Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

تاثیر شرکت در جلسات NA

همانطور که میدانید یکی از پیشنهادهای کمیته بیمارستانها و زندانها این است که در جلسات پیام رسانی، پیشنهاد کنیم که مخاطبین به محض ترخیص یا آزاد شدن در یک جلسه بهبودی شرکت کنند. 

تکرا کنیم شاید اگر به جای اینکه مکررا »در جلسات NA شرکت کنید“ در مورد ضرورت و مزایای شرکت در جلسات بهبودی و تجربه شخصیمان مشارکت کنیم، تاثیرگذارتر باشد.

آنچه در نشریات NA در خصوص مزایای شرکت در جلسات آمده و هر یک از ما تجربه اش کرده ایم ، چنین است : قطعا ”اوایل ممکن است احساس غریب بودن و قدری احساس ترس کنیم، ولی به مرور خواهیم توانست از آرامش فضای جلسات لذت ببریم". این ترس و احساس غریب بودن ممکن است ما را بر آن دارد که نخواهیم به جلسه برویم ولی "حتی اوقاتی که حس میکنیم، نمیخواهیم به جلسه برویم، رفتن به جلسات برای ما یک منبع قدرت و امید است".

با شرکت در جلسات با دوستان جدیدی آشنا میشویم و" آنان به جای موعظه و قضاوت؛ تجربه، نیرو و امید خودشان را با ما در میان میگذارند". این دوستان تازه خالء دوستان قدیمی ما را پر کرده و "مشارکت با آنان احساس تنهایی و انزوا را از ما دور میکند"، دوستانی که به ما کمک میکنند و "سرنوشت ما برایشان اهمیت دارد". این دوستان به ما " دلگرمی میدهند و این عمل آنان به بهبودی ما تداوم میدهد" و" ما به تجربه و مرور در می یابیم که دیگر تنها نیستیم"و به کمک امیدی که اعضاء به ما دادند، توانستیم بر آن فکر مرموز اعتیاد که میگفت"تو هرگز موفق نمیشوی" غلبه کنیم.
بعد از قطع مصرف "ما به کسانی نیاز داریم که ما را درک کنند و گذشت زمان بر بهبودی را بفهمند" ما" با پاک ماندن و در کنار هم بودن، با دنیای واقعی روبهرو میشویم".

شرکت در جلسات و مطرح کردن موضوعات خود و شنیدن مشارکت سایر همدردان که " یک قسمت اساسی از برنامه معتادان گمنام است " شعله های امید و اشتیاق را در ما شعله ور کرده و "به ما کمک میکند که بتوانیم پاکی خود را حفظ کنیم" و " بهبودیمان را استحکام میبخشد". چنانچه دلیل آن را بخواهید باید گفت که، در جلسات با در ارتباط بودن با تازه واردین " ما با گذشته خود در تماس خواهیم بود" و به مرور " به ارزش صحبت با معتادان دیگری که درد مشترکی با ما دارند پی میبریم".
در جلسات " با دیدن رفتار و شنیدن حرفهای معتادانی که همچون ما پاک هستند و راه زندگی بدون مواد مخدر و لذت از آن را پیدا کرده اند، آشنا میشویم ". در صورتی که وسوسه مصرف به سرمان بزند میدانیم که" باید با یک معتاد در حال بهبودی تماس بگیریم و خودمان را به یک جلسه برسانیم"و این موضوع باعث میشود که یاد بگیریم قبل از هر تصمیم گیری مهمی از دیگران کمک بخواهیم. ما با شرکت در جلسات و آشنایی با سایر اعضاء میتوانیم " کسی را که به لحاظ فکری و رفتاری قبول داریم یافته و به عنوان راهنما انتخاب کنیم".

در NA اینکه ما بتوانیم به یک همدرد خود کمک کنیم یک ارزش محسوب میشود. پس در مورد اینکه به کسی پیشنهاد کمک بدهیم هرگز نباید تردید کنیم.” ارتباط راهنما و رهجو ارتباطی است که هر دو طرف از آن بهره میبرند".

در طول دوران پاکی ممکن است با سئواالت و موضوعاتی مواجه شده باشیم که نتوانیم آن را در جلسات بهبودی و یا حتی با راهنمایمان مطرح کنیم." گردهماییهای بعد از جلسه، موقعیت خوبی است که در مورد آن مطالب با دوستان بهبودی صحبت کنیم" و در این گفتوگوها "به ایده ها و عقاید تازه ای دسترسی پیدا کنیم و در واقع از زوایای گوناگون مسائل روزمره خود را دیده و مورد بررسی قرار دهیم".

در انجمن معتادان گمنام" ما حکم چشم و گوش یکدیگر را داریم. وقتی اشتباهی میکنیم، دوستان بهبودی با عملکرد خود چیزی که خودمان قادر به دیدن آن نبودیم ما را هدایت میکنند".

به هر حال این تجربه اغلب معتادان است که در اوایل ورود به انجمن معتادان گمنام " هم مجذوب انجمن شده بودیم و هم از آن میترسیدیم و در حالی که با دوستان زمان مصرف احساس راحتی نمیکردیم، اما جلسات را هم هنوز خانه خود نمیدانستیم. به مرور با شرکت در جلسات ترسهایمان کمتر شد". با شرکت مرتب در جلسات بهبودی به این درک رسیدیم که، کسانی که به طور مرتب در جلسات شرکت میکنند، پاک میمانند . ما با توجه به تجربه ترک های انفرادی خود که در گذشته داشتیم، امروز بر این باوریم که " تا زمانی که معتادان پاکی را که حاضر باشند بهبودی خود را با ما مشارکت کنند، پیدا نکرده بودیم، آینده ما ناامید کننده به نظر میرسید". در پایان لازم به ذکر است که " تنها لازمه عضویت در انجمن معتادان گمنام تمایل به قطع مصرف است "و این برنامه برای هر معتادی که از صمیم قلب تمایل به قطع مصرف داشته است، کارآمد بوده و در بدو ورود حتما لازم نیست که شخص پاک باشد .
به امید بهبودی روز افزون
فرد فرد شما همدردان و خدمتگزاران عزیز

بر گرفته از مجله پیام بهبودی شماره 42

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan