Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

زندگی به روال برنامه

زندگی کردن با برنامه چه چیزی برای ما کارکرد داشت :

دفتر وقایع روزانه معتادان گمنام

هدف از این ترازنامه روزانه است که بدانیم ما که هستیم و امروز در حال انجام چه کاری می باشیم . سعی کنید هر روز به همه سوالات تا آنجا که قادرید ساده و صادقانه پاسخ دهید  اگر یک روز نتوانستید به سوالات پاسخ دهید دیگر فردای آن روز این کار را جبران نکنید .

جوابهای خود را به مسائل ۲۴ ساعت گذشته محدود کنید و پاسخ این سوالات را در آخر هر روز بنویسید .

اگر می خواهید که درباره بعضی از این وقایع مشارکت کنید پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام دهیم . بخاطر داشته باشید که ترازنامه روزانه یک امتحان نیست و پاسخ درست و غلط ندارد . ناراحت نباشید اگر در حد انتظار نبوده اید یا سعی خود را برای بهتر بودن نکرده اید ، بخاطر داشته باشید که این یک برنامه رشد و بهبودی است و اگر امروز پاک بوده اید پس یک رشته کارها را درست انجام داده اید .

فقط برای امروز افکارم را بر روی بهبودیم متمرکر خواهیم کرد . زندگی می کنم و بدون مصرف هیچ گونه ماده مخدری روز خوبی خواهم داشت .

آیا امروز پاک هستم ؟ —————————

آیا امروز تغییری در اعمال و رفتار خود داشته ام ؟ —–

آیا امروز بیماریم زندکی مرا اداره کرد ؟————-

اگر آری چگونه ؟——————————

امروز چه کاری کردم که حال آرزو می کنم آن کار را انجام نداده بودم ؟

امروز چه کاری نکرده ام که حال آرزو می کنم انجام داده بودم ؟

آیا امروز با خودم خوب بوده ام ؟———————

چگونه ؟—————————————

آیا امروز روز خوبی بود ؟ ————————-

آیا خوشحال بودم ؟ ————————–

فقط برای امروز به کسی در معتادان گمنام اعتماد خواهم کرد ، کسی که مرا باور کند و می خواهد در بهبودیم به من کمک کند .

آیا امروز با راهنمایم صحبت کرده ام ؟————

آیا امروز در جلسه ای شرکت کرده ام ؟————

آیا امروز تجربه امید و نیریم را به مشارکت گذاشته ام ؟

افرادی که امروز در زندگی م به آنها اعتماد دارم چه کسانی هستند ؟

چه کسانی امروز به من اعتماد دارند ؟ ———————

فقط برای امروز برای خود برنامه ای خواهم داشت و به بهترین شکلی که بتوانم آن را دنبال خواهم کرد .

ایا امروز هیچ یک از نشریات معتادان گمنام را مطالعه کرده ام ؟—–

امروز کدام قدم را آگاهانه کار کرده ام ؟ ——————–

آیا امروز توانسته ام به نیروی مافوقم اعتماد کنم ؟ —————–

امروز درباره خودم چه یاد گرفتم ؟ ———————–

آیا امروز هیچ جبران خسارتی کرده ام ؟ ——————-

آیا امروز جبران خسارتی بدهکارم ؟ ———————

آیا امروز اشتباه خود را به کسی اقرار کرده ام ؟ ———–

آیا نگران دیروز یا فردا بوده ام ؟—————

آیا می توانم خودم را همین طور که امروز بودم بپذیرم ؟

فقط برای امروز سعی خواهم کرد که به کمک انجمن از زاویه بهتری به زندگیم نگاه کنم

آیا امروز احساس می کردم که من هم جزئی از انسانیت هستم ؟

آیا امروز گذاشتم که وسوسه چیزی مرا فرا گیرد ؟——-

آیا امروزکاری کردم که باعث آزار و صدمه به خودم یا دیگری شود ؟

آگر آری ، چگونه ————————————

آیا امروز مایل هستم تغییر کنم ؟ ————————

آیا امروز دعا یا نیایش کرده ام ؟ ————————

این کار چگونه روی من تاثیر گذاشت ؟——————-

امروز کدام یک از اصول روحانی را توانستم در زندگی به کار گیرم و تمرین کنم ؟

آیا امروز مهم ترین مساله برایم در زندگی پاک ماندن بود ؟ —————-

فقط برای امروز ترسی نخواهم داشت . به روابط تازه ام و آنها که چیزی مصرف نم یکنند و راه تازه ای برای زندگی پیدا کرده اند فکر خواهم کرد . مادامیکه این راه را دنبال کنم از هیچ چیز واهمه نخواهم داشت .

آیا امروز بی آنکه انتظاری داشته باشم چیزی از خود ایثار کرده ام ؟———-

آیا امروز شادی یا ناراحتی شدیدی احساس کرده ام ؟ ——————-

آیا امروز با یکی از افراد برنامه تماس تلفنی یا حضوری داشته ام ؟ ———-

آیا امروز برای کسی دعا کرده ام ؟ آیا امروز خوشحال بودم ؟ ————

آیا امروز رفتار صلح جویانه ای داشته ام ؟ ————————–

آیا امروز آگاهانه به خاطر داشتم که دیگر حق انتخاب دارم ؟ ————-

خداوندا ، به من نشان بده که امروز چه کاری را درست و چه کاری را نادرست انجام دادم . به من نشان بده که فردا چگونه می توانم بهتر زندگی کنم و در خدمت اراده تو باشم .

وحید
04 April 21 , 19:34

ممنون برنامه و تشکر نیروی برتر که مرا به اهدافم میرسانی

پاسخ :

ما هم همچون شما سپاسگزار برنامه و نیروی برتر هستیم
شاهپور
23 September 16 , 16:55
عالی بود این ترازنامه دست شما درد نکنه،،هدف قدر دانی از زحمات دوستان عزیز میباشد

پاسخ :

تشکر شاپور عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan