Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

شبکه های اجتماعی انجمن معتادان گمنام

در سالهای اخیـر، بـر چگـونگی تعامـل اعضـای انجمن ما تأثیرات چشمگیر و گسترده ای گذاشته است. اعضای NA پرسشهای زیـادی در مـورد چگـونگی رعایت اصول انجمن در این شبکه های اجتماعی مطرح کرده اند، و ایـن موضـوع بحـثهـای مفصـلی را در کنفرانس خدمات جهانی 2010 برانگیخت.

این جزوة خدماتی، تلفیقی است از نکات برآمده از آن بحثهـا،به همراه کارآمدترین روشها و دادههای اعضا در مورد شبکه های اجتماعی. هدف ما تأیید یا تشویق استفاده از رسانه های اجتماعی یا هیچیک از شبکه های اجتماعی نیست، بلکه صرفاً پاسخی است به این واقعیت کـه بسیاری از اعضا از چنین امکاناتی استفاده میکنند؛ و همچنین پاسخی است به درخواسته ای فـراوان بـرای راهنمایی و روشنگری در مورد چگونگی استفادة مسئولانه از رسانه های اجتماعی در پرتو سنت گمنامی.

هر چند سنت یازدهم مشخصاً به حضور ما «در سطح مطبوعات، رادیو، و فیلم» میپـردازد، ولـی اصـول این سنت را میتوان در مورد خیلی از سطوح دیگرِ ارتباط با جامعه نیز به کار بست. برای فـلان همکـار یـا عضو خانواده که چیزی در مورد NA نمیداند، رفتار ما در تالارهای گفتوگوی اینترنتی شـاید تنهـا مـوردبرخورد با NA باشد.

فعالیتهای فردی هر یک از ما در وبگاه های شبکه های اجتماعی، مخصوصاً تعامـل ما با سایر اعضا در این وبگاههای اینترنتی، ممکن است گویای خیلـی چیزهـا در مـورد مـا در مقـام یـک انجمن باشد. مقصود از این جزوة خدماتی، ارائۀ توضـیحاتی در مـورد بـه کاربسـتن اصـول راهنمـای مـا و همچنین کمک به اعضا برای تصمیم گیری آگاهانه به هنگام استفاده از رسانه هـای اجتمـاعی و وبگـاههـای شبکه های اجتماعی است. این جزوه قرار نیست تمام شکلهای ارتباطات الکترونیک، شامل ایمیل، جلسات یا صفحه های گفتوگوی آنلاین، و وبگاهها و وبنوشت های شخصی را در بـر گیـرد.

بـرای اطلاعـات

بیشتر، میتوانید به مطلب مربوط به سنت یازدهم در کتاب پایه و چگونگی عملکرد، یا فصـل دهـم کتـاب راهنمای روابط عمومی با عنوان «فنآوری اینترنت» رجوع کنید یا با خدمات جهانی NA تمـاس بگیریـد. بـا توجه به سرعت تغییرات در فـنآوری اطلاعـات، اصـطلاحات بـه کـار رفتـه در ایـن جـزوه ممکـن اسـت تاریخ گذشته یا محدود به یک شبکۀ اجتماعی خاص به نظر برسد. با این همه، امید ما تنها تبیـین بعضـی از رویه های رایج و کارآمدی است که بتوان از آنها در مقام نمونه های عینی از به کارگیری اصـول مـا اسـتفاده کرد.

«...در سطح مطبوعات، رادیو و فیلم...»

سنت یازدهم ما میگوید: «خط مشی روابط عمومی ما بنا بر اصل جاذبـه اسـت تـا تبلیـغ؛ مـا بایـد همیشـه گمنامی شخصی خود را در سطح مطبوعات، رادیو و فیلم حفظ کنیم.» یکی از نخستین پرسشهـا در مـورد شبکه های اجتماعی این است که آیا سنت یازدهم این نوع رسانهها را هم در بر میگیرد یـا نـه. بـد نیسـت اشاره کنیم که سنت یازدهم پیش از فراگیر شدن استفاده از تلویزیون نوشته شده است، با این همه واژه هـای این سنت آن قدر انعطاف پذیر هست که بتوان آن را به رسانۀ تلویزیون نیز تعمیم داد. بر همـین اسـاس، بـه نظر میرسد واژههای به کار رفته در این سنت آن قدر عمومیت دارند که بتـوان آن را در مـورد شـکلهـای جدید رسانهای هم صادق دانست؛ از جمله اینترنت، و مشخصاً شبکههای اجتماعی.

با این همه، از منظر سنت یازدهم مـا، مبحـث اینترنـت و مشخصـاً شـبکه هـای اجتمـاعی شـاید انـدکی پیچیده تر باشد. سطح دسترسی به اطلاعات در اینترنت بسیار متفـاوت اسـت؛ از وبگـاههـای کـاملاً بـاز و قابل دسترسی برای عموم گرفته تا وبگاههای کاملاً اختصاصی که برای ورود به آنها گذرواژه لازم اسـت.

در بعضی موارد، اطلاعات ارسالی به اینترنت به اندازة یک مثلاً برنامۀ تلویزیونی یا مقاله ای در فلان روزنامۀ محلی برای همه قابل دسترسی است؛ و در مواردی هم به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر شـبیه فرسـتادن نامه برای گروهی محدود از دوستان یا اعضای خانواده است.

با در نظر گرفتن این نکته، رعایت رهنمودهایی که در سنت یازدهم ما آمده مستلزم دقت تک تـک مـا در میزان آشکار بودن تعامل های اینترنتیمان برای عموم مردم است. برای بعضی از اعضا بـه اشـتراک گذاشـتن اطلاعات شخصی به شکلی بسیار آشکار و قابل دسترسی اهمیتی نـدارد، امـا سـنت یـازدهم بـه مـا گوشـزد میکند که وقتی موضوع عضویت در NA پیش میآید، اعتبار برنامۀ بهبـودی مـا ممکـن اسـت تحـت تـأثیر اعمال اعضای NA قرار گیرد.

شاید ما مشکلی نداشته باشیم که اعضـای خـانواده، دوسـتان و همکـارانمـان بفهمند معتاد در حال بهبودی هستیم، اما در تالارهای اینترنتی عمـومی بایـد مراقـب معرفـی خـود در مقـام

اعضای معتادان گمنام باشیم. در مطلب مربوط به سنت یـازدهم در چگـونگی عملکـرد بـه مـا هشـدار داده میشود «هنگامی که ما از طریق مطبوعات، رادیو، فیلم و سایر رسانه های عمومی در معرض دید عموم قـرار میگیریم، باید همیشه گمنامی شخصی خود را حفظ کنیم.»

اگر مراقب حفظ گمنامی شخصی مان نباشیم، فعالیتهـا و تعامـل هـای مـا در وبگـاههـای شـبکه هـای اجتماعی ممکن است به چشم دیگران معرف معتادان گمنام باشد و بر تصویری که اعضای احتمالی آینده ازانجمن ما پیدا میکنند، تأثیر نامطلوبی بگذارد؛ همچنین کسانی که ممکن است معتـادان را بـه NA راهنمـایی کنند. شاید بعضی از ما تصور کنیم این نوع گمنامی فقط در مورد اعضای مشهور یا «اسم ورسـم دار» اهمیـت دارد، اما چنین نیست.

در سنت یازدهم در چگونگی عملکرد آمده: «ما هر جـا بـرویم، همیشـه تـا حـدودی معرف NA هستیم... ما دلمان میخواهد تأثیر جذابی بگذاریم نه این کـه مایـۀ سـرافکندگی شـویم.» مـا بـا آشکار کردن عضویتمان در NA، خواسته یا ناخواسته حکم نمایندة این انجمن را پیدا خواهیم کرد، و تمـام رفتارها یا نظرهای شخصی ما ممکن است به اشتباه به کل NA نسبت داده شود.

یکی دیگر از پیامدهای ناخواستۀ فعالیتهای اینترنتی ما این است که معتادانی که هنوز در مسیر بهبـودی نیستند ممکن است به تصور این که پیوستن به NA به معنای گذاشتنِ اطلاعات مربوط به NA در نمایۀ فـرددر شبکه های اجتماعی و در معرض دید دوستان و خانواده است، نسبت به NA دافعه پیدا کننـد.

بـه همـین صورت، رفتار ما در وبگاههای شبکه های اجتماعی ممکن است در ذهـن متخصصـان و سـایر کسـانی کـه میتوانند معتادان را به NA بفرستند این تصور را ایجاد کند که NA حفظ حریم خصوصـی و رازداری اعضـارا جدی نمیگیرد. در هر دو صورت، بیتوجهی به سنت یازدهم ممکن است به خدشه دار شدن اعتبـار NA بینجامد، که این هم به نوبۀ خود ممکن است بی جهت در قابلیت ما بـرای جلـب معتـادان جویـای بهبـودی خلل ایجاد کند.

پرسشهایی که در هنگام تعامل های اینترنتیمان میتوانیم از خود بپرسیم اینهاست: «میزان آشکار بـودن من در این رسانه چه قدر است؟ آیا در معرض دید همگان هستم، یا در یک تالار گفتوگوی اختصاصـی؟» پاسخ به چنین پرسشهایی با توجه به بعضی عوامل ممکن است متفاوت باشد؛ عواملی مانند نوع وبگـاهی که از آن استفاده میکنیم و تنظیمات حریم خصوصی که ممکن است در آن وبگاه خاص مقدور باشـد یـانباشد.

حریم خصوصی و گمنامیِ خود ما و دیگران

وبگاههای شبکه های اجتماعی سطوح گوناگونی از حریم خصوصـی و امنیـت ارائـه مـیدهنـد کـه کـاربر میتواند تا حدی آنها را تنظیم کند. بهتر است آن دست از اعضای NA که برای ارتباط با یکدیگر و/ یـا بـا خانواده و دوستانِ بیرون از NA از این وبگاهها استفاده میکنند، بر نحوة تنظیمات حریم خصوصی موجود در این وبگاهها مسلط شوند.

بعضی از وبگاهها امکان مرتب کردن طرفهای تماس را در قالب تعـدادی گروه یا دسته بندی میدهند، بنابراین مطالب و سایر چیزهایی که در آن وبگاه به اشتراک گذاشـته مـیشـود تنها برای افراد خاصی قابل مشاهده است. با تنظیم مناسب حریم خصوصی، اعضا میتواننـد مطمـئن باشـند که مضمونهای مربوط به NA مثل عکسها، رویدادها، و بهروزرسانی وضعیتتنها برای سایر اعضای NA قابل مشاهده است.

به این ترتیب، میتوانیم تعامل هایمان را با دوسـتان NA، از تعـاملاتمـان بـا همکـاران، خانواده، یا سایر افراد خارج از NA جدا نگه داریم. با این همه، از آن جا که مـدیران وبگـاههـای مختلـف اغلب میتوانند بیهیچ هشداری یا با یک هشدار کوچک تنظیمـات امنیتـی و حـریم خصوصـی وبگـاه را تغییر بدهند، بسیار از اعضای NA ترجیح میدهند ازفرستادن مطالب مربوط به NA به این وبگاههـا پرهیـزکنند.

تنظیم وضعیت امنیتی شخصی شروع بسیار خوبی برای حفظ حریم و گمنامی شخصـی اسـت، ولـی مـا باید در مورد چگونگی تعامل با سایر اعضا نیز دقت داشته باشیم.

دقت در نوع مطالب، نظرها یا عکسهایی که روی برگه های شخصی سایر اعضابه اشتراک میگذاریم بسیار مهم است چون ممکن اسـت تنظیمـات حریم خصوصی یا امنیتی آنها به شکل دیگری باشد،

یا طرفهای تماسِ غیرعضو بیشتری داشته باشند، یا اطلاعاتشان را به شکل دیگری به اشتراک بگذارند. مثلاً برچسب زدن نام یک عضو بـه عکسـی از فـلان رویداد NA ممکن است گمنامی او را نزد اعضای خانواده یا همکاران یا هم شاگردهایش از بـین ببـرد چـون اعلام آن برچسب خوردگی ممکن است در شبکۀ آن فرد منتشر شود و توجه دیگران را به سمت عکـس یـا مجموعه عکسهایی جلب کند که از وجود آن باخبر نبوده اند. علاوه بر این، اگر تنظیمات حریم خصوصـی فرد طوری باشد که اطلاعات نمایۀ او را همه بتوانند ببینند، فرستادن عکسی از یک رویداد NA ممکن اسـت گمنامی این فرد را نزد عموم مردم بشکند.

تنظیمات حریم خصوصی خود ما هر طور باشـد، احتیـاط در اشـاره بـه اعتیـاد و بهبـودی در مطالـب و نظرهای ارسالی به برگههای سایر اعضا، از احتمال شکستن ناخواستۀ گمنامی سـایر اعضـا خواهـد کاسـت. ممکن است ما از تنظیمات حریم خصوصی دوستان صمیمی یا کسانی کـه در یـک وبگـاه مـدام بـا آنهـا تعامل داریم باخبر باشیم؛

اما وقتی خبر نداریم، بهتر است فرض را بر این بگذاریم کـه عکـسهـا و مطالـب ارسالی به نمایۀ سایر اعضا برای عموم قابل مشاهده است. فرقی نمـیکنـد کـه خـود مـا در ایـن مـورد کـه خانواده، دوستان، و همکارانمان از عضویت ما در NA باخبرند یا نه چه نظری داریـم؛ در هـر حـال سـنت یازدهم به ما گوشزد میکند که «ما باید همیشه گمنامی شخصی خود را در سطح مطبوعـات، رادیـو و فـیلم حفظ کنیم.» تک تک ما مسئول هستیم که گمنامی را در فعالیتهای اینترنتیمان رعایـت کنـیم؛ چـه گمنـامی فردی، چه گمنامی اعضایی که با آنها در اینترنت تعامل داریم.

بد نیست کمیته هـایی کـه مسـئول برگـزاری رویدادهای NA هستند، اطلاعیهای برای خواندن در آن رویداد تنظیم، و در آن لزوم دقت در حفـظ گمنـامی در زمینۀ اطلاعات و عکسهای مربوط به آن رویداد را به اعضـا گوشـزد کننـد. ایـن یـک نمونـه از چنـین اطلاعیه هایی است:

عکسها، ویدیوها، و رسانههای اجتماعی ـ ما می پذیریم که گرفتن عکس و ویدیو در رویـدادهای NA و ارسال آنها به شبکه های اجتماعی امری است معمول. ما تصور نمیکنیم این امر مغایرتی با سنتهـای ما داشته باشد، در صورتی که این عکسها و ویـدیوها صـرفاً مایـۀ دلخوشـی خـود اعضـا باشـد و درمعرض دید عموم قرار نگیرد.

اما در مورد به اشتراک گذاشتن عکسها و ویدیوهایتان از این رویداد NA، لطفاً اصول راهنمای انجمن و گمنامی دیگران را رعایت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مـورد، لطفـاً به جزوة خدماتی رسانه های اجتماعی و اصول راهنمای ما مراجعه کنید.

 

استفاده از ابزارهای ارتباطات اینترنتی در خدماتNA

بسیاری از هیئتهـای خـدماتی NA در نقـاط مختلـف جهـان، اسـتفاده از امکانـات اینترنتـی را در تسـهیل ارتباطات وسیعتر و همکاری بیشتر بین اعضا مفید میدانند. کارکرد این ابزارها و امکانات اغلب به صورت تالارهای مجازی گفتوگوی اختصاصی است که حضور در آنها فقط برای دعوت شـدگان ممکـن اسـت و امکان ارتباطات داخلی سریع و قابل اطمینان را بین خدمتگزاران مورد اعتماد و اعضای علاقـهمنـد فـراهم

میکند. برای استفاده از هر نوع ابزار اینترنتـی در ایـن شـکل از ارتباطـات نیـز، دقـت در نحـوة برقـراری و پیکربندی چنین سرویسهایی مهم است.

خدمتگزاران مورد اعتمادی که مسئولیت یافتن و راه اندازی چنین ابزارهایی را دارند میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که ارتباط ها، اسـناد، و سـایر اطلاعات فقط قابل مشاهده یا دسترسی برای خدمتگزاران مورد اعتماد NA و اعضایی باشد کـه مجـوز یـا گذرواژة لازم را در اختیار دارند. هیئتهای خدماتی باید دقت کنند تا بین ضرورت حفظ حـریم خصوصـی و گمنامی، و این امر لازم که تمام اعضای علاقه مند باید فرصت حضور در تالارهای گفتوگوی مجـازی را پیدا کنند، نوعی تعادل به وجود بیاورند.

هنگامی هم که گروهـی بـه واسـطۀ شـبکه هـای اجتمـاعی تشـکیل میشود، اطمینان یافتن از این که عکس و نام کامل اعضای گروه برای عموم قابـل مشـاهده نیسـت اهمیـت دارد. توجه و دقت در تنظیم این ابزارها تأثیر بسیار زیادی در پرهیز از اتفاق هایی دارد که بر اثـر آن، ممکـن است گمنامی اعضا شکسته یا سایر اطلاعات خصوصی مربوط به امور خدماتی بـرای عمـوم مـردم آشـکار شود.

در مورد دعوت افراد به رویدادها، ملاحظات دیگری را هم میتوان در نظر گرفت. شاید به نظر برسد که وبگاههای شبکه های اجتماعی گزینۀ بسیار خوبی برای انتشـار اخبـار در مـورد رویـدادهای مختلـف بـین اعضای NA هستند، اما همچون سایر موارد استفاده از این وبگاهها، در ایجاد برگه های رویـداد و دعـوت اعضا نیز باید احتیاط های لازم را به عمل آورد.

در بیشتر موارد، صرف فرستادن دعوت به رویداد برای یک عضو شاید حریم خصوصی یا گمنامی او را به خطر نینـدازد.  در بعضـی مـوارد اطلاعـات مربـوط بـه یـک رویداد ممکن است فقط موقعی در نمایه یا فید فعالیت های فرد نمایش داده شود که او بـه دعـوت بـه آن رویداد پاسخ بدهد. اعضا شاید بتوانند تنظیمات اشتراک گذاری خود را طوری تعیین کنند که این فرستاده هـا وارد فید فعالیت هایشان نشود..

با این همه، شاید همۀ اعضا از این تنظیمات یا نحوة مرتب کردن آنها آگـاهی نداشـته باشـند، بنـابراین دقت خدمتگزاران مورد اعتماد در هنگام ایجاد یـک رویـداد باعـث خواهـد شـد احتمـال شکسـته شـدن غیرعمدی گمنامی اعضا نزد دوستان، خانواده و همکاران غیرانجمنی آنان پایین بیاید.

استفاده نکـردن از نـامNAدر عنوان یک رویداد، یکی از اقداماتی است که در این زمینه میشود انجام داد.مثلاً ایجاد رویـدادی بـاعنوان «پیکنیک در پارک» در یک شبکۀ اجتماعی، شاید بهتـر از نامیـدن آن بـا عبـارت «پیـکنیـک NA درپارک» باشد.

در این زمینه پیدا کردن سایر گزینه ها در ابزار ایجاد رویداد در آن وبگاه که ممکـن اسـت بـه کمک آن بتوان رویداد را به صورت اختصاصی یـا دعـوتی درآورد، کارسـاز خواهـد بـود. عـلاوه بـر ایـن، ایجادکنندگان رویداد شاید بتوانند تنظیمات حریم خصوصی را طوری تعیین کنند که فقط کسانی کـه بـه آن رویداد پاسخ میدهند بتوانند فهرست پاسخ دهندگان یا دعوت شدگان را ببینند.

نشانهای NA و مسائل مربوط به حقوق انحصاری مسئلۀ دیگری که هر از گاه در مورد وبگاههای شبکه های اجتماعی پیش میآید، موضوع استفاده از نشانها و مطالبی است که حق نشر آنها در انحصار NA است. دستورالعمل استفاده از نشانها و مطالب انحصـاریNAدر «پیمان نامۀ امانت سپاری مایملک معنوی انجمن»تشریح شده اسـت.

گـروههـای NA و کمیتـه هـای ثبت شدة NA برای استفاده از علائم انحصاری NA باید قوانین خاصی را رعایت کنند کـه آنهـا را در بـولتن شماره 1 مایملک معنوی NA، یعنی کاربرد داخلی مایملک معنوی NA میتوان دید. اعضا ـ و افراد خـارج ازNAمجاز به استفاده از علائم تجاری ثبت شدة NA شامل نشانهای NA وحتی نام کامـل «معتـادان گمنـام» نیستند (مثلاً درست نیست که یک عضو، در اینترنت گروهی با نـام معتـادان گمنـام درسـت کنـد). معمـولاً کسانی که از نام معتادان گمنام یا علائم انحصاری NA استفاده میکنند نیت بدی ندارند، اما متأسـفانه وقتـی اعضا برگه، گروه یا نمایه ای با استفاده از علائم انحصاری NA درست میکنند، این کار اغلب تأثیر نـامطلوبی بر NA میگذارد؛ همچنین هنگامی که بعضی وبگاهها، متنهای NA را بر خلاف قوانینی کـه در پیمـاننامـۀ امانت سپاری آمده بازنشر میکنند. هر گونه سئوالی در این موارد را میتوان به خـدمات جهـانی NA ارجـاع داد.

رهنمودهایی برای حفظ حریم خصوصی و گمنامی در اینترنت بر مشخصه های امنیتی وبگاههای شبکه های اجتماعی که از آنها استفاده میکنید مسـلط شـوید و حسـاب کاربریتان را طوری تنظیم کنید که اصول گمنامی در آن رعایت شود. برای مثال، اگر آن وبگاه این امکـان

را به شما میدهد که دوستانتان را در قالب چند فهرست دسته بندی و قابلیت مشاهدة مطالب ارسالی را بـه بعضی از این فهرستها محدود کنید، از این مشخصه بهره بگیرید. به این ترتیـب، اگـر مـثلاً یـک فهرسـت همکاران، یک فهرست NA، و یک فهرست اعضای خانواده داشته باشـید، مـیتوانیـد عکـسهـا یـا مطالـب مربوط به NA را محدود به فهرست NA بکنید.

در مورد نامگذاری مجموعه عکسها و برگه های رویداد دقـت بـه خـرج بدهیـد و سـعی کنیـد عنـاوین کلی تری برای مجموعه عکسها و شرح ها انتخاب کنید تا مشخصـاً معلـوم نباشـد عکـسهـا در رویـدادی مربوط به NA گرفته شده اند. رعایت این نکته مخصوصاً در مورد مجموعه عکـسهـایی کـه مشـاهدة آنهـا برای افراد بیشتری ممکـن اسـت اهمیـت دارد. مـثلاً «آخـر هفتـۀ گذشـته در شـهر فـلان» قاعـدتاً عنـوان

مناسب تری است تا «همایش منطقهای NA در شهر فلان». همین نکته در مورد برگه های رویداد هـم صـدق میکند؛ رویدادهایی که اعضا میتوانند به صورت الکترونیکی به آن پاسخ بدهنـد و در نتیجـه ممکـن اسـت برای غیراعضا هم قابل مشاهده باشد. دقـت در نـام گـذاری، یـا در صـورت امکـان اسـتفاده از رویـدادهای اختصاصی، به اعضا در محفوظ نگه داشتن گمنامیشان کمک میکند.

در مورد نظرهایی هم که زیر مطالب اعضای NA میگذارید دقت به خرج دهیـد. ممکـن اسـت اعضـا مطالب نامرتبط با NA را طوری تنظیم کنند که اشارة مشخصـی بـه NA نداشـته باشـد و آن را بـه صـورت گسترده برای دوستان، خانواده، و همکارانشان بفرستند. بنـابراین درسـت نیسـت کـه زیـر چنـین مطـالبی، نظرهای مرتبط با اعتیاد یا NA بگذارید.

به هنگام عکس گرفتن، دقت کنید که چه چیزی و چه کسی در پسزمینه قرار دارد. آیا در قـاب تصـویر شما کسی که راضی نیست عکسش در اینترنت منتشر شود قرار ندارد؟ اگر مـیخواهیـد ایـن عکـس را بـه صورت عمومی تر و نه فقط برای اعضای NA منتشر کنید، آیا علائم و اعلانهای NA که ممکن اسـت نشـان بدهد عکس در یک رویداد NA گرفته شده در پس زمینه قرار ندارد؟ اگر دارید عکسی مـیگیریـد کـه قصـد دارید آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، از تمام کسانی که در قاب تصویر هسـتند بپرسـید «اشـکالی ندارد من این عکس را در [نام آن شبکۀ اجتماعی را بگویید] منتشر کنم؟» همواره به خواست تمـام کسـانی که ترجیح میدهند در عکس یا مطلب ارسالی شما نباشند احترام بگذارید، حتی اگر شخصاً اطمینـان داریـد که گمنامی آنها به دلیل ترتیبات امنیتی دیگری که اتخاذ کردهاید حفظ خواهد شد.

در کل، نام افراد را به عکسهایی که ممکن است مرتبط با NA به نظر برسند برچسب نزنیـد، مخصوصـاً موقعی که سطح امنیتی آن مجموعـه عکـس را تنظـیم نکـرده ایـد، و نمـیدانیـد آن فـرد در مـورد گمنـامی شخصی اش در شبکه های اجتماعی چه نظری دارد. بعضی وبگاهها ممکن است به افراد امکان جـدا کـردن برچسب نامشان از عکسها را بدهند یا آشکار شدن برچسب در آنها مستلزم تأییـد فـرد برچسـب خـورده باشد، اما بهترین کار ممکن است که اجازه بدهید هر کس نامش را به اختیار خود به عکس برچسب بزند.

بعضی افراد فهرست دوستان خود را فقط به اعضای NA محدود میکنند، و از وبگـاههـای شـبکه هـای اجتماعی فقط و فقط برای تعامل و ارتباط درون NA استفاده میکنند. این رویکرد تا موقعی که شما گمنـامی دیگران را در تعامل های اینترنتیتان رعایت کنید، به صورت چشـمگیری از مشـکلات مربـوط بـه گمنـامی خواهد کاست، مخصوصاً اگر تنظیمات حریم خصوصی شما طوری باشد که اجازة بازنشر عکـسهایتـان را به دیگران ندهد. به این ترتیب، ما خواهیم توانست در رعایت رهنمودهای سنت یازدهم بکوشیم، سنتی کـه به ما گوشزد میکند «اعتبار پیام NA ممکن است تا حد زیادی تحت تأثیر شـخص پیـام آورنـده قـرار گیـرد هنگامی که ما از طریق مطبوعات، رادیو، فـیلم و سـایر رسـانههـای عمـومی در معـرض دیـد عمـوم قـرار میگیریم، باید همیشه گمنامی شخصی خود را حفظ کنیم.» (چگونگی عملکرد، سنت یازدهم) نتیجه استفادة گستردة انجمن ما از رسانه ها و شبکه های اجتماعی نشان میدهد

 

ایـن تالارهـای مجـازی در حکـم منبعی است که میتواند در تسهیل ارتباطات و تعاملات وسیعتر بین اعضـای NA مـؤثر واقـع شـود. امکـان

ارتباط شبکهای با سایر معتادان در حال بهبودی و مشارکت متقابل در بهبودی یکدیگر، وسـیله ای در اختیـار بسیاری از اعضا میگذارد تا رابطۀ خود با انجمن NA را اعتلا بخشند.

با این همـه، بعضـی از اعضـا ممکـن است ترجیح دهند به کلی از استفاده ازشبکه های اجتماعی چشم پوشی یـا تعامـل هـای اینترنتـی خـود را بـه کسانی که عضو NA نیستند محدود کنند. در مواقعی که ممکـن اسـت تصـویر عمـومی از NA و گمنـامی و حریم خصوصی اعضای ما خدشهدار شود، بسیار مهم است که اعضـایی کـه مـیخواهنـد از ایـن امکانـات استفاده کنند، دقت بسیاری در این کار به خرج دهند.

ما امیدواریم این جـزوه در چنـین هـدفی مـؤثر واقـع شود.

سوتیتر ص 1: برای دوام انجمن ما که بهبودی فردی را ممکن میسازد، گمنامی امری حیاتی است.

چگونگی عملکرد، سنت یازدهم

سوتیتر ص 3: خط مشی روابط عمومی ما بنا بر جاذبه است تا تبلیغ؛ ما همیشه باید گمنامی شخصـی خـود را در سطح مطبوعات، رادیو و فیلم حفظ کنیم.

سنت یازده

سوتیتر ص 5: حرفها و اعمال ما بر برنامۀ بهبودی و انجمن معتادان گمنام تأثیر میگذارد. ما در مقام عضـو مسـئول معتادان گمنام، دلمان میخواهد تأثیر جذابی بگذاریم نه این که مایۀ سرافکندگی شویم.

 

چگونگی عملکرد، سنت یازدهم

بهروزب
05 November 15 , 11:34
باسلام می خواستم بدونم آیا جواب سوال های کارد قدم راامی توان ازسایت مشاهده کرد ممنون از زحمات شما 

پاسخ :

خدمت شما بهروز عزیز عرض کنم در آینده حتما بخشی را برای این امر قرار خواهیم داد اما در حال حاظر این امکان وجود ندارد و شما میتوانید از سایت ها و وبلاگ هایی که مبادرت به این امر کرده اند استفاده کنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan