Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

در خواست کمک

در خواست کردن از یک نفر تا راهنمای ما باشد می تواند ترس نام باشد . به عنوان یک عضو جدید ممکن است از طول پاکی عضوی دیگر احساس عدم اعتماد به نفس به ما دست می دهد . یا ممکن است احساس کنیم به طریقی بیمار تر از سایرین هستیم . ممکن است احترام به نفس ما این قدر پائین باشد که باور داشته باشیم ما ، استحقاق داشتن راهنما را نداریم . از طرفی ، ممکن است تکبر و حق به جانبی ، ما را از اقرار به این که احتیاج به کمک داریم ، باز دارد . و در نتیجه ممکن است در برابر درخواست کمک از عضوی دیگر مقاومت کنیم .
"شخص دیگری برای من اولین راهنما ی ام را گرفت . دختری که من در طول در مان شناخته بودم دوست پسرش را در جلسه به سمت من آورد و گفت که فکر می کند او می تواند راهنمای خوبی برای ام باشد . من گفتم باشد . او هم موافقت کرد . او به مدت دو سال راهنما ی ام بود . من خجالتی بودم و ممکن بود هیچ گاه خودم نتوانم از کسی در خواست کنم . و ممکن بود بخواهم فقط خود را جا کنم و ادای برنامه ای بودن را در آورم ."                                  "وقتی که در ابتدا ار راهنمای خود در خواست کردم که راهنمای من شود ، خیلی عصبی و نگران بودم که آیا برای من وقت خواهند داشت ؟ من به او به عنوان خدای بزرگ  NA نگاه می کردم ، به همین دلی هر وقت که زمانی را از او می خواستم که با او باشم احساس گناه می کردم . نهایتا احساس گناه خود را در مورد گرفتن وقت او ، با او به مشارکت گذاشتم . عکس العمل او زیبا بود ، زیرا گفت : " تو اجازه نداری حق مرا در پس دادن آن چیزی که به من رایگان داده شده است از من بگیری " . این جمله به تنهایی بیشتر از هر اتفاقی بین من و راهنمای ام نزدیکی و صمیمیت ایجاد کرد ."
" من ، راهنمای اول ام را در اولین جلسه ای که شرکت کردم ، ملاقات نمودم . دو روز پاکی داشتم و در یک ساختمان متروکه زندگی میکردم . اولین کسی که از او در خواست کردم ، مرا رد کرد . در روزهای اول خیلی عصبانی و خشن بودم . هیچ کس واقعاً مرا در کنار خودش نمی خواست . اما من جای دیگری برای رفتن نداشتم ، بنابر این ماندم . سر انجام به اندازه کافی فروتنی پیدا کردم تا از کس دیگری تقاضا کنم . راهنمای فعلی من یکی از مهمترین اشخاص در زندگی من است . او برادر بهبودی من بود ، یعنی اول ما هر دو یک رهنما داشتیم . من و او الان 18 سال است که با یکدیگر هستیم

تازه وارد ها تنها کسانی نیستند که با تقاضا کردن از دیگران برای این که راهنمای شان شود مشکل دارند . اعضای پاکی بالا هم تفکر در مورد تعویض راهنما برای شان دشوار است . ما ممکن است به دلایل مختلفی به یک راهنمای جدید احتیاج داشته باشیم .وقتی که ما پاک می مانیم و تبدیل به عضو مفیدی از اجتماع می شویم زندگی ما خیلی تغییر می کند . بعد از این که مدت زمانی طولانی با یک راهنما بودیم ممکن است ببینیم که داریم در جهت دیگری رشد می کنیم . مسئولیت های کاری یا فرصت های شغلی ممکن است ما یا راهنمای مان را وادار کند از شهر فعلی و انجمن محلی مان نقل مکان کنیم . گرفتاری های خانوادگی ممکن است باعث شود زمان مشارکت و تماس با راهنمای مان کوتاه شود . ممکن است راهنمای ما بیمار شود ، بمیرد و حتی لغزش کند . به هر علتی که باشد ، ممکن است ببینیم که راهنما نداریم و مجبوریم برای خود یک راهنما پیدا کنیم . خیلی از اعضا از این که دوباره مجبور باشند با یک نفر دیگر رابطه ای نزدیک و صمیمی در حد یک راهنما بر قرار کنند دچار مشکل می شوند .
"من زحمت زیادی کشیدم تا توانستم یک رابطه ی جدید با راهنمای جدیدم بسازم ، در حالی که هنوز در غم از دست دادن راهنمای قبلی خود به سر می بردم . انتخاب یک راهنما در هر شرایطی می تواند کار سختی باشد ، به خصوص اگر مدتی از پاکی شما بگذرد. من الان خیلی بهتر می دانم که کی هستم و به چه چیز نیاز دارم (یا فکر می کنم نیاز دارم ) تا زمانی که تازه وارد بودم و راهنمای اول خود را گرفتم . به خاطر آوردن این که نمی توانم راهنمای خود باشم نیز کار را سخت تر می کند . اما این مزیت را دارد که من می توانم بسیار آگاهانه تر بر روی ساختن رابطه با راهنمای جدیدم کار کنم و بر مشکلاتی که بر سر راه آن پیش می آید خیلی سریع تر و بهتر فایق آئیم ."
ما می دانیم که می توانیم پذیرش را در جلسات NA  پیدا کنیم ، اما بعضی از ما در خواست از یک عضو دیگر را برای این که راهنمای ما شود به تاخیر می اندازیم ، زیرا از این که دست رد به سینه ما بزنند ، می ترسیم . ممکن است نخواهیم احساس "جزئی از کل بودن " را به مخاطره بیاندازیم . بهر حال نباید فقط به خاطر ترس هایمان حق داشتن چنین رابطه ی روحانی و مفیدی را از خود دریغ کنیم .
" با 3 سال پاکی ، دیدم که در بهبودی راکد شده ام . احساس می کردم که دیگر رشد نمی کنم و نیاز دارم که یک نفر دیگر نرا در کارکرد قد ها راهنمایی کند . من می ترسیدم که راهنمای خود را عوض کنم . زیرا نمی خواستم دوستی او را از دست بدهم . اما در عین حال می دانستم که اگر بخواهم در بهبودی رشد کنم ، به یک راهنمای جدید نیاز دارم . امروز با کمک راهنمای جدید خود در حال کارکردن قدم ها و رشد در بهبودی هستم ."
صرف نظر از اینکه چند وقت است در برنامه هستیم ، همه ما تقریبا به یک شکل دنبال راهنما می گردیم . ما می توانیم با رفتن به جلسات و گوش کردن به دیگر اعضا شروع کنیم . اگر مشارکت کسی ما را تحت تاثیر قرار داد ، ما باید از او در خواست شماره تلفن کنیم و با او تماس بگیریم . این راه خوبی است تا عضو دیگری را خوب بشناسیم . حتی اگر زندگی به خوبی پیش می رود و ما مشکلی نداریم که بخواهیم حل کنیم . در ضمن ما می توانیم با اعضای دیگر صحبت کنیم و ببینیم که ایا آن ها کسی را دارند که به ما معرفی کنند . لازم نیست که ما حتما به آخر خط برسیم تا درخواست کمک کنیم .

همایش ها ، کارگاه ها ، کارهای خدماتی و فعالیت های دیگر در NA نیز شرایط مناسبی برای انتخاب راهنما هستند . در انتخاب راهنما ، اکثر ما از روی غریزه و فراست عمل میکنیم ، در حالی که بعضی دیگر این کار را از روی منطق و تجزیه و تحلیل انجام می دهند . ما در ضمن می توانیم معتادانی را که به نظر می رسد بهبودی ما برایشان مهم است در نظر بگیریم . مهم است به خاطر داشته باشیم که باید برای این کار وقت بگذاریم و اگر کسی در خواست ما را نپذیرد ، باید باز هم بگردیم .
"قبل از این که اولین راهنمای ام در خواست مرا جهت راهنمای من شدن بپذیرد ، من از 5 یا 6 مرد دیگر خواسته بودم و "نه " شنیده بودم . اطمینان دارم که این خدای مهربان بود که مرا به سمت یک راهنمای درست هدایت می کرد

"من زن بسیار مغروری هستم . وقتی اولین زنی که از او خواستم به من گفت که نمی تواند راهنمای من شود ، احساس بی ارزشی و حماقت به من دست داد که چرا اصلا از او در خواست کردم . اما از دیگران نیز در خواست کردم و نهایتا این مقاومت من نتیجه داد . در نهایت از زنی که به نظر می آمد که چه گونه رابطه ایجاد کند و چه گونه به NA تعلق خاطری داشته باشد در خواست کردم . چون این چیزی بود که به دنبالش بودم ، و او پذیرفت . من باور دارم ، شخصی هستم که برای چیز هایی که به سختی به دست می آید بیشتر ارزش قائل هستم و مطمئنا مهم بود که من سخت تلاش کنم تا بتوانم راهنما بگیرم . چیز دیگری که تجربه من با پشتکار به من آموخته بود این بود که چه گونه زندگی را طبق شرایط زندگی بپذیرم ."
در جوامع NA با تعداد اعضای کم ، ممکن است ما نیاز پیدا کنیم تا یک راهنما در راه دور را جستجو کنیم . کسی که ما از طریق اینترنت ، در حین خدمت ، در همایش یا موارد مشابهی پیدا می کنیم . گر چه همه ی اعضا باور ندارند که این گونه انتخاب می تواند برای آن ها کار کند . بعضی دیگر در این گونه روابط موفق هستند ، به ویژه در جوامع کوچک NA که رابطه با یک راهنما در راه دور می تواند یک راه حیاتی جهت حفظ تماس با باقی انجمن باشد . هم چنین راهنما در راه دور می تواند راه حلی باشد برای اعضای زندانی با آن ها که در بیمارستان ها و سایر مراکز محدودیت ملاقات دارند

  "من اولین راهنمایم را در یک جلسه خدماتی منطقه دیدم . هر چند او 200 مایل  دور تر زندگی می کرد . اما چون من چیزی را که او داشت می خواستم ، حاظر بودم تا هر  ماری را برای رسیدن به آن انجام دهم . مسافت بین ما بعضی مواقع حتی تماس تلفنی را  برای ما مشکل می کرد ، اما به هر حال قادر بودیم تماس منظم با یکدیگر را حفظ کنیم  و در دیدار هایمان در کارگاه آموزشی ، جلسات کمیته خدماتی و البته همایش ها ، قدم  ها را کار کنیم . ما اسم آن را "بهبودی در سفر " گذاشته بودیم . بله من  اعتراف می کنم زمان هایی بوده که در آن دوست داشتم تا راهنمای ام را برای نوشیدن  یک فنجان قهوه ملاقات کنم ! اما در آن زمان ها هم یا برای او نوشتم ، یا تماس  تلفنی گرفتم و به طور منظم به جلسات رفتم ، و پذیرش ، صبر ، مسئولیت و دنیایی از  هدایای دیگر راب لیست کردن را یاد گرفتم ."
"وقتی که من صدای راهنمای خود را از پشت تلفن می شنوم ، مسافت ناپدید می  شود . تجربه او در کارکردن و زندگی کردن قدم های NA آن چیزی اس که من از او می خواهم . کلید  معما این است که من زنان دیگری نیز در اطراف خود داشته باشم ، زنانی که به من کمک  کنند تا طبق اصول روحانی زندگی کنم  و مرا  دوست داشته باشند و وقتی نیاز دارم تا به راهنمای ام تلفن کنم ، به من بگویند ."

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan