Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

4اردیبهشت

قدمهای دوازدهگانه زندگی

«از طریق پرهیز و کارکرد قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام، زندگی ما مفید شده است.»

v

قبل از آمدن به معتادان گمنام زندگی ما در حول محور مصرف بود. در اکثر موارد، انرژی بسیار کمی برای کار، روابط یا سایر فعالیتها برای ما باقی مانده بود. فقط در خدمت اعتیاد خود بودیم.

قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام روش سادهای را برای تغییر زندگی ما ارائه میدهد. روزی از روزها شروع به پاک ماندن میکنیم. وقتی انرژی ما دیگر به سمت اعتیاد ما هدایت نمیشود، درمییابیم انرژی لازم برای دنبال کردن علایق دیگر را در اختیار داریم. وقتی در بهبودی پیشرفت میکنیم، قادر به حفظ روابط سالم میشویم. به کارمندانی قابل اعتماد تبدیل میشویم. سرگرمی و بازآفرینی به نظر جذابتر میرسد. از طریق شرکت در معتادان گمنام به دیگران کمک میکنیم.  

معتادان گمنام به ما وعده پیدا کردن مشاغل خوب، روابط دوستی یا زندگی رضابتبخش را نمیدهد. اما وقتی با حداکثر توان قدمهای دوازدهگانه را انجام میدهیم، درمییابیم میتوانیم به افرادی تبدیل شویم که قادر به پیدا کردن کار، حفظ روابط دوستی و کمک به دیگران هستیم. میتوانیم در خدمت بیماری خود نباشیم و شروع به خدمت به خداوند و دیگران کنیم. قدمهای دوازدهگانه کلید تغییر زندگی ماست.

v

فقط برای امروز:  خرد لازم برای به کارگیری قدمهای دوازدهگانه در زندگی خود و شهامت لازم برای رشد در بهبودی را در اختیار دارم. برنامه خود را انجام میدهم تا عضو مسئولیتپذیر و مفیدی برای جامعه خود باشم. 


مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

فرسودگی.....
زمانی که در اوج نا امیدی بودم قبل از غروب خورشید آماده خوابیدن بودم .واکنش بدنم طوری شده بود که بیشتر از دیگران به خواب نیاز داشتم .من از تلاش برای حل مشکلات ناشی از اعتیاد مدام احساس خستگی مفرط می کردم .یک شغل بیست و چهار ساعته داشتم تعجبی نداشت که همیشه خسته و از پا افتاده بودم !برای خودم هیچ وقتی نداشتم چون همه وقت خود را صرف دیگران می کردم.
از وقتی کار روی برنامه نارانان را شروع کردم برای خودم وقت گذاشتم .در ابتدا دادن نیم ساعت وقت به خودم برای شرکت در جلسه شگفت انگیز بود .با اینکه زمانی را به خود اختصاص داده بودم اما برای من تغییر خیلی بزرگی بود.چه احساس خوبی بود!تغییر دیگر یاد گیری به کار بردن پذیرش برای آرام کردن ذهنم بود.هرگز نفهمیده بودم سناریو های دائمی که در سرم جریان داشت چطور در فرسودگی روحی و جسمی من دخیل بودند.
جالب است اکنون کشف کردم چطور واقعا به یک خواب کوتاه نیاز دارم .سعی می کردم برای آینده ای که حتی هنوز اتفاق نیفتاده بود راه فراری پیدا کنم.من در مورد معتاد نگرشی منفی داشتم وبعد از حضور در جلسات وقتی فهمیدم بار منفی من چگونه مرا فرسوده کرده بود غافلگیر شدم .رها کردن معتاد برای من تجربه رها شدن بود و به من انرژی تازه ای بخشید .دیگر زندگی ام در آشفتگی دائم نبود که همیشه منتظر در گیری با بحران بعدی باشم .اکنون انرژی بیشتری دارم که به کارهای مهم خود رسیدگی کنم.

تفکری برای امروز:
هر چند زندگی ام کامل نیست اما امروز بیشتر قابل اداره کردن است .نمی دانم چه پیش خواهد آمد فقط می دانم نیرویی دوست داشتنی وجود دارد که می توانم برای مراقبت از خودم به او اعتماد کنم .وقتی افکارم دیوانه وار به سراغم می آید به یاد خواهم آورد که ترس را رها کنم و آزاد شوم.


شهامت عوض شدن

 


گاهی اوقات هنگام روبرو شدن با موقعیتهای ناراحت کننده وقتی که خیلی ناراحت هستم احساس میکنم خداوند می خواهد من را تنبیه کند . در این شرایط یکبار دیگر تصور عشق ورزیدن خداوند را از دست میدهم و لازم است بار دیگر به خودم بیایم . این شرایط باعث میشود که : با راهنمایم تماس بگیرم . کسی که بمن یادآوری میکند خداوند انتقام جو نیست . نشریات الانان را میخوانم و در جلسات باز شرکت میکنم . اغلب در کنار رود خانه قدم میزنم و از آنچه ناراحتم با او (خداوند)صحبت میکنم . جریان آب را می بینم و از او بخاطر موهبت هاییکه در زندگی به من عطا کرده سپاسگزاری میکنم . پیداکردن الانان ،موهبت 12 قدم . خلاقیت و نو آوری و لذتی که در بیان آنها می برم و همچنین عشق و علاقه من به خانواده الانان . سپس می نشینم و منتظر میمانم تا احساس تماس شفای خداوند را در ذره ذره وجودم حس کنم تا اینکه اطمینان خاطر پیدا میکنم و اشکهایم خشک میشود . جالب است که در سراسر آن همه شرایط سخت ،هرگز درد را به خاطر نمی آوردم . چیزی که به یاد می آورم درخشش خوشید بر آب، آرامش در آن لحظه و عشق قدرت برتر من که همانند تلاءلو آشکار خورشیدمرا در بر میگرفت . درد و ررنج جای خود را به افزایش اطمینان به قدرت برتر می دهد .

یاد آوری امروز

.هنگام روبرو شدن با موقعیتهای سخت و درد ناک میتوانم به یاد آورم که عشق ورزیدن همیشه برایم وجود دارد . به عنوان یک منبع آرامش .....راهنمایی و صلح ......"چنانچه اعتقاد داشته باشم قدرتی برتر از خودمان وجود دارد هیچ کس تنها نمی ماند .


روز به روز

 


آیا امروز من قدر آزادی و بهبودی خودم را از اسارت عادت و وابستگی‌ها و هم‌وابستگی‌ها دانسته و گرامی می‌دارم! آیا باوردارم که اراده‌ی خداوند برای من به مراتب بهتر از اراده‌ی خودم بوده است؟ خداوندا: تورا به‌خاطر رهایی من از بردگی مواد مخدر سم نیکوتین، عادت‌های ناسالم و وابستگی‌های مادی و هم‌وابستگی‌های عاطفی و شناخت خود و کودک درونم و دوست خوبی مثل خودم و تو سپاسگزارم. اکنون من در مجموعه روابط روحانی و معنویی قرار دارم که پس از 45 سال محرومیت از آنها توجه و عشق به خودم و صرف انرژیم را برای سرپرستی و کنترل و تغییردادن دیگران، به خود آمده و خودم را یافتم و اکنون به خودم و نیازهایم می‌رسم. اکنون برای هر تصمیم‌گیری و داشتن حق انتخاب دست یاری به سوی خداوند دراز می‌کنم. آیا امروز دعا خوانده و مراقبه کرده‌ام؟ من آزادی از اسارت به وابستگی‌هایی مثل مواد مخدر، نیکوتین، قرص‌های روانگردان، قمار و شرط‌بندی و روابط خطرناک که ذره‌ذره مرا از انسانیت دور می‌کرد را جشن می‌گیرم؟ عاد‌های ناسالم کودکی وابستگی به مادیات و هم‌وابستگی به اشخاص مشکل و بیماری من است.
خداوند مرا دوست دارد، خودم چطور!


مراقبه روزانه

 

 

موفقیت یک علم است، اگر شرایط آن را دارا باشی به نتیجه خواهی رسید.

وقتی تصمیم به قطع مصرف نیکوتین گرفتم در حقیقت یک سفر روحانی را آغاز کردم. اولین قدم سم زدایی که با تردید و دشواری همراه بود. به مرور وسوسه مصرف از میان رفت و اعتماد به نفس جایگزین آن شد. با برداشتن قدم ها به بیداری روحانی رسیدم، اما آیا برای فارغ التحصیلی به نیکوتینی های گمنام آمده بودم؟
نیکوتینی های گمنام فرصت روزانه ای داد تا هر لحظه از وضعیت روحانی خود مراقبت کنم. خطر لغزش هر لحظه در کمین است و منتظر فرصتی است تا با منحرف شدن از مسیر مرا دوباره به کام مرگ بکشاند. موقعیت های تحریک کننده موجب برانگیختن احساساتی می شوند که می توانند مرا در خود غرق و دچار لغزش کنند. اما آیا مصرف نیکوتین مشکلی را حل می کند ؟
مصرف نیکوتین نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلی بر مشکلات می افزاید. با به کارگیری اصول روحانی برنامه به طور حتم هیچ وقت دچار لغزش نخواهم شد. تغییر الگوهای رفتاری گذشته کاری بس دشوار بود. اما در این سفر تنها نبودم بلکه نیرویی برتر با من بود و هست که در تمام مسیر تکیه ام بر اوست.

برای امروز، با یاری گروه، راهنما و خداوند، فرصتی برای ساختن یک زندگی لذتبخش عاری از مصرف نیکوتین در اختیارم است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan