Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

مثلث خود مشغولی

وقتی به دنیا می آیم ، فقط از خودمان آگاهیم و خود را تمام جهان می دانیم . درک ما از اطراف ، فقط چیزی در حد نیاز های اصلی مان می باشد که اگر برآورده شوند ، کاملا راضی می شویم . به تدریج که آگاهی ما فزونی می یابد ، متوجه وجود دنیایی ، خارج از خودمان می گردیم : آدم ها ، مکان ها و چیز هایی که احتیاجات ما را برآورده می کنند . در این مرحله ، ما از گوناگونی و تفاوت ها آگاه میشویم که در نهایت ، در ما ، ایجاد سلیقه و ترجیح می کند . ما یاد می گیریم که ، بخواهیم و انتخاب کنیم . این بار ، ما نقطه مرکزی و محور جهانی شده ایم که دائما در حال بزرگتر شدن است و انتظار داریم که احتیاجات و خواسته هایمان ، تواما برایمان مهیا و برآورده گردد . منبع خوشنودی و رضایت ما ، از شکل نیازها و خواسته های غریزی مان که به گونه ای معجزه آسا در کودکی ارضا می شد ، در آمده و تبدیل به ارضای هوس ها و خواسته های جدید ما می گردد .

اغلب کودکان ، به تدریج به این حقیقت پی می برند که دنیای خارج ، قادر نیست که تمامی احتیاجات و خواسته های آنان را برآورده سازد و بدین جهات ، خودشان با کوشش کردن ، شروع به تکمیا و بهتر نمودن چیزهایی که بدانها داده شده ، می کنند . به تدریج که وابستگی به آدم ها ، مکان ها و چیز های دیگر کاهش می یابد ، نوجوانان ، اتکا به خود را فرا می گیرند . خودکفایی آنان ، افزایش می یابد و می آموزند که خوشحالی و رضایت آنها از درون خودشان سرچشمه می گیرد و با گذشت زمان ، عواطف آنها رشد می کند و توانایی ها و نقاط ضعف و محدوودیت های خود را پذیرا می شوند . معمولا ، زمانی فرا می رسد که آن ها برای برآورده شدن آن دسته از احتیاجاتشان که از عهده خودشان بر نمی آید ، خواستار کمک از نیرویی برتر می گردند . برای اغلب مردم ، بزرگتر شدن و رشد ، یک امر طبیعی است .

ما معتادان ، در نیمه راه گیر می کنیم و به نظر میرسد که هرگز از مرحله خود مشغولی کودکی ، کاملا گذر نمی کنیم . اصولا ، مثل آن است که ما نمی توانیم مانند بقیه به خودکفایی برسیم . ما همان طور ، متکی به دنیای اطرافمان باقی مانده و از پذیرفتن اینکه همه چیز به ما داده نمی شود ، امتناع می کنیم . ما خود مشغول می شویم و احتیاجات و خواسته هایمان از دیگران ، مبدل به تحمیا و عصیان می گردد و بجایی می رسیم که سرخوشی و رضایت برای ما غیر ممکن می گردد . آدم ها ، مکان ها و چیزها ، دیگر نمی توانند خلا درونی ما را پر کنند و به همین دلیل ، ما با رنجش ، عصبانیت و ترس عکس اللعمل نشان می دهیم .

رنجش ، عصبانیت و ترس ، مثلث خود مشغولی را به وجود می آورند . تمام نواقص اخلاقی ، بر اساس این سه واکنش شکی می گیرد . خود مشغولی ، سر منشاء عدم سلامت عقل ما است .

رنجش ، واکنش اغلب ما در برابر گذشته مان است . از این طریق ما دوباره به گذشته بازگشته و در آن زندگی می کنیم .

از سوی دیگر  عصبانیت ، از طریق رو در رویی اغلب ما با زمان حال و واکنشی به منظور انکار واقعیات می باشد .

ترس ، احساسی است که وقتی ما به آینده مان فکر می کنیم ، دچار آن می شویم که به عبارت دیگر ، واکنش ما در مقابل ناشناخته ها و احساس نگرانی از به وقوع نپیوستن رویاهایمان می باشد .

هر سه این احساسات ، عوارض خود شمغولی می باشند . این واکنش ها در مقابل آدم ها ، مکان ها ، و وقایع (حال ، گذشته ، آینده ) ، زمانی ظاهر می شوند که انتظارات ما از آنها ، براورد نشده باشد .

در معتادان گمنام ، به ما طریقی جدید برای زندگی و ابزاری نو ارائه می شود که همان قدم های دوازده گانه می باشند که ما به بهترین نوع ممکن ، آنها را کار می کنیم . اکر ما پاک بمانیم و یاد بگیریم که این اصول را در تمام امور خود به اجرا در آوریم ، یک معجزه به وقوع پیوسته است . ما از مصرف مواد مخدر ، اعتیادمان و خود مشغولی ، رهایی پیدا میکنیم . پذیرش ، جایگزین رنجش ، عشق جایگزین عصبانیت و ایمان ، جایگزین ترس می شود .

ما دچار نوعی بیماری هستیم که در انتها ، ما را مجبور به کمک خواستن می کند . خوش اقبالی در آن است که برای ما فقط یک راه وجود دارد ، آخرین فرصت : ما باید مثلث خود مشغولی را متلاشی کنیم . ما باید یا رشد کنیم و یا خواهیم مرد .

واکنش ما در مقابل مردم ، مکان ها و یا چیزها ، به این گونه است :

منفی--->رنجش،عصبانیت،ترس

آینده     حال        گذشته

مثبت--->پذیرش،عشق،ایمان

 

 

احسان
09 June 24 , 08:38

من الان که فکر میکنم میبینم خیلی سخته ولی با انجمن NA شدنی هست .من تمام عمرم توی این موضوع بودم.کامنتا رو خوندم لذت بردم...

امین
24 April 22 , 03:54

امیدوارم خداوند عمرباعزت به تمام اعضائ انجمن بدهد ،آمین 

سپاس ازتمام خدمتگزاران 

رضا
17 December 21 , 11:39

خداروشکر

ممنونم از تمام خدمت گذاران 

پاسخ :

سپاس از شما رضای عزیز
حسن هستم معتاد
20 September 21 , 20:12

سلام  کمال تشکر ازشما

پاسخ :

تشکر حسین عزیز
احمد
06 September 21 , 21:30

عالی بود حالواحساسم توپ شد خدایا شکرت

حسن
27 July 21 , 01:23

عالی بود

پاسخ :

سپاس
آرمان
13 July 21 , 00:15

سخته ولی‌ تمرین میکنم

حجت اله زارع
19 June 21 , 06:15

سلام 

من بعد از خواندن مطالب فوق متوجه شدم عشق همان اقرار است دلیلم اینه وقتی خشم انکار واقعیات فعلی پس عشق یعنی اقرار به واقعیت 

 

 

reza
03 May 21 , 01:01

سلام دوستان یه رنجشی که خیلی اذیتم میکنه امیدوارم بتونم پزیرشم و بالا ببرم

سیدرضا
02 September 20 , 11:26

انجمن و قدمها و اصول آنها قسمتهای ناشناخته درونم را برایم نمایان میکند و یکی از این بروشورها مثلث خودمشغولیست که بخشی از زوایای وجودیم را به من نشان میدهد و جالب اینجاست که من هیچ حق انتخابی ندارم و باید رشد کنم والا خواهم مرد 

رضا
14 February 20 , 01:07

عالی

 

مصطفی
08 February 20 , 16:12

عالی

نسرین
11 December 19 , 19:01

عالی بود 

نسرین
11 December 19 , 18:59

عالی بود 

افسانه
08 November 19 , 21:09

سلام وقعان عالی بود

محسن
29 May 19 , 11:48
ازنقص کنترل بگویید


عوض از شهرستان خوی
20 March 19 , 16:45
خیلی عالی بود من خودم این مطالب را خواند ه ان برخی از کلمات خوب ننوشته شده باز تشکر از محبتتان 🌷
محمد
27 December 18 , 07:53
سلام،تازه متوجه میشم که مشکل اصلی من خود مشغولیه که باید پذیرش عشق و ایمان رو جایگزین رنجشها ، عصبانیت و ترسهام بکنم

بهزاد
01 June 18 , 23:51
دقیقا الان ک این مطلب رو خوندم فهمیدم من تمام عمر تو مثلث خود مشغولی بوده ام

وحید
20 February 16 , 09:43
عالی

پاسخ :

تشکر وحید عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan