Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

داستانهای شخصی"4"

من این برنامه را از طریق مسئول امور بزهکاران یکی از دوستان معتادم پیدا کردم نمیدانستم برنامه در بارة‌ چیست ،‌ امّا به آن بعنوان کانال دیگری برای کمک و تحقیق نگاه کردم . اما کمک برای چه کسی ؟ از این مطمئن نبودم . در مورد جلسات خانواده های الکلی ها شنیده بودم ، و میدانستم برای خانواده‏هاست ، امّا ایده مبهمی از عملکرد آن داشتم . وقتی به برنامه آمدم ورشکستة روحی بودم ؛ نمیتوانستم ‌تصمیم بگیرم . دو سه بار تصمیماتم را عوض میکردم و بعد با نومیدی رهایشان می‏کردم . روز و شبم با فکر معتادم می‏گذشت . پر از چراها و ترس و نگرانی و رنجش بودم .

اولین جلسه مرهمی بود بر ذهن و قلب نا آرامم . سرشار از حس آرامش و سکون شده بودم . احساسی که برایم باور کردنی نبود . من همیشه به نیروی برتر یا خدا ایمان داشتم ، امّا در طول سالها او را جایی گم کرده بودم . از اینرو سپردن زندگیم به او قدمی آسان و راحت بود . مدتی حدود سه هفته از نظر ذهنی از هر گونه آشوبی رها بودم و به زندگی روزمرّه‏ام ادامه میدادم . ظاهراً هیچ چیز تغییر نکرده بود ، امّا من تغییری احساس کرده بودم . افکار منفی از ذهنم رخت بر بسته بود . دیگر نگران نبودم و ارامش کامل بر من حکمفرما شده بود . مثل این بود خدا ذهنم را پاک کرده و گفته بود : ” اگر به من اعتماد کنی ، اینگونه است . ”

در این دروان در جلسات زیادی حضور یافتم . به هر چیزی که می‏شنیدم گوش می‏دادم و آنها را فرا می‏گرفتم . نشریات را می‏خواندم و به « فقط برای امروز» در جلسات خانواده های الکلی ها تکیه می‏کردم . این بود که از ترس ، اضطراب و رنجش خلاص شدم . حالا نگرشم در مورد خیلی چیزها تغییر کرده و هر روز برایم تجربة‌ تازه‏ایست . بدون هدایت خدا شاید هرگز قادر به ادامة ‌این سفر نباشم ؛ هنوز عادات بد بسیاری دارم ، امّا حالا آنها را می‏شناسم و فوراً می‏توانم آنها را به خدا بسپارم . چون حالا منشأ مشکل خود را میدانم . مشکل من ظاهراً با واکنش من نسبت به ترسهایم به خود می‏انجامد . دریافته‏ام که با تغییر نگرشم زندگی خودم و آنها که هر روز با آنها در ارتباطم روشن‏تر و مطلوب‏تر خواهد شد . زندگی من تغییر زیادی نکرده ، کار جدیدی را شروع نکرده‏ام ، امّا زندگیم مملوّ از شادی زندگی کردن فقط برای امروز است . گاه خود را می‏بینم که به الگوهای کنترلی گذشته لغزیده‏ام ،‌ چون نومیدانه خواسته‏ام عزیزانم به آن آرامش درونی که خودم دارم دست پیدا کنند و به این خاطر دچار تنش و نومیدی شده‏ام . و چون بعد از آن کنترل امور در زندگیم دوباره از دستم خارج میشود ، فوراً به قدم برمیگردم .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan