Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

توسعه پیام

توسعه پیام NA  و انجام سنت پنجم هدف راه اندازی این کمیته میباشد .اصل روحانی گمنامی در سنتها به ما یادآوری می کند که سعی کنیم هیچ معتادی از شنیدن پیام انجمن معتادان گمنام محروم نماند.

چگونه انجام می‎شود؟
1- از طریق تشکیل یک کمیته
2- بر طبق اصول و اساسنامه کمیته H&I
3- با رعایت قوانین و مقررات مراکز
4- با طرح و برنامه و هماهنگی و آموزش
5- همکاری با کمیته اطلاع رسانی
6- به صورت گروهی عمل کردن
7- رعایت حدود اختیارات و مرزبندی مشخص
8- استفاده از تجربیات اعضای قدیمی
چه کسی انجام می‎دهد؟
1- معتادان در حال بهبودی که نسبت به این خدمت عشق داشته باشند.
2- جهت خدمت در این کمیته آموزش لازم را دیده باشند.
3- داشتن توانایی در میان گذاشتن تجربه و مشارکت عشق، نیرو و امید
4- داشتن وضعیت ظاهری مناسب و برخورد مناسب با مسئولین
5- داشتن دانش‎ برنامه (12 قدم 12 سنت)
6- کسانی که تمایل و انگیزه این خدمت را داشته باشند.
7- کسانی که عضویت در کمیته H&I را داشته باشند.
8- داشتن سن پاکی معقول
مراکزی که در آنها پیام رسانی صورت می‎گیرد
1- مراکز سرپایی MMT و BMT (متادون و دارو درمانی)
معتادانی که به این مراکز مراجعه می‎نمایند به صورت کوتاه مدت و بلندمدت به صورت سرپایی دارو دریافت می‎کنند. این مراکز معمولاً هفته‎ای یک یا دو بار جلسه گروه درمانی دارند و به همراه روانشناس یا بدون آن این جلسه برگزار می‎شود و تیم پیام رسان ما می‎توانند در این جلسه گروه درمانی شرکت کرده و پیام NA را برساند.
2- مراکز DIC
هدف از ایجاد این مراکز کاهش آسیب‎های اجتماعی حاصل از مواد مخدر می‎باشد. در این مراکز برای بیماران وسایل مصرف و امکانات مصرف تهیه می‎شود. تفاوت این مراکز با مراکز دیگر این است که بیماران جهت قطع مصرف مراجعه نمی‎کنند و برای مصرف بهینه به این گونه مراکز مراجعه می‎کنند.
3- مراکز مشاوره‎ی رفتاری
کسانی که به این مراکز مراجعه می‎کنند دارای بیماری‎های خاصی مانند ایدز، هپاتیت یا بیماری‎های عفونی هستند و این مراکز تسهیلات درمانی در اختیار آنها قرار می‎دهد. معمولاً مراجعین به این مراکز معتادانی هستند که در اثر مصرف مواد مخدر دچار بیماری شده‎اند.
4- مراکز اعصاب و روان و تیمارستان‎ها
این گونه مراکز مراجعینی دارند که معمولاً معتادین به مواد مخدر اکثراً آنها را تشکیل می‎دهند. غالباً بخش‎هایی برای بستری بیماران دارند و ما به طور مرتب می‎توانیم در این مراکز پیام رسانی داشته باشیم.
تیم پیام رسان تشکیل شده است از 2 تا 3 نفر و حداکثر 4 نفر از اعضای پیام رسان که به نسبت جا و مکان و تعداد مراجعین تعیین می‎شود.
سر گروه تیم: عضوی است آگاه و باید تجربه‎اش در مورد قدم‎ها سنت‎های انجمن NA بیشتر باشد و در کمیته H&I خدمت کرده باشد. سرگروه مسئول هماهنگی تیم پیام رسان و هماهنگی با مسئول کمیته می‎باشد. هماهنگی ساعات مراجعه تیم و تعیین موضوعات مورد بحث در جلسات پیام‎رسانی با وی می‎باشد. در کل مسئولیت یک تیم پیام رسانی با سرگروه آن تیم است.
همراهان و اعضای پیام رسان:
معمولاً پاکی و تجربه‎شان کمتر از سرگروه است و پس از شرکت در جلسات توجیهی و آموزشی کمیته H&I تحت نظر سه گروه در یک تیم پیام رسانی مشغول خدمت می‎شود و به صورت گروهی پیام رسانی خواهند داشت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan