Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

پدر و مادر عزیز

 پدر ومادرعزیز
بعضی وقت هاازاین که به شما بگویم چه قدر تحت تاثیر بیماری اعتیاد قرار گرفته بودم،برلیم واقعا سخت است:به همین دلیل این جزوه را به شما تقدیم می کنم وامیدوارم درک کنید که چرا من به شرکت درجلسات ناراتین نیاز دارم.بیشتر اوقات می ترسیدم بگویم چه قدر از مشروب خواری ومشاجره های شما اذیت می شدم.همیشه به اتفاقاتی که در خانه اتفاق می افتادفکرمی کردم.این درگیری ها روی روش درس خواندن وروابطم با دوستانم نیز تاثیر گذاشته بود.خجالت می کشیدم از این که دوستانم را به خانه بیاورم.حتی گاهی خودم هم نمی خواستم به خانه برگردم.احساس می کردم تقصیر من بود که ما این همه مشکل داشتیم.امادر ناراتین یادگرفتم که اعتیاد یک بیماری خانوادگی است.همچنین ناراتین به من کمک کرد تا بفهمم:آن چه که از آن بیزارم شخص معتاد نیست بلکه اعتید است.
مشارکت بعضی از دوستان ناراتینی:
جنی:پدرم!برای شمامی نویسم،چون این آسان ترین راهی است که می توانم به شما بگویم ناراتین برای من چه معنایی دارد.درآغاز احساس می کردم دراین دنیامن تنها هستم که چنین مشکلاتی دارد.پسشروع کردم به شنیدن حرف های ناراتینی ها،به طوری که انگارآنها حرف های مرا می گویند.اکنون هم به دنبال جلسات می گردم،نه فقط برای این که درآن جا دوستانم را ببینم بلکه به جلسه می روم تازندگی ام بهتر شود.پدرجانبه خاطر این که به من اجازه دادیدبا جلسات آشنا شوم والان هم اجازه می دهید به جلسه بروم از شما متشکرم.حس می کنم رابطه ما نیز مستحکم تر شده است.
 
اندرو:مادر!وقتی پدر تازه ترک کرده بود تو بیش از حد درگیر اوشده بودی انگار به من اهمیت نمی دادی،جروبحث های شما باعث می شدتا احساس تنهایی کنم.از بس مشاجره های شما را متوقف می کردم تا به من توجه کنید خسته شدم.وقتی عصبانی می شدی،بامن بداخلاقی می کردی وتشر می زدی،احساس سردر گمی می کردم.اکنون ناراتین این شانس را به من می دهدکه حساساتم را بیان کنم وحس کنم از طرف دوستان ناراتینیم پذیرفته شدهام.مادر!حالامی فهمم شما هم درست مثل من تحت تاثیر اعتیاد پدر قرار گرفته بودی.
 
مری سو:اگرچه ناراتین همه ی مشکلات زندگی مرا حل نکرد امابه من کمک کرد زندگی ام را از زاویه ی تازه ای ببینم.من دوستان زیادی در جلسات پیدا کرده ام اما فقط به خاطر تفریح ومعاشرت به جلسات نمی روم،من آنجا می روم تا برای سختی های زندگی که ناشی از بیماری اعتیاد است،کمک بگیرم.قبل از آمدن به ناراتین استنباطی نداشتم.وقتی سرم داد می زدند،من هم فریاد می زدم به طرف اتاقم می دویدم ودر را محکم به هم می کوبیدم.تاراتین به من نشان داد که می توانم آرام باشم وبدون هیچ واکنشی از چنین موقعیت هایی فاصله بگیرم.
لوری:ناراتین به من آرامش را هدیه داد.قبل از آن که به جلسه بروم،نمی توانستم خشم و کینه ام را نسبت به دیگران،مخصوصا خانواده ی خودم،کنترل کنم.اما اکنون یاد گرفته ام به خاطر چیزهای کوچکی مثل جوانی،خنده و خانواده ای که از من مراقبت می کند،سپاس گزار باشم.
مارک:من عضوی از نارانان شدم تاارتباطم باوالدینم بهتر شود.ازاین که میدیدم آنهادربرنامه های جداگانه ای رشدمیکنندوکم کم دعوا یشان پایان می گیرد،حسودی ام می شد.من هنوز بد اخلاق بودم و می خواستم من هم خوشحال باشم.از والدینم تشکر می کنم که مرا به ناراتین هدایت کردند.
پدرم،مادرم
 
معتادان از نظر ذهنی،معنوی وجسمی از بیماری اعتیاد آسیب می بینند،خوب،حدس بزنیددیگر ازچه چیزهایی آسیب می بینند؟می دانید چهقدر والدین به سن یابلوغ فرزندانشان بی توجه می شوند من همیشه عادت داشتم احساساتم را پنهان کنم،درحالی که پنهانی می گریستم.تظاهر می کردم ناراحت نیستم.ناراتین به من عشق وامید دادواحساس این که دیگر تنهانیستم.
می دانید که ناراتین....
*برای بچه هایی شبیه من است که تحت تاثیر مصرف مواد مخدر دیگران قرار گرفته اند.
*مکان امنی برای من است که بتوانم مشارکت کنم.
*به من کمک می کند تا بیماری خانوادگی اعتیادرابشناسم.
*جایی است که یاد میگیرم احساس خوبی نسبت به خودم داشته باشم.
*به من شهامتی می دهد تاباعشق رها کنم.
*انجمن گمنام است.مادرباره آن چه که می شنویم یا کسانی راکه در جلسه میبینیم،صحبت نمی کنیم،فوق العاده است.
امیدوارم این توضیحات تصویر روشنی از اهمیت تاراتین درزندگی ام را نشان دهد.درواقع فقط می خواهم به شما بگویم به ناراتین نیاز دارم.
 آن چه که راهنمای ناراتینی مادرباره ی ناراتین می گوید:
به عنوان یک راهنمای ناراتینی می گویم که این جا جای خیلی خوبی برای فرزندان شماست.من این جا هستم تاجلسات راراهنمایی کنم وجای امنی رابرای ناراتینی هافراهم کنم که بتوانند به راحتی صحبت کنند.یک راهنما نقش معلم را ایفا نمی کند،درواقع به جای تدریس فقط مشارکت می کنیم.من نقش والدین راندارم وهرگز نمی توانم جای شما (والدین)رابگیرم.ما یاد می گیریم به بچه ها مانند بزرگسالان احترام بگذاریم وآن هایادمی گیرندبه ما اعتماد کنند،زیرا ماافتخار می کنیم که محرم راز آنان هستیم.
سعی کنید به خاطر داشته باشیدکه ناراتین:
*یک برنامه درمانی نیست.
*برنامه ای برای نوجوانانی که بامشروب خواری یا مواد مخدر مشکل دارند نیست.
*جایی برای شکایت از والدین یا هرکس دیگر نیست.
*جایی برای تربیت کردن یا نگهداری فرزندانتان نیست.
*محلی برای خدمتکاری کودکان(مهدکودک)نمی باشد.
*پاتوق تقریح نیست.
*ابزاری برای تنبه نیست بلکه ابزار بهبودی است.
امیدوارم توانسته باشم بگویم که بچه های شما چه ارزشی برای من دارند.فکر میکنم اگر هر هفته باآن ها باشید متوجه می شوید هربار به تمام بچه هایی که کمک شده اند ولذت هایی که درفرایند راهنمایی داشته ام فکر می کنم متوجه می شوم که چقدر اعتقادم به ناراتین بیشتر شده است.اگر هنوز درنیاز عزیزتان به ناراتین شک دارید به خاطر داشته باشید:"شما مجبور نیستید بنوشید واز بیماری اعتیاد رنج ببرید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan