Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

همکاری بین PI و H&I

• همکاری بین PI و H&I   
قواعد عملی برای همکاری بین H&I  و PI
1- به خاطر داشته باشید که همه ما خدمتگزاریم و هدف اصلی ما یکی است صرفنظر از این که به کدام کمیته تعلق داریم.
2- هماهنگی از پیش بین دو کمیته می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده و انسجام را بهبود بخشد - یعنی دو کمیته برای چگونگی شروع کار برنامه ریزی کنند.
3- « من نمی توانم ولی ما می توانیم » هم در مورد اعضای کمیته و هم در مورد کمیته ها صدق می کند.
4- با هم کار می کنیم، وقتی با هم کار نمی کنیم از هدف اصلی خود دور گشته ایم.
همیشه بهترین و موثرترین جلسات با تلاش مشترک رابطینH&I   و PI تشکیل شده است. البته این کاربرد درست قدم ها و سنت های دوازده گانه است که به اتفاق پیام رهایی از اعتیاد را به معتادانی که هنوز درعذابند می رساند.
مثال
- مرکز درمانی خواستار جلسه معارفه برای پزشکان و پرستاران می شود. نمونه ای از شرح وظایف PI
- مرکز درمانی خواستار تشکیل جلسه معارفه برای بیمارانی می شوند نمونه ای از شرح وظایف H&I  
- مرکزی با تماس تلفنی خواستار کسب اطلاعات یا تشکیل جلسه شده و از H&I و PI اطلاعاتی ندارد. نمونه ای از شرح وظایف مشترک PI و H&I
اگر کمیتۀ فرعی PI در منطقه یا ناحیه ای وجود نداشته باشد ،کمیته فرعی H&I می تواند بسیاری از مسئولیت هایی را که بطور معمول توسط این کمیته انجام می شود را به عهده بگیرد. مشروط به اینکه با شورای منطقه ایی یا ناحیه ای خود هماهنگی نمایند.
بطور کلی فعالیت PI متوجه افراد غیر معتاد است و شامل کسانی می شود که با معتادان در ارتباط هستند و می توانند به معتادان در یافتن انجمن  NAکمک کنند. صحبت هایی که در ارتباط با افراد غیر معتاد به کار می رود با مشارکت هایی که بیشتر جنبه شخصی داشته و مناسب ارتباط با معتادان است کاملاً فرق دارد. در سطوح جهانی، منطقه و ناحیه ایی کمیته های فرعی  PI وH&I  با هم در جهت ارتقاء روابط با کسانی که بطور حرفه ای به معتادان کمک می کنند، همکاری می نمایند.
همکاری و انعطاف بین کمیته های فرعی  PI وH&I   دو راه حل ممکن برای انجام بهتر کارها و هماهنگی با سایر کمیته ها در ناحیه و منطقه است. اگر ما با هم کار کنیم می توانیم هر کاری انجام دهیم. یگانگی هدف در فعالیت های ما بسیار حیاتی است.
وقتی اعضای محلی انجمن، نیاز به تشکیل جلسه H&I را در یک مرکز درمانی ببینند ، با کمیتۀ فرعی تماس می گیرند. اعضای تیم پیام رسانی تابع کمیته فرعی H&I هستند. اعضا نباید خود بدون هماهنگی با  این کمیته  اقدام به تشکیل جلسه کنند. اعضا فقط جایی می توانند خود به این امر مبادرت ورزند که کمیتۀ فرعی H&I تشکیل نشده باشد و با هماهنگی با شورای ناحیه و یا منطقه. در چنین جلساتی حضور اعضا محدود به افراد تیم پیام رسانی است که از قبل دعوت شده باشند.
اگر کمیته فرعی تصمیم دارد که به مراکز درمانی نامه بفرستد و NA را به آنها معرفی کند و پیشنهاد تشکیل جلسات پیام رسانی را در مراکزشان بدهد، بهتر است که در برگه هایی با سر برگ اداری نوشته شوند.
رونوشتی از تمام نامه های  ارسالی بایگانی می شود.
اگر مرکز درمانی به تشکیل جلسه علاقمند بود، می بایست نشستی ترتیب دهیم تا مقدمات کار را فراهم کنیم. قبل از نخستین جلسه H&I در مرکز بایستی تمام مسائل بین مسئولین مرکز و خدمتگزاران NA مطرح شوند، توافق نامه  نهایی درباره روند مناسب کار و انتظارات طرفین نوشته شود.
بخاطر داشته باشید که از نظر آنها شما نمایندۀ NA محسوب می شوید. با رفتار شما کل انجمن مورد قضاوت قرار می گیرد، بنابراین رعایت اصول  لازم است. مثلاً به موقع سر قرارحاضر شوید. در ظاهر و رفتارتان منظم باشید، خود را آمادۀ معارفه کنید. نشریات NA را با خود همراه داشته باشید. کاملاً از قبل برنامه ریزی کنید که چه نکاتی باید مطرح شود. فهرستی ازمواردی که باید مطرح شود تهیه کنید. وقتی که مطالب تان گفته شد و فرد خواست که مصاحبه را پایان دهد خیلی سریع و مودبانه این کار را انجام دهید.
استفاده از نشریات مورد تأیید خدمات جهانی بخش مهمی از رساندن پیام رهایی است. در نشست ها شرایط خوبی برای تعیین روش مناسب جهت ارائه نشریات در مرکز فراهم می شود. بسیاری از مراکز با خرید نشریه معتادان گمنام از طرف مرکز موافقت می کنند، ما چنین عملی را تشویق می کنیم. اگر مرکز در انجام این کار ناتوان باشد، بنابراین کمیته فرعی کمک می کند.
وقتی که این اقدامات صورت گرفت و جلسات پیام رسانی H&I بطور مرتب در مرکز برگزار شد حفظ کانال ارتباطی مهم است. پیام رسانان  بایستی با قوانین مرکز که با ما ارتباط دارد آشنا باشد و به آنها احترام بگذارند. همچنین ما بایستی با خط مشی های خود که در کمیته H&I به صورت مداوم اشاره می شوند آشنا بوده و به آنها احترام بگذاریم.
برای بسیاری از معتادان، جلسه H&I اولین تجربه آشنایی با  انجمن معتادان گمنام  است، بنابراین اینکه ما پیامی واضح و شفاف از بهبودی در NA ارائه دهیم و تصویری مثبت از فعالیت خود ترسیم کنیم، بسیار تأثیر گذار است. برای به حداقل رساندن مسائل و مشکلات تماس دائم خود را با مسئولین مرکز درمانی حفظ می کنیم.


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan