Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

27فروردین

 "عمل کردن طوری که انگار"

«امروز، به دنبال راه حل میگردیم، نه مشکل. آنچه آموختهایم را به طور تجربی آزمایش میکنیم.»

کتاب پایه

v

اولین باری که شنیدیم باید "طوری عمل کنیم که انگار"، بسیاری از ما با پرخاش گفتیم: «اما این صادقانه نیست! فکر میکردم همواره قرار است درباره احساسات خود در معتادان گمنام صادق باشم.»

 احتمالاً میتوانیم درباره اولین باری که وارد برنامه شدیم، تعمق کنیم. شاید به خداوند ایمان نداشتیم، اما در هر حال دعا میکردیم. یا شاید مطمئن نبودیم برنامه برای ما مؤثر واقع شود، اما شرکت در جلسات را صرف نظر از تصور خود ادامه میدادیم. همین مسئله درباره پیشرفت ما در بهبودی نیز صادق است. شاید از جمعیت هراس داشته باشیم، اما اگر با اطمینان عمل کنیم و تلاش خود را انجام دهیم، نه تنها درباره خود احساس بهتری داریم، بلکه متوجه میشویم دیگر از همایشهای بزرگ هراس نداریم.    

هر عملی را که با این روحیه انجام دهیم، ما را به افرادی که باید باشیم نزدیکتر میکند. هر تغییر مثبتی که ایجاد میکنیم، موجب احترام به نفس ما میشود. از طریق متفاوت عمل کردن، به تدریج متوجه میشویم به طور متفاوتی فکر میکنیم. از طریق "عمل کردن طوری که انگار" خود را به تفکر درست عادت میدهیم.

v

فقط برای امروز:  فرصت را غنیمت میشمارم تا طوری عمل کنم که انگار میتوانم وضعیتی را بپذیرم که سابقاً از آن فرار میکردم. 


مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

شهامت تغییر....

کمکی که قدم چهار می تواند انجام دهد شگفت انگیز یافتم.قدم چهار به افراد کمک می کند تا بتوانند چگونگی و واکنش عکس العمل های خود را در مقابل چالش های زندگی ببینند.این قدم باعث شد بفهمم که عکس العمل من به هر پیشامدی فقط توسط من و به کمک نیروی برترم کنترل می شود.فهمیدم که من قبلا به خشم و عجله اجاز می دادم که چگونگی واکنش مرا در موقعیت های پیش آمده کنترل کنند و من نیاز داشتم روی آن نواقص شخصیتی کار کنم.تغییری که در من ایجاد شد عمیق بود.
به خاطر قدم چهار احساساتم نسبت به معتادتغییر کرد.قبلا وقتی او را جایی می دیدم خشمگین می شدم.حالا می فهمم خشم در مسیر بهبودی مطلقا کاری انجام نمیدهد .از وقتی که نسبت به او خشمگین نمی شوم تفاوت هایی را در خودم واو مشاهده کرده ام.یکی ازفواید این تغییر این است که دیگر به خاطر خشمم بد خلق نیستم.اکنون قادرم به سمت چیزی که همیشه دنبالش بوده ام بروم....آرامش !!!
از لحاظ جسمی٫روحانی و احساسی حس بهتری دارم .دیگر معده درد ندارم فشار خونم بالا نمی رود و می توانم از تابش خورشید در زندگی ام سپاسگزار باشم:در واقع چند روز پیش توانستم آواز زیبا و سحر انگیز پرنده ای را بشنوم.
با کار کرد قدم چهار کار های زیادی انجام می دهم .خواستار آرامش و هدایت نیروی برترم هستم.هم چنین درک می کنم که معتاد فردی است که رنج می کشد و سزاوار هم دردی است.

تفکری برای امروز:
من از نیروی برترم سپاسگزارم که کمکم کرد تا برنامه نارانان را بپذیرم وبه من نیرو و شهامتی داد تا قدم چهارم را انجام دهم.من دیگر مثل قبل عجول ٬خشمگین و عصبانی و پر تنش نیستم...


شهامت عوض شدن

 


می دانستم که دچار مشکل شده ام . آماده بودم کسی را که خیلی دوستش داشتم برای همیشه از زندگیم بیرون کنم چون او ظرفها را نشسته در ظرفشویی رها کرده بود به وضوح زیاده روی میکردم. اما نمی توانستم آرام بگیرم .تلفن را برداشتم و به یک دوست الانانی زنگ زدم .وقتی صحبتهای مرا شنید گفت : به نظر میرسد عصبانیتم بیشتر از حدی است که برای ظرفهای کثیف قابل قبول باشد . مسلما اینطور بود .برای من آن ظرفهای نشسته شامل تمام بی حرمتی ها میشد .اما هر گاه او سعی میکرد تمام مشکلات یک رابطه را در یک روز و یک زمان حل کند .شکست میخورد .اینکار امکان پذیر نیست .در عوض او سعی میکرد در یک زمان فقط با یک مشکل کلنجار برود . من هنوز هم ظرفهای کثیف را دوست ندارم اما مجبور نیستم آنها را طوری تعبیر کنم که انگار معنی عمیق تری دارند . یاد میگیرم که بصورت ظاهر مسائل اهمیت بدهم گاهی اوقات ظرفهای کثیف ،فقط ظرفهای کثیف هستند .

یاد آوری امروز

چرا به خود اجازه میدهم عذاب بکشم و از کاهی کوهی بسازم ؟ می توانم با فکر کردن به "فقط برای امروز" موقعیت دشوار رابه گونه ای در آورم که بتوانم از عهده کنترل آن برآیم .
"تمام هدف الانان از بین بردن نقاط خشن زندگیمان است و اینکار میسر نیست مگر "فقط برای امروز"


 

روز به روز

 

امروز باور دارم که حق انتخاب و تصمیم‌گیری من از روی آزادی و توسط اراده‌ی خداوند متجلی شده است. من به عنوان یک وابسته، حق انتخابم در گذشته دست بیماریم بود، تا اینکه خداوند مرا در مسیر بهبودی قرار داد. آیا من باور دارم که تنها تمایل به تغییر و بهبودی پیدا کردن بهترین حق انتخاب و تصمیم‌گیری درست من بود! اکنون با رها شدن از دست دیو عادت و وابستگی و هم‌وابستگی می‌گویم: من خوشبخت‌ترین مخلوق خداوند مهربان هستم. با رها شدن از دام اعتیادها و هم‌وابستگی‌های کشنده و آزار دهنده و کاستن از نواقص شخصیتی احساس شادی می‌کنم. اکنون می‌دانم دیگران در عود بیماریم مقصر نیستند. چون انتخاب و حق تصمیم ‌گیری من درست نبوده است و خودم در اثر ناآگاهی و افکار و رفتارهای بیمارگونه خودم را سرراه جریاناتی قرار می‌دادم که بدلیل خامی و ناپختگی به خودم و دیگران صدمه وارد می‌کردم، اکنون اگر اجازه دهم تحول معنوی در من شکل خواهد گرفت و توانایی پیدا خواهم کرد که خلاء معنوی و روحانی خودم را با اصول برنامه‌ی خودیاری تأمین نمایم، می‌دانم که در این راستا خداوند و امکانات موجود مرا در انتخاب و تصمیم ‌گیری یاری خواهد داد.
اگر اجازه دهم خداوند مرا یاری می‌دهد!


مراقبه روزانه

 

خداوند به همان اندازه خطاهای ما را می بخشد که صبر و استقامت عطا می کند.

آیا کشیدن سیگار سبب موفقیت می شود و یا انسان را موفقیت باز میدارد؟
فکر می کردم با کشیدن سیگار کارها بهتر انجام می شود. اما امروز به این حقیقت رسیده ام که کشیدن سیگار نه تنها باعث موفقیتم نمی شد بلکه بدبختی های بسیاری برایم به بار آورده بود.
وقتی تصمیم به قطع مصرف گرفتم، می ترسیدم موفق نشوم. با قطع مصرف بسیاری از احساسات ناخوشایند به خودی خود از بین رفت. گاهی دچار وسوسه مصرف می شوم. نمیدانم آیا این وسوسه ها برایم سودمند است یا مضر. گاهی احساس می کنم با وجود شرکت مرتب در جلسات و به کار گیری اصول روحانی پیشرفت چندانی در بهبودی نکرده ام. اما وقتی این احساس را با احساس دوران مصرف مقایسه می کنم می بینم در آن زمان وقتی از خستگی روی پا بند نبودم با مصرف نیکوتین، کافئین و قرص خود را بیشتر فشار قرار می دادم.
من از آشفتگی های ناشی از مصرف نیکوتین آگاه شده ام. متوجه شده ام خود را در باتلاقی گرفتار کرده بودم که بخشی از زندگی ام بود. امروز به جای مصرف نیکوتین استراحت کافی، تمدد اعصاب و پیشرفت روز افزون را انتخاب کرده ام.
با مصرف نیکوتین فقط وقت و زندگی ام را هدر می دادم. با کشیدن سیگار تصور می کردم بهتر می فهمم و بهتر انجام می دهم، در حالی که موقع مصرف تمرکز چندانی بر آن چه انجام می دادم نداشتم. امروز دریافته ام با روش زندگی قبلی هیچ وقت خستگی از جسم و روحم بیرون نمی رفت.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan