشتری از افراد، دست این پیام نیز زندگی بیشتری از انواع الکلی های در عذاب را لمس کرده است. وقتی در سال 1939 عبارتِ « ما از جمل ه مردمانی هستیم که معمولاً با ه م در نمی آمیزند » صفحۀ 17 در همین کتاب نوشته شد، به جمعیتی اشاره داشت که عمدتاً شامل مردان بود و "تعداد کمی زن"که زمینه های اجتماعی، قومی و اقتصادی کاملاً مشابهی داشتند. در بسیاری از متون اصلی الکلی های گمنام ثابت شده که این کلمات، فراتر از آن چیزی هستند که بنیانگذاران آن میتوانستند تصور کنند. داستانهای که به این ویرایش اضافه شده، نشان دهندۀ عضویتی است که ویژگی هایش سن، جنس، نژاد و فرهنگ گسترده تر و ریشه دارتر شده و شامل همۀ افرادی میشود که 100 عضو اول آرزوی آنرا داشتند.
با آنکه در نوشته های ما، یکپارچگی پیام الکلی های گمنام حفظ شده، در رسوم و شیوه های جدید عضویت، تغییرات جامعی ایجاد گردیده است. بعنوان مثال، اعضاء الکلی های گمنام با بهره گیری از پیشرفت های تکنولوژیکی، میتوانند با کامپیوتر به صورت آنلاین در جلسات شرکت کنند و با الکلی های دیگر در سرتاسر کشور خود یا سرتا سر دنیا مشارکت کنند. به هر حال، تفاوت میان جلسۀ الکترونیکی و جلسات گروهی که در هر گوشه ای برگزار میشود، فقط نمونه ای از اشکال مختلف جلسات است. در جلسات، در هر کجا که برگزار شود، اعضاء الکلی های گمنام ، تجربه، قدرت و امید را با یکدیگر مشارکت میکنند، تا هوشیار بمانند و به الکلی های دیگر کمک کنند. اعضاء الکلی های گمنام ، چه از طریق اینترنت و چه به صورت رو در رو، با زبان قلب خود و با کمال سادگی با یکدیگر صحبت میکنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan