Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

قدم هفتم نارانان

با فروتنی از او خواستیم کمبودهای اخلاقی ما را برطرف کند.

قدم های شش و هفت، مراحل تغییر از منفی به مثبت هستند واین کار با کمک نیروی برتر ما انجـام مـی شـود. پس از تکمیل فهرست خود، اقرار کردن به نواقص، صحبت کردن درباره ماهیت دقیق خطاهای مان و پیدا کردن ٓامـادگی کامل برای برطرف شدن ٓانها توسط نیروی برتر، ما خواستار این می شویم که ٓان ها از ما دور شوند. این یک مرحله فـوری نیست و همچنین ما را از داشتن مسئولیت در قبال خودمان ٓازاد نمی سازد. در گذشته، ما تحقیر زیادی را تجربه کردیم ولی فروتنی و تواضع چیز دیگری اسـت. فروتنـی و تواضـع حـالتی از
نیرومندی است نه ضعف. ما می دانیم که اگر خواهان پذیرش کمک یک نیروی برتر باشیم، تنها با یک درخواست ساده می توانیم پیشرفت بهتری را تجربه کنیم. ممکن است نیاز داشته باشیم در طول مسیر بهبودی مـان بارهـا و بارهـا بـه سـوی نیروی برتر بازگردیم. به جای عقب نشینی یا تکرار رفتارها و داشتن توقع نتایج متفاوت، با ایجاد تغییر در روش های قبلی، به مسیرمان ادامه می دهیم. برای روبرو شدن با چالش های زندگی، می توانیم به یک نیروی برتر از خودمان تکیـه کنـیم.
یک نیروی برتر بسیار قدرتمند است و ما این گونه نیستیم. تواضع و فروتنی به معنی انجام دادن کاری برای دیگران و در اولویت قراردادن ٓان ها نسبت بـه خودمـان نیـست،

بلکه بدین معنی است که خودمان را همانطوری ببینیم که واقعاً هستیم. ما معایب خود را با صداقت تشخیص می دهیم وبرای تغییر دادن خود، به کمک نیروی برتر احتیاج داریم. بسیاری از ویژگی های شخصیتی که ما با ٓان مبارزه مـی کنـیم. می توانند به نتایج مثبتی تغییر شکل پیدا کنند، بطور مثال تمایل به کنترل می تواند به توانایی برای رهبری کردن تبدیل شود.
درد و رنجی که در زندگی داریم و نتایج مبارزه ما با عزیزی که دچار بیماری اعتیاد است، احساس عجز و ناامیدی را برای ما به همراه داشته است. ما به کمک نیروی برتری احتیاج داریم که نیاز ما را به درست کـردن همـه چیـز توسـط خودمان برطرف سازد. ما برای برطرف شدن ٓان بخش هایی از شخصیت مان که باعث درد و رنج زیادی در ما شده اسـت، به نیروی برتر خود توجه می کنیم. کمک های تخصصی، جلسات، راهنما و اعضای دیگر نارانان نیز می توانند به ما کمـک کنند تا از برخی نگرانی ها در راه تلاش برای رسیدن به هدف مان، رها شویم. ایده اصلی قدم هفتم، تواضع و فروتنی است. ما با نواقص و معایب خود به این جلسات وارد می شویم. این را درک می کنیم که تلاش برای خواست نیروی برتر به جای تمایلات خودمحورانه خودمان، روح ما را ٓازاد خواهد ساخت. مـا یـاد می گیریم که به یک نیروی برتر نزدیک شویم و راحت و ٓاسوده با ٓان نیروی صحبت کنیم. ما نیاز داریم که از تعهد خـود نسبت به بهبودی و کار کردن قدم ها قدردانی کنیم.
زمانی که ما در حال مبارزه درونی هستیم، می توانیم برای دور نگه داشتن خود از رفتارهـای گذشـته، از عبـارات تأکیدی مثبت استفاده کنیم. برخی از عبارات تأکیدی که می توانیم از ٓان ها استفاده کنیم: "این نیز بگذرد"، "رها کـن وبه خدا بسپار"، "انتخاب می کنم که جنبه مثبت را در این تجربه ببینم" ٓاگاهی، پذیرش و عمل به ما انگیزه می دهد تا در مسیر بهبودی حرکت کنیم. "فقط برای امروز زندگی کن".

قدم های دوازده گانه راهی برای ما فقط برای امروز
من دید خوبی نسبت به خودم خواهم داشت و می دانم که خصوصیات اعتیاد گونه و وسواسی بسیاری دارم که بر روی زندگی من سایه افکنده. من در حال رهایی از چنین خصوصیاتی هستم و نمی توانم ٓان ها را کنترل کنم. با درک این موضوع، اقرار می کنم که به کمک نیاز دارم.
من از حضور یک نیروی برتر از خودم که مرا بوجود ٓاورده سپاسگزارم، او از تمامی نیازهای مـن بـا خبـر اسـت و کاملا قادر است مرا التیام داده و به حالت ثابت و پایداری باز گرداند. درک من از نیروی برتر، پروردگار است.
من می خواهم از تمایل به حل کردن مشکلاتم از طریق فکر خودم رها شوم. هیچ کند و کاوی یا پرسش دیگـری نمی کنم. اکنون من تصمیم ٓاگاهانه ای می گیرم تا زندگی اراده ام را به حمایت و مراقبت پروردگار بسپارم. من این عقیده را می پذیرم که به من می گوید باید: "نقش خودم را اجرا کنم" و زندگی خودم را داشته باشم.
من از گذشته جدا می شوم، گناهان خود و افسوس خوردن درباره ی ٓان چـه اتفـاق افتـاده را رهـا مـی کـنم. بـا سرزنش کردن و پیدا کردن خطا در خودم و دیگران، اسیر گذشته خواهم ماند.
خودم و دیگران را خواهم بخشید. تشخیص می دهم که اعمال ما ناشی از ترس ها و ناامنی ما بوده است. اکنون به خودم و دیگران اجازه می دهم که خودمان باشیم. دیگر درباره زندگی، انتخاب مسیر یا الگوی رشد خود قضاوت نمی کنم.
همه ی اضطراب و نگرانی درباره ی ٓاینده را کنار خواهم گذاشت. تا ٓانجایی که می توانم امروز را با لذت، اعتماد و ٓارامـش بسیار، زندگی خواهم کرد؛ در حالی که این را می دانم که )امروز( همه ی ٓان چیزی است که می توانم از پس ٓان بر بیایم. می خواهم از تمایلاتی رها شوم که به مردم، مکان ها و چیزهایی وابسته است که مرا راضی می کنند. مـن تـشخیص مـیدهم که این احساسات در من موقتی هستند و نمی توانند امنیت، صلح یا ٓازادی را که خواهان ٓان هستم بوجود بیاورند. مسئولیت تمامی جنبه های زندگی ام از قبیل: انتخاب ها، احساسات، سلامتی جسمی و روحی، سلامتی معنوی، الگوهـای رشد واصول ارزشمندی را که توسط ٓان ها زندگی می کنم، برعهده خواهم گرفت.
تمام انرژی درونی ام را به کار خواهم گرفت تا به بهبودی خودم و دیگران کمک کـنم )بـرای مثـال: بیـان صـداقت، درستی و محبت(. به بقیه ٓان ها قاطعانه می گویم: "نه، تشکری لازم نیست".
از خداوند به خاطر دادن فرصت برای رها شدن از نگرش ها و الگوهای رفتاری گذشته سپاسگزارم زیرا این رفتارها مرا از حرکت به سمت مسیر بهبودیم باز می داشتند.
من خواستار این هستم که بینش، صلح و نیرویی را که از این برنامه دریافت کرده ام، با دیگران سهیم شوم. من با اشتیاق به سوی امروز پیش می روم، درحالی که به ارزش و شایستگی خودم اعتقاد دارم و تصمیم می گیرم
از امروز لذت ببرم و به بهترین شکل، مثبت بودن خودم را نشان دهم.

فقط برای امروز
فقط برای امروز سعی می کنم، زندگی کنم و مشکلات تمام زندگی را به یک باره بر دوش نکشم. مـن مـی تـوانم کاری را برای 24 ساعت انجام دهم اما اگر فکر کنم می بایست ٓان را تا پایان عمر انجام دهم بـرایم وحـشتناک و غیرقابـل تحمل خواهد بود.
فقط برای امروز خوشحال خواهم بود. به قول ابراهام لینکن "بیشتر مردم به همان اندازه که خودشان می خواهند خوشحال هستند".
فقط برای امروز خودم را با شرایط وفق می دهم و سعی نخواهم کرد که همه چیز مطابق میل من باشد. "شانس" را به عنوان چیزی که به صلاح من بوده است می پذیرم و سعی می کنم خودم را با ٓان چه به صلاحم بوده، تطبیق دهم. فقط برای امروز سعی می کنم فکر خود را تقویت کنم. مطالعه می کنم، چیز قابل استفاده ای یاد می گیرم و ذهن خود را عاطل نمی گذارم، مطالبی را می خوانم که نیاز به سعی، فکر و تمرکز داشته باشد. فقط برای امروز روح و روان خود را از سه طریق به تمرین وا می دارم.
- یک کار نیک برای کسی انجام می دهم اما نمی گذارم که او یا هیچ کس دیگـری بفهمـد کـه مـن ٓان را انجام داده ام و اگر کسی فهمید ٓان را به حساب نمی ٓاورم.
- حداقل دو کار انجام میدهم که برخلاف میلم باشد، فقط برای تمرین.
- به هیچ کس نشان نمی دهم که احساساتم جریحه دار شده است؛ حتی اگر شده باشـد هـم، امـروز ٓان را بروز نخواهم داد.
فقط برای امروز موضع موافقی خواهم داشت، تا ٓانجا که امکان دارد ٓاراسته خواهم بود. لباس مناسبی می پوشم، با متانت صحبت می کنم، با احترام رفتار می کنم، هیچ گونه خرده ای از کسی نمی گیرم، به دنبال عیب و ایـراد در چیـزی نمی گردم و سعی نمی کنم هیچ کس جز خودم را اصلاح و یا منظم کنم.
فقط برای امروز برای خود برنامه ای خواهم داشت، شاید که این برنامه را مو به مو اجرا نکنم اما به هر حال ٓان را خواهم داشت. امروز خود را از شر دوٓافت عجله و دودلی حفظ خواهم کرد.
فقط برای امروز به مدت نیم ساعت در ٓارامش، با خود خلوت خواهم کرد. در عرض این نیم ساعت سـعی خـواهم کرد که در بعضی از لحظات با دید بهتری به زندگی نگاه کنم.
فقط برای امروز ترس به خود راه نخواهم داد. از لذت بردن به خاطر ٓان چه که زیباسـت واهمـه نداشـته و ایمـان خواهم داشت که به همان صورت که من به دنیا چیزی می دهم، دنیا نیز متقابلا پاسخ ٓان را خواهد داد.

پروردگارا اکنون من خواستار این هستم که تمامی وجودم را بد یا خوب به تو بسپارم. از تو می خواهم که اکنون از من دور سازی هر یک از نواقص شخصیتی ام را که مانع مأنوس شدن من با تو و دیگران می شود. به من توانایی عطا کن تـا از این جایی که هستم خارج شوم و فرمان تو را اجرا نمایم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan