Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

گالری عکس

 

حکمت وزیدن باد رقصاندن شاخه ها نیست.بلکه امتحان ریشه هاست...


من نه فقط از لحاظ جسمی و فکری بیمار هستم . بلکه از لحاظ روحانی نیزبیمار می باشم .وقتی ناخوشی روحانی من با رعایت کردن اصول برنامه برطرف شود جسم و فکر من نیز به سلامت خواهید رسید .

من در مسیر بهبودی دردهای زیادی متحمل شده ام ولی چون این دردها در راستای تغییر رفتار و عملکردم بود واقعاً برایم لذت بخش بود 

واژه جدیدی که بنام فروتنی در گذشته مفهومی برایم نداشت . اکنون این واژه سبب آرامش و غذای اصلی زندگیم شده است . هرچند هنوز فاصله زیادی دارم ولی باز امید دارم اگر اصول این برنامه را رعایت کنم بیشتر می توانم از زندگی و بودن با دیگران لذت ببرم

ما مسئول بیمارى خود نیستیم و مسئول بهبودى خود هستیم پس مهم نیست از کجا آمده ایم مهم این است که به کجا میرویم

اگر افسردگی دارید ، در حال زندگی در گذشته هستید ...
اگر اضطراب دارید ، درحال زندگی در آینده هستید ...
اگر آرامش دارید ، درحال زندگی در زمان حال هستید ... !

من باید همیشه بیاد داشته باشم که اگر دیگران به من خسارت زدند دلیل نمیشود که من به کسانی دیگر خسارت بزنم .

10نکته از عقاید گاندی 

تصور کن اگر قرار بود هر کس به اندازه ی دانش خود حرف بزند چه سکوتی بر دنیا حکمفرما می شد

 نامه ی چارلی چاپلین به دخترش

نمی توانیم بدون واسطه در حضور خداوند قرار بگیریم، مگر آنکه سکوت درون و بیرون، هر دو را بر خود تحمیل کنیم

متن کامل وصیت نامه دکتر علی شریعتی

شکست نفسی می کنید تا خود را بیش از آنچه هستید نشان دهید

آنچه شما را خوشبخت می کند، داشته های شما نیست، بلکه آنچه هستید، سبب می شود احساس خوشبختی کنید.

 

آنچه هستید، هدف‌تان نباشد، بلکه آنچه که می‌توانید بشوید را هدف قرار دهید.

 

پرمعنا ترین جبران خسارت هایی که در برابر اشتباهات گذشته خود می توانم انجام دهم صرفاً از تغییر عملکرد و رفتار امروز ما صورت می گیرد .


انکار همیشه موجب تنش است . بپذیر . اگر آسودگی می خواهی ، پذیرش همیشه راه حل است . هر چه در پیرامون تو رخ می دهد ؛ بپذیر.


صبر ... به این معنا نیست که باید تحمل کنم تا به خواسته ام برسم . صبر یعنی تسلیم شدن و پذیرفتن وضعیت موجود و اعتماد به نیروی برتر تا آن چه را که به صلاحم است را هرزمان که خودش صلاح می داند به من عطا کند .


در گذشته هرزمان که رنجشی را به دل می گرفتم و نقشه انتقام جوئی در سر می پروراندم با خشم درونی خود مواجه می شدم و به جای شکنجه دادن دیگران در حقیقت خودم را آزار می دادم .

 
هر آنچه که جمع کردم بر باد رفت و هر آنچه که بخشیدم مال من ماند.آنچه که بخشیدم امروز با من است وآنچه که جمع کردم از دست رفت.


خوبی ها را تقسیم کن زیبایی ها را تقسیم کن زندگی را تقسیم کن هر چه را که داری تقسیم کن.زیبایی های زندگی را هرگز برای خود نیندوز.خرد نیایش عشق شادی خوشبختی همه را در این زیبایی ها سهیم کن اگر کسی را نداری مهم نیست آنها را با سگها وتخته سنگها تقسیم کن.مهم این است که ببخشی وتقسیم کنی.اگر مشتی مروارید در دست داری آنها را پرتاب کن فرق نمیکند به پای چه کسی زیرا آنچه مهم است بخشیدن است.

 
من هر وقت به زندگی زیبا نگاه می کنم می بینم زندگی ام نیز زیبا شده است .


اگر دانسته می‌خواهید کمتر از آنچه هستید باشید، پس بدانید که باقی زندگی‌تان را در اندوه ژرفی به سر خواهید برد و استعدادها و توانمندی‌های خود را نادیده خواهید گرفت

هیچ سودایی بیشتر از این نیست که در طول عمرمان با تمام آن‌هایی که می‌توانستیم دوستشان بداریم آشنا نخواهیم شد و پیش از آن‌ که آن‌ها را بشناسیم از این دنیا خواهیم رفت.

 آیا ممکن است از یک داستان عاشقانه بیرون آمد و وارد داستان عاشقانه‌ی دیگری شد بدون این که دل کسی را بشکنیم؟ این یکی از آن پرسش‌های بی‌شمار است که از خود می‌کنیم هنگامی که ناگهان درمیابیم که چیزی قرار است آغاز شود به بهای پایان یافتن چیزی دیگر.

به یاد داشته باشید که خوشبختی انسان به مقام یا دارایی او بستگی ندارد، خوشبختی، تنها به اندیشه ی او بستگی دارد.

 

به جای آنکه به تاریکی لعنت بفرستید یک شمع روشن کنید.

 

 

زمانی که ما همواره در پیرامون خود افراد مشخصی را ببینیم احساس می کنیم که آنها بخشی از زندگی ما هستند و چون بخشی از زندگی ما می شوند سرانجام تصمیم می گیرند که زندگی ما را تغییر دهند و اگر آن گونه که آنها آرزو دارند نباشیم از ما ناخشنود می شوند. 

 

هرگز نباید بپرسیم:چرا خداوند این را بر من نازل کرده است. اما می توانیم بپرسیم:خداوند از من میخواهد با این چه کنم..

 

 

 همواره بیاد داشته باشید آخرین کلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد

کسی که دوبار از روی یک سنگ بلغزد، شایسته است که هر دو پایش بشکند

لحظاتی هست که جز غم و رنج چیزی رخ نمی دهد و نمی توانیم از آن دوری کنیم. تنها زمانی دلیلش را می فهمیم که بر آن غلبه کرده باشیم.

شهامت همیشه فریاد زدن نیست ، گاهی صدای آرامیست که در انهای روز می گوید : فردا دوباره تلاش خواهم کرد

اگه دنبال کسی هستی که زندگیتو تغییر بده برو جلو آیینه...

کشتی در ساحل بسیار امن تر است، اما برای این ساخته نشده است.

 

اگه یه روز چشاتو باز کردی و خودت رو وسط یه کوره دیدی ،نترس و سعی کن پخته بیرون بیای ، وگرنه سوختن رو همه بلدن ...

به جای اینکه رویاهایت را برای دیگران تعریف کنی رویاهایت را به دیگران نشان بده...

بنشینید به یک لامپ خاموش زل بزنید و از خدا بخواهید که روشنش کند .ببینید دفعه ی چندمی که از خدا میخواهید دعایتان را برآورده می کند.این را هم یادتان باشد که خودتان در 2 ثانیه اول میتوانید آن را روشن کنید!

چه فکر کنید که می توانید، چه فکر کنید که نمی توانید، در هر صورت درست فکر کرده اید

هر کاری که می توانید انجام دهید یا دوست دارید که بتوانید انجامش دهید، باید شروعش کنید. جسارت، در خودش نبوغ، قدرت و جادو دارد.

فقط برای امروز:  در شکل‌گیری وجدان گروهی شرکت میکنم. به خاطر میسپارم صرفاً به این خاطر که روش خود را تحمیل نمیکنم، دنیا به پایان نمیرسد. در همه فعالیتهای خدماتی خود درباره هدف اصلیمان فکر میکنم. به کمک یک تازهوارد میروم.

فقط برای امروز:  میخواهم به لذت بردن از زندگی جدیدی که در دوران بهبودی پیدا کردهام، ادامه دهم. امروز، قدمها را برای حفظ اساس زندگی خود کار میکنم.

فقط برای امروز:  به خاطر میسپارم با وجود اینکه فرد پیچیدهای هستم، NA برای من سادهترین راهی است که میتوانم از پیچیدگی زندگی خود بکاهم.

 

فقط برای امروز:  مسیرخود را دنبال میکنم. با این وجود، از مصاحبت با افرادی که درست مثل من از اعتیاد رنج بردهاند و نحوه به کارگیری اصول بهبودی را یاد میگیرند، سپاسگزارم.

 

فقط برای امروز:  پس از خواندن مراقبه روزانه این کتاب، چند دقیقهای را به دعا و مراقبه اختصاص میدهم. این امر، آغاز الگوی جدیدی برای بهبودی من است.

فقط برای امروز:  مسئولیت خود و بهبودی خود را میپذیرم. امروز، خسارات خاصی را که به خاطر آن متاسف هستم، جبران میکنم.

فقط برای امروز:  وقتی پیام بهبودی را به سایر معتادان میرسانم، سعی میکنم به نیرویی که در پس این پیام وجود دارد، توجه کنم. امروز، وقتی بهبود یافتن سایر معتادان را مشاهده میکنم، سعی میکنم خداوند را در وجود آنها شناسایی کنم تا بتوانم خداوند را در وجود خود بهتر بشناسم.

فقط برای امروز:  چه به خداوند اعتقاد داشته باشم یا خیر، از نیرویی بهره میگیرم که پاکی و آزادی مرا حفظ میکند.

فقط برای امروز:  میخواهم از منفیبافی آزاد باشم. امروز، به طرز مثبت صحبت میکنم و عمل مینمایم.

فقط برای امروز:  نیروی برتر به من کمک کن آنچه را در زندگیام اهمیت دارد، کشف کنم. کمکم کن صبر را یاد بگیرم تا قابلیتهای خود را به مهمترین چیزها اختصاص دهم.

فقط برای امروز:  میخواهم از مصاحبت با دوستان خود در انجمن کاملاً لذت ببرم. روابط خود با دیگران را در زندگی بررسی میکنم. هر جا که متوجه صدمه زدن به دیگران میشوم، برای جبران خسارت وارده به آنها تمایل پیدا میکنم

فقط برای امروز:  به خاطر میسپارم همه چیز با رؤیا شروع میشود. امروز، به خود اجازه میدهم رؤیای خود را تحقق بخشم.

فقط برای امروز:  به راهنمایی، پشتیبانی و نیرویی فراتر از نیروی خود نیاز دارم. به جلسهای میروم، به سراغ تازهواردی میروم، با راهنمای خود تماس میگیرم، خطاب به نیروی برتر خود دعا میکنم—کاری انجام میدهم که بیان کند «من تسلیم شدهام.»

بیشتر اوقات زنجیرهای درونی ؛قویتر از زنجیرهایی هستند که از خارج  تو را مهار کرده اند.

 

 

انسان فقط روزی متولد نمی شود که ازشکم مادر بیرون میاید

بلکه زندگی وادارش میکند چندین مرتبه دیگر ازشکم خودبیرون بیاید و متولد شود

 

 

اگر من نگرش و طرز فکرم را کنترل نکنم،او مرا تحت کنترل خود درخواهد آورد

 

 

 گاهی انسان می بایست بین چیزی که به آن عادت کرده و چیزی که بسیار دلش میخواهد داشته باشد ، یکی را برگزیند . . .

 

کاربران عزیز برای دیدن تمامی عکس ها و پیام های بهبودی میتوانند از اپلیکیشن سایت استفاده کنند

لینک دانلود اپلیکیشن

 

مهدی
06 March 15 , 10:25
عکسها خیلی زیبا بود

پاسخ :

تشکر مهدی جان انشاالله در آینده عکس های بیشتر با گزیده هایی از کتاب پاک زیستن قرار داده خواهد شد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan