Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

24تیر

 روابط با دیگران24                                     تیر

«فهرستی از همه افرادی که به آنها صدمه زده بودیم، تهیه کردیم و برای جبران خسارت وارده به همه آنها تمایل پیدا کردیم.»

قدم هشتم

v

همه انسانها با خودمحوری در کشمکش هستند. خودمحوری مزمنی که درست در مرکز اعتیاد ما قرار دارد، این کشمکش را برای افرادی نظیر ما دشوارتر میسازد. بسیاری از ما طوری زندگی کردهایم که انگار معتقدیم آخرین افراد روی زمین هستیم و نسبت به تأثیری که رفتار ما بر اطرافیان ما گذاشته است، کاملاً بیتوجه هستیم.

قدم هشتم فرآیندی است که این برنامه در اختیار ما گذاشته تا روابط گذشته خود را صادقانه بررسی کنیم. بر دستنویسهایی که در قدم چهارم برای شناسایی اثرات اعمال خود بر دیگران در زندگی خود تهیه کردیم، نگاهی میاندازیم. وقتی صدمهای را که به برخی از این افراد زدهایم، تشخیص میدهیم، از طریق جبران خسارات وارده به آنها، برای پذیرفتن مسئولیت اعمال خود تمایل پیدا میکنیم.

افراد مختلفی در طول روز میبینیم و کیفیت روابط ما با آنها تا حد زیادی کیفیت زندگی ما را تعیین میکند. عشق، شوخی، هیجان، مهربانی—چیزهایی که به زندگی ما ارزش میدهد، بیشتر از طریق مشارکت با دیگران معنا پیدا میکنند. با فهم این موضوع میخواهیم ماهیت واقعی روابط خود را با سایر افراد کشف کنیم و هر نقصی که در این روابط پیدا میکنیم، اصلاح نماییم. میخواهیم قدم هشتم را انجام دهیم.

v

فقط برای امروز:  میخواهم از مصاحبت با دوستان خود در انجمن کاملاً لذت ببرم. روابط خود با دیگران را در زندگی بررسی میکنم. هر جا که متوجه صدمه زدن به دیگران میشوم، برای جبران خسارت وارده به آنها تمایل پیدا میکنم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan