Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

ﭘﯿﺶ ﮔﻔﺘﺎر ﻧﺴﺨﻪ اول کتاب پایه معتادان گمنام

ثمره کوششهاى عاشقانه، در محصول آن است که موسم آن همیشه به وقت خود فرا مى رسد ... "
مطالب این کتاب چکیده تجربه هاى شخصى معتادان عضو انجمن معتادان گمنام است. این کتاب پایه، بر اساس زمینه کتابچه سفید معتادان گمنام تنظیم شده است. هشت فصل اول، بر مبناى عناوین مندرج در کتابچه سفید و باهمان متون به رشته تحریر درآمده است. فصل نهم، تحت عنوان فقط براى امروز و فصل دهم، تحت عنوان الهامات تازه.... دو فصل ضمیمه شده به کتاب هستند. تاریخچه مختصر این کتاب به شرح زیر است.
معتادان گمنام، در ماه جولاى سال 1953 تشکیل شد و اولین جلسه آن درجنوب کالیفرنیا برگزار گردید. رشد انجمن در ابتدا نامتعادل بود، اما به سرعت به نقاط مختلف آمریکا گسترش یافت. از ابتدا مشهود بود که براى تقویت انجمن، نیاز به یک کتاب در مورد بهبودى داریم. سرانجام در سال 1962 منتشر شد. « معتادان گمنام » کتابچه سفید
در آن دوران انجمن ما ساختار مختصرى داشت و دهه 1960 براى ما دوره مشکلى بود. در این دهه تعداد اعضاء براى مدتى به سرعت بالا رفت و سپس سیرنزولى خود را آغاز کرد. این مطلب به خوبى نیاز به داشتن یک خط مشى مشخصتر را نشان مى داد. سرانجام در سال 1972 انجمن ما با تشکیل دفتر خدمات جهانیNA در لوسآنجلس، بلوغ خود را نشان داد. گشایش این دفتر،هدفمندى و اتحادى را که بدان نیاز بود براى انجمن به ارمغان آورد.
وجود دفتر خدمات جهانى، باعث تثبیت و رشد انجمن ما شده است. امروزه هزاران معتاد در حال بهبودى، در جلساتى که در سراسر آمریکا و بسیارى ازکشورهاى دیگر تشکیل مى شود، شرکت مى کنند و دفتر خدمات جهانى، در حقیقت خدمتگزار یک انجمن جهانى شده است.
معتادان گمنام، مدتهاست که لزوم یک کتاب پایه جامع، در مورد اعتیاد را تشخیص داده است، کتابى که براى معتادان، در مورد معتادان و توسط معتادان نوشته شده باشد.
پس از تشکیل دفتر خدمات جهانى و به چاپ رسیدن یک جزوه راهنماى خدماتى به نام درخت NA این تلاش قوت گرفت. این جزوه، راهنماى خدماتی اولیه انجمن ما بود که به مرور با جزوه هایى جامعتر دنبال و اکنون به راهنماى خدماتی NA تبدیل شده است در طرح خدماتى جزوه راهنما، یک کنفرانس خدمات جهانى گنجانیده شده بود و کنفرانس خدمات جهانى هم به نوبه خود شامل یک کمیته نشریات می شد. تحت توجهات دفتر خدمات جهانى و عدهاى از اعضاى هیأت امناء و کنفرانس، سرانجام کار شروع شد.
همانطور که نیاز به نشریات، به خصوص یک کتاب پایه جامع، بیشتراحساس مى شد، کمیته نشریات نیز گسترش مى یافت. در اکتبر سال 1979 اولین کنفرانس جهانى نشریات، در ویچیتا - کانزاس تشکیل شد و سپس با
کنفرانسهایى درلینکلن - نبراسکا، ممفیس - تنسى، سانتامونیکا - کالیفرنیا، وارن - اوهایو و میامى - فلوریدا دنبال شد.
کمیته فرعى نشریات کنفرانس خدمات جهانى، در کنفرانس و به طور انفرادى، صدها صفحه مطلب از اعضا و گروه هاى مختلف انجمن دریافت و جمع آورى کرد. این مطالب با زحمت فراوان طبقه بندى ، تصحیح ، تنظیم و مجدداً تجزیه وتنظیم شد. دهها نفر از نمایندگان محلى و منطقه اى که با کمیته نشریات همکارى مىکردند، هزاران ساعت از وقت خود را وقف تهیه این کتاب کرده اند و از همه مهمتر این اعضاء با وجدان بیدار خود، خواهان تضمین ”وجدان گروه ” در نگارش کتاب بوده اند.ضمن رعایت اصل گمنامى، ما کمیته فرعى نشریات کنفرانس خدمات جهانى، مناسب مى دانیم مراتب قدردانى و سپاس خود را به طور اعم از این انجمن و به طوراخص از آنهایى که مطالبى براى انعکاس در این کتاب اهدا کرده اند ابراز
داریم. مااحساس مى کنیم مطالب این کتاب ترکیبى از وجدان جامع گروهى انجمن ماست وهر یک از ایده هایى که بدست ما رسیده است، به طریقى در آن گنجانده شده است.
این کتاب پایه، جهت معتادانى که خواستار بهبودى هستند در نظر گرفته شده است. بعنوان معتاد، ما درد اعتیاد را خوب مى دانیم، اما لذت بهبودى را نیز درانجمن معتادان گمنام تجربه کرده ایم. به اعتقاد ما اکنون زمان آن فرا رسیده است که چگونگى بهبودى خود و آنچه را که بدست آوردهایم با خواستاران بهبودى به صورت مکتوب در میان بگذاریم و به جاست که این کتاب را وقف آگاهى یکیک معتادان کنیم: فقط براى امروز، دیگر هرگز مجبور نیستى چیزى مصرف کنى! بنابراین،

با سپاس از بهبودى خود کتاب NA را وقف خدمت عاشقانه به نیروى برترمان مى کنیم، تا از طریق ارتقاء رابطه آگاهانه با خداوند، دیگر لازم نشود هیچ معتاد خواستار بهبودى، بدون فرصت یافتن یک زندگى بهتر از بین برود. ما همچنان خدمت گزاران مورداعتمادیم و با سپاس در خدمت عاشقانه خود باقى مى مانیم.
کمیته فرعى نشریات
کنفرانس خدمات جهانى
معتادان گمنام

ما نمیتوانیم ماهیت معتاد و یا اعتیاد را تغییر دهیم، اما مى توانیم با تلاش خود درفراهم آوردن هر چه بیشتر زمینه بهبودى، آن دروغ قدیمى که مى گوید "وقتى معتادشدى تا ابد آلوده مى مانى" را، تغییر دهیم. خداوندا، کمک کن که این تفاوت راهمیشه به خاطر داشته باشیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan