Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

ﺑﻴﺶ ﺗﺮ ﺍﺯ ﻳﻚ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ

بیشتر اعضای ما احساس می کنند که مهم است فقط یک راهنما داشته باشند . این اعضا متوجه هستند که داشتن یک راهنما به آنها کمک می کند تا بتوانند سادگی را حفظ کنند و ریسک دنبال "جواب دلخواه گشتن " را کم می کند . یک راهنما مثال "تنها یک نقطه ی تصمیم گیری و جواب گویی " است که در مفهوم پنجم تعریف شده . اگر چه بعضی از اعضا با داشتن بیش از یک راهنما در آن واحد نیز موفق بوده اند . گاهی اوقات شرایط خاص مثل کار خدماتی ، بیماری یا طلاق باعث می شود که اعضا در جست و جوی کسی باشند که به عنوان راهنما تجربه ای مشابه داشته باشد تا آن ها را در کنار راهنمایی که از قبل داشته اند کمک کند .
"من قرار نبود که دو راهنما داشته باشم ، اما برای یک هفته در این شرایط قرار گرفتم ، که واقعاً گیج کننده بود . آن هر دو از من می خواستند که کارهای کاملا متضادی را انجام دهم . یکی از من می خواست که به قدم 4 خود ادامه دهم و دیگری از من می خواست که قدم یک را از اول شروع کنم ."
"داشتن دو راهنما هم زمان بسیار گیج کننده است اما به من کمک کرد تا تصمیم بگیرم که : تا چه اندازه می خواهم صادق باشم ؟ به چه چیز هایی فکر کنم ؟ چه چیز هایی را باور دارم ؟ چه احساسی می کنم ؟ چه چیزی مهم است : صداقت ، درست کاری ، زندگی با اصول و ... – در ابتدا هر دوی آن ها را فریب می دادم . اگر یکی از آن ها سعی میکرد مرا با یکی از نقص هایم روبه رو کند که من آماده ی آن نبودم ، سریع فرار می کردم و می گفتم : "من دارم روی این نقص با راهنمای دیگرم کار می کنم " . بهای این کار را هم پرداخت کردم . من در دیدن خودم کند تر حرکت کردم . ولی فکر کنم این اتفاق زمانی افتاد که خدا می خواست . من خیلی چیز ها به خاطر داشتن دو راهنما یاد گرفتم که فقط می توانم بگویم ، خیلی مثبت بود ."

"من قبل از این که حتی پاک شوم راهنما گرفتم . او مرا به جلسه برد و من با بهترین شکلی که می توانستم شروع به کار کردن قدم ها کردم . به محض اینکه پاک شدم علاقمند به خدمت شدم ، اما راهنمای من در این زمینه هیچ تجربه ای نداشت ، بنا بر این من یک "راهنمای خدمت " گرفتم که در این قسمت برنامه به من کمک کرد. تا وقتی 3 ماه پاکی پیدا کردم 4 پست خدماتی داشتم که وقت زیادی می خواست و من غرق شده بودم ، کار به جایی رسید که می خواستم همه چیز را ترک کنم . راهنمای خدماتی من واقعاً کمک کرد . او به من راه کار قاطعی داد که وقتی متعهد به خدمتی شدم یا باید آن را به پایان برسانم و یا باید جانشینی پیدا کنم . من جانشینی برای یکی از خدمت هایم پیدا کردم ، اما سایر تعهداتم را کامل کردم . این تجربه به راستی به من کمک کرد تا تبدیل به شخصی شوم که امروز هستم . هیچ یک از آن دو امروز دیگر راهنمای من نیستند ولی من با هر دوی آنها دوست هستم و واقعاً برای راهنمایی آن ها در قسمت های مختلف سپاسگذارم هستم

"در ابتدای پاکی یک راهنمای NA به علاوه یک راهنمای AA داشتم . به زودی دیدم آن چیزی که از راهنمای AA خود می شنیدم با آن چیزی که در برنامه ی NA یاد می گرفتم منطبق نبود . خیلی سریع راهنمای AA خود را رها کردم و فقط از راهنمای NA استفاده کردم . درسی که آموختم این بود که اگر می خواهم نجاری یاد بگیرم باید با یک نجار حرف بزنم . اگر می خواهم یاد بگیرم چه گونه ماشین تعمیر کنم لازم است با یک مکانیک حرف بزنم . اگر می خواهم
یاد بگیرم که چخ گونه به طریق برنامه NA زندگی کنم به یک راهنمای NA احتیاج دارم ."

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan