Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

چگونه NA را از طریق H&I معرفی کنیم؟

با توجه به اینکه وظیفه کمیته H&I معرفی NA به معتادانی است که دسترسی به جلسات عادی و منظم NAرا ندارند، برآن شدیم تا بر اساس نشریات یک روش صحیح و موثر برای معرفی برنامه ارئه دهیم.
نکته مهم و ضروری این است که همیشه به خاطر داشته باشیم که اکثر مخاطبین ما که در مراکز درمانی یا زندانها به سر میبرند، فقط نام NA را شنیده اند و نسبت به اینکه این برنامه چیست؟ آگاهی چندانی ندارند. بنابراین بهتر است که برای معرفی برنامه هیچ موضوعی را بدیهی فرض نکنیم و به تمام موضوعاتی که برای شناخت برنامه الزم است بپردازیم. همچنین باید به خاطر داشته باشیم که مخاطبین ما با اصطلاحات این برنامه آشنا نبوده و تا سر حد امکان از استفاده کردن از اصطالحات برنامه پرهیز کنیم و چنانچه از اصطلاحی استفاده میکنیم آنرا بطور شفاف و ساده شرح دهیم. برای مثال: زمانی که چگونگی تسلیم شدن خود را به مشارکت میگذاریم، گفتن اینکه با کنار گذاشتن انکار و پذیرش اعتیادم، متوجه مشکل اصلی زندگی ام شده و به این درک رسیدم که با جنگیدن فقط مشکالتم را بیشتر و بیشتر میکنم. اگر قدری به گذشته خود رجوع کنیم، هیچ یک از ما قبل از پیوستن به NAدرک درستی از کلمات انکار، تسلیم، پذیرش و ... نداشتیم و پس از پیوستن به انجمن و کارکرد قدم ِ ها متوجه معانی این لغات شدیم.نکته بعدی که همیشه باید مد نظر داشته باشیم، این است که راجع به موضوعاتی صحبت کنیم یا به مشارکت بپردازیم که برای مخاطب ما جذاب و قابل درک و فهم باشد.دغدغه اصلی و خواسته مشترک تمامی معتادان پاک ماندن و زندگی بدون مصرف مواد مخدر است. اینکه برنامه چه کمکی میتواند بکند و چه ابزارهایی برای باقی ماندن در قطع مصرف وجود دارد، میتواند موضوعی جذاب بوده و ما میتوانیم با به مشارکت گذاشتن اینکه چگونه از پیشنهادات و ابزار برنامه استفاده کردیم و قادر به حفظ پاکی خود گشته ایم، کارآمد بودن برنامه را به نمایش بگذاریم.همیشه مد نظر داشته باشیم که این برنامه، به ما جواب داده است، ما پیشنهاد میکنیم که روشن بین باشند و این راه را نیز تجربه کنند. از غلو کردن در مورد برنامه و دادن وعده هایی به جز وعده ای که برنامه داده که همانا آزادی است،پرهیز کرده و اضافه بر آن چیزی نگوئیم.باید بدانیم که برخی از مخاطبین ما تحت تاثیر دارو بوده و حتی المقدور با کوتاه ترین جملات و به شکلی کامل برنامه را معرفی کنیم. )از حاشیه رفتن و خاطره تعریف کردنهای اضافه پرهیز کنیم(.یکی از مهم ترین مسائلی که در معرفی برنامه باید به آن اشاره کنیم،

مشخص سازی و جدا سازی
NA و سایر NGOها، نهادها، سازمانها و مراکزی که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت دارند، میباشد. این که این انجمن کامال مستقل و متکی به خود میباشد و هزینه های خود را از طریق اعانات داوطلبانه اعضا تامین میکند.
اعضای این انجمن با رعایت اصولی بسیار ساده موفق شدند پاکی خود را حفظ کنند و با شرکت کردن در جلسات بهبودی و شنیدن داستانهای زندگی سایر اعضا )تجربیات( متوجه شده اند که این برنامه عملی است و برای تعداد زیادی از معتادان کار آمد بوده و توانستهاند بدون مصرف مواد مخدر پاک مانده و از زندگی لذت ببرند. ما میتوانیم NA را در قالب تجربیات خود معرفی کنیم. مثال: در روزهای اول در مورد جلسه چه تصوراتی داشتم، یا در خصوص نحوه عضویت در این برنامه چه فکری میکردم، در خصوص قدمها و راهنما و ... چه تصوری داشتم و آنچه واقعیت است، چیست؟ چگونه بر ترسهای روزهای اول غلبه کردم؛ در حالی که در عمل دیدم که جلسه فضایی ً است کاملا دوستانه که هر شخص ولو اینکه پاک هم نباشد، میتواند در آن شرکت کند. هرگز فراموش نکنیم که هدف ما معرفی بهبودی از طریق برنامه معتادان گمنام است و ما پیام آور بهبودی و عشق و امید هستیم. از فرصت جلسه معرفی NA نیز این استفاده را کرده تا آتش اشتیاق و تمایل سایر اعضا را شعله ور کنیم .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan