Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

پاک ماندن در دنیای بیرون

بسیاری از ما برای اولین بار پیام بهبودی NA را زمانی که در بیمارستان یا سایر موسسات از این دست بودیم ، دریافت کردیم . بیرون آمدن از چنین مکان هایی و وارد شدن به دنیای خارج ، تحت هیچ شرایطی آسان نیست . به ویژه ، زمانی که تغییراتی که بهبودی برای مان به ارمغان خواهد آورد ، ما را به چالش بکشد . برای بسیاری از ما ، بهبودی اولیه سخت بود . روبرو شدن با دورنمای زندگی بدون مواد مخدر ، ممکن است بسیار ترسناک باشد . ولی آن دسته از ما که از پس روزهای اول برآمدند ، زندگی ای را یافته اند که ارزش آن را داشت . این جزوه ، پیامی است برای کسانی که اکنون در بیمارستان یا موسسه ای حضور دارند ، که شما می توانید بهبود پیدا کرده و آزادانه زندگی کنید . بسیاری از ما همان جایی بوده ایم که شما امروز هستید . ما راه های دیگر را امتحان کرده ایم و بسیاری از ما لغزش کردند . که بعضی از آن ها دیگر فرصتی دوباره برای بهبودی نیافتند و ما این جزوه را نوشته ایم تا تجربه ای را که برای ماکار کرده است با شما به مشارکت بگذاریم .

اگر شما قادرید زمانی که در بیمارستان یا موسسه ای هستید ، بخ جلسات نیز بروید ، می توانید کسب عادات خوب را در خودتان پرورش دهید : زودتر به جلسات رفته و تا دیر وقت بمانید . در اسرع وقت ، شروع به تماس با معتادان در حال بهبودی کنید . اگر اعضای گروه های دیگر NA ، در جلسات شما شرکت می کنند ، تلفن تماسشان را گرفته و از آن ها استفاده کنید . استفاده از این شماره تلفن ها ممکن است در ابتدا عجیب و حتی احمقانه به نظر برسد ، ولی انزوا هسته مرکزی بیماری اعتیاد است که اولین تلفن ، گام بزرگی در جهت مقابله با آن می باشد . ضرورتی ندارد که منتظر باشیم تا مشکل بزرگی پیش اید تا به یکی از اعضاء تلفن کنیم .

بیشتر اعضا تمایل دارند به هر شکل ممکن که می توانند ، به ما کمک کنند . همچنین بهتر اس به هنگام ترخیص ، یکی از اعضای NA آنجا حضور داشته باشد . اگر از قبل با افرادی آشنا شوید که بعد از ترخیص تان آن ها را در جلسات نیز ملاقات کنید ، راحت تر می توانید خود را عضوی از انجمن NA حس کنید . ما نمی توانیم بهای احساس بیگانگی را بپردازیم .

پاک ماندن در دنیای بیرون یعنی عملکرد . زمانی که ترخیص می شوید ، همان روز اول به جلسه بروید . مهم است که عادات حضور مرتب در جلسات را در خودتان به وجود بیاورید . گیجی و هیجان ناشی از بیرون آمدن بعضی از ما را به طرف این فکر سوق داده است که قبل از جا افتادن در مسئولیت های زندگی ، یک مرخصی به خودمان بدهیم . این توجیه باعث شده است بسیاری از ما دوباره مصرف مواد را شروع کنیم . اعتیاد بیماری است که برای رشد خود خیچ وقتی را تلف نمی کند . اعتیاد اگر متوقف نشود ، فقط بدتر می کند . کاری که امروز ما برای بهودی مان انجام می دهیم ، بهبودی فردای ما را تضمین نمی کند . اشتباه است اگر فکر کنیم که تصمیم به حضور در NA در آینده نزدیک کفایت می کند . ما باید تصمیم خودمان را به مرحله عمل درآوریم . هر چه سریعتر ، بهتر .

اگر بعد از ترخیص تان ، در شهری دیگر زندگی خواهید کرد ، از اعضای NA در خواست کنید که فهرست جلسات و شماره های تماس NA در ناحیه جدید را به شما بدهند . آن ها قادرند به شما کمک کنند تا با روه ها تماس بگیرید ، شما همچنین می توانید اطلاعات جلسات در سراسر دنیا را از طریق مکاتبه با آدرس ذیل بدست آورید :

Word Service Office

P.O.Box 9999

Van Nuys , CA 91409 U.S.A

راهنما گرفتن / راهنما شدن یک بخش حیاتی برنامه بهبودی NA می باشد و یکی از راه های اساسی است که تازه واردان می توانند از طریق آن از تجربه اعضایی که به روال برنامه زندگی می کنند ، بهره ببرند .

راهنمایان نیز از صمیم قلب ، تواما هم خواهان خیر و صلاح ما هستند و هم تجربه اعتیادشان را که همراه با دانش محکم بهبودی در NA است در اختیارتان می گذارند . ما در یافته ایم که بهتر است راهنمایتان را از بین اعضای هم جنس خود انتخاب کنید . در اسرع وقت ، یک راهنما ، حتی اگر شده یک راهنمای موقت ، انتخاب کنید . راهنما به شما کمک کی کند تا ۱۲ قدم و ۱۲ سنت انجمن معتادان گمنام را کار کنید . همچنین راهنما می تواند شما را به سایر اعضای NA ، معرفی کرده ، شما را به جلسات برده و به شما کمک کند تا در مسیر بهبودی احساس راحتی بیشتری بکنید . جزوه راهنما گرفتن و راهنما شدن ما شامل اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشد .

اگر ما میخواهیم فواید برنامه انجمن معتادان گمنام را بدست آوریم ، باید ۱۲قدم را کار کنیم . در کنار حضور مرتب در جلسات ، قدم ها اساس برنامه بهبودی ما از اعتیاد می باشند . ما در یافته ایم که کارکرد قدم ها به ترتیب و مستمر ، و دوباره کارکردن مداوم آنها ، ما را از لغزش به سمت اعتیاد فعال و بدبختی ناشی از آن ، حفظ می کند .

نشریات مختلف و متنوع NA  در دسترس قرار دارند . کتابچه سفید و کتاب پایه انجمن معتادان گمنام ، شامل اصول بهبودی در انجمن ما می شود . از طریق نشریات با برنامه آشنا شوید . مطالعه درباره بهبودی ، بخش بسیاری مهمی از برنامه ما می باشد ، به ویژه زمانی که جلسه یا عضو دیگری در دسترس نیست . بسیاری از ما دریافته ایم که خواندن روزانه نشریات NA ، به ما کمک کرده تا روحیه مثبت و تمرکز خود بر بهبودی مان را حفظ کنیم .

زمانی که شروع به رفتن به جلسات می کنید ، به گروهایتان خدمت کنید . جمع کردن ته سیگارها ، چیدن صندلی ها ، درست کردن چای ، مرتب کردن صندلی ها بعد از اتمام جلسه ، برای اینکه یک گروه کارکرد موثر داشته باشد ، لازم است که تمام این وظایف انجام شوند . بگذارید افراد بدانند که شما مایلید کمک کنید و بخشی از گروه تان باشید . قبول کردن چنین مسئولیت هایی ، قسمتی ضروری از بهبودی است و کمک می کند تا احساس بیگانگی را که می تواند به درون ما بخزد خنثی کند . تهداتی از این دست ، هرچند کوچک به نظر می رسد ، می توانند به حضور ما در جلسات کمک کنند بخصوص زمان های که تمایل به حضور کمتر از نیاز به حضور باشد .

بعضی از ما بهتر است هر چه سریعتر یک برنامه عملکرد روزانه برای خود تنظیم کنیم . عملکرد روزانه ، راه ما در قبول مسئولیت برای بهبودی مان می باشد . به جای اولین بار مصرف ، ما کارهای زیر را انجام می دهیم :

    * هر طور که شده ، اولین بار را مصرف نکنید .
    * به یک جلسه NA بروید .
    * از نیروی برتر تان بخواهید برای امروز شما را پاک نگه دارد .
    * با راهنمایتان تماس بگیرید .
    * نشریات NA را بخوانید .
    * با سایر معتادان در حال بهبودی حرف بزنید .
    * دوازده قدم انجمن معتادان گمنام را کار کنید .

ما کارهایی را که برای پاک ماندن لازم است انجام دهید ، بیان کردیم . کارهایی هست که ما نباید انجام دهیم . در جلسات NA ، اغلب می شنویم که ما باید روش قدیمی زندگی مان را تغییر دهیم . این بدان معنی است که ما هیچ نوع ماده مخدری را مصرف نمی کنیم .

همچنین ما فهمیده ایم که نباید به مکان هایی که در آنها مصرف می کردیم برویم و نیز با کسانی که مصرف می کردیم ، نباید معاشرت داشته باشیم . وقتی به خودمان اجازه دهیم که دور و بر آشنایان و مکان های قدیمی دوران مصرف پرسه بزنیم ، در واقع خودمان را برای لغزش آماده کرده ایم . ما در مقابل اعتیاد عاجز هستیم . این افراد و مکان ها ، هرگز در گذشته به ما کمک نکردند تا پاک بمانیم . احمقانه است اگر فکر کنیم که شرایط فرق کرده است .

برای یک معتاد ، هیچ چیز نمی تواند جای انجمنی که دیگران در آن در حال بهبودی هستند را بگیرد . نکته مهم این است که به خودمان و بهبودی مان یک فرصت بدهیم . دوستان جدید و زیادی در NA ، منتظر ما هستند و دنیای جدیدی از تجربیات پیش روی ما است .

برای یک معتاد ، هیچ چیز نمی تواند جای انجمنی که دیگران در آن در حال بهبودی هستند را بگیرد . نکته مهم این است که به خودمان و بهبودی مان یک فرصت بدهیم . دوستان جدید و زیادی در NA ، منتظر ما هستند و دنیای جدیدی از تجربیات پیش روی ما است .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan