Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

10اردیبهشت

خداوند برای ما انجام میدهد

«بهبودی مداوم به رابطه ما با خداوندی مهربان بستگی دارد که به ما توجه میکند و آنچه انجام آن را برای خود غیر ممکن مییابیم  برای ما انجام میدهد.»

کتاب پایه

v

چند بار در جلسات شنیدهایم که میگویند «آنچه ما نمیتوانیم برای خود انجام دهیم، خداوند برای ما انجام میدهد»؟ در مواقعی ممکن است در بهبودی خود با مشکل مواجه شویم و در گرفتن تصمیماتی که میدانیم برای پیشرفت لازم است، ناتوان، وحشتزده یا بیمیل شویم. شاید نمیتوانیم به رابطهای که مؤثر نیست، پایان دهیم. شاید شغل ما به منبع جنگ و جدال فراوان تبدیل شده است. یا شاید به یافتن راهنمای جدید احساس نیاز میکنیم، اما از شروع جستجو واهمه داریم. از طریق لطف نیروی برتر خود، ممکن است تغییر نامنتظرهای در همان زمینهای که در تغییر آن احساس ناتوانی میکنیم، رخ دهد. 

گاهی اوقات به جای حرکت به سوی یافتن راه حل، خود را گرفتار مشکل میکنیم. در این مواقع، اغلب درمییابیم نیروی برتر ما آنچه نمیتوانیم برای خود انجام دهیم، برای ما انجام میدهد. شاید شریک زندگی ما تصمیم بگیرد به رابطه ما پایان دهد. شاید اخراج شویم یا از کار بیکار شویم. یا راهنما به ما میگوید دیگر نمیتواند با ما کار کند و ما را وادار به یافتن فرد جدیدی کند.

گاهی اوقات آنچه در زندگی ما رخ میدهد، میتواند ترسناک باشد، همان طور که تغییر، اغلب این طور به نظر میرسد. اما باز هم میشنویم «خداوند هیچ گاه دری را بدون گشودن دری دیگر بر روی ما نمیبندد.» وقتی با ایمان به جلو پیش میرویم، قدرت نیروی برتر ما هرگز دور از ما نیست. بهبودی ما با این تغییرات تقویت میشود.

v

فقط برای امروز:  اطمینان مییابم خداوندی که درک میکنم آنچه را نمیتوانم برای خود انجام دهم، برای من انجام میدهد.


مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

بینشی که تفاوت این دو را بدانم.......
مدت زیادی سعی می کردم زندگی از هم پاشیده پسرم را سر و سامان دهم و نمی دانستم چطور جلوی این کار خود را بگیرم حس می کردم وابسته و پایبند پسر معتادم هستم که مثل کودک بزرگسالی بود.می دانستم مشکلات وحشتناک و احساسات دردناک اعتیاد مرا نابود می کندو می فهمیدم که نیاز به کمک دارم.
جلسات نارانان را پیدا کردم و به طور منظم در آنها شرکت کردم .باشرکت در هر جلسه روشن بینی بیشتری پیدا می کردم وقتی تمایل پیدا کردم که روی نیاز هایم تمرکز و کار کنم ابزار زیادی برای استفاده وجود داشت.مشکلم این بود که نمی دانستم کدام برایم بهتر است.همه اینها خیلی برایم سخت بودند.پذیرش اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است ٫تمرین قطع وابستگی٫کمک گرفتن از یک نیروی برتر و تهیه یک تراز نامه صادقانه از خودم.
در طول برنامه «تغییر آنچه که می توانم»برایم آسان تر شد زیرا که نتایج آن را نه تنها  در پسرم بلکه در خودم می دیدم با یک دید وسیع تر رابطه بین ما دو نفر هم بهتر شد.زندگی ام دو باره به حالت طبیعی بر گشت با اینکه هیچ پیشرفتی در زندگی او نمی دیدم.او به انتخاب های بد خود ادامه داد ولی من حالا می فهمم و می پذیرم که آنها انتخاب های او هستندبه طور کامل متقاعد شدم که من جز خودم نمی توانم کسی را کنترل کنم.

تفکری برای امروز:
گاهی وسوسه می شوم که رفتارهای آشنای قبلی خود را تکرار کنم وقتی این اتفاق می افتد قطع وابستگی وپذیرشی  که تازه بدست آورده ام به من تلنگر زده و مرا به مسیر درست بر می گرداند .مهمتر اینکه من با خودم خوبم  با وجود نارانان از تفاوت آنچه می توانم تغییر دهم و آنچه که نمی توانم تغییر دهم آگاهم.


شهامت عوض شدن

 

یکی از اثرات اعتیاد این است که اکثر ما استعداد ها،احساسات ، موقعیتها و آرزوهای خود را انکار کرده یا بی ارزش می پنداریم . با کمک الانان یاد میگیریم خود واقعی خویش را شناخته ، بدان ارزش گذارده و بیان نماییم . خلاقیت راه موٍٍءثری برای شناخت خود است . انرژی روحانی حیات مارا تضمین میکند . راهی است برای جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت . هریک از ما مملو از تخیلات و تصورات است اما اغلب برای یافتن و استفاده از آن نیاز به تمرین داریم . گرچه هرکاری که انجام می دهم نوعی خلاقیت است : ساختن یک کتابخانه شخصی ، امتحان و استفاده از یک ادویه جدید در غذا ،یافتن راه حل های مالی متفاوت ، نقاشی ، حل مسائل ، ضرب گرفتن روی میز انرژی خلاق در خود ما و اطراف ما وجود دارد ، چه یک شاهکار بوجود آوریم یا لباس اطو شده ای را تا کنیم . هر عمل واقعی تعهدی برای زندگیمان است . برنامه مشوق ما برای یافتن و درک دستاوردهایمان و زندگی کردن برای امروز است .وقتی چیزی را خلق میکنیم ، خود سازی کرده و یاد میگیریم کاری که انجام میدهیم اهمیت و ارزش دارد .

یاد آوری امروز


امروز از هدیه با ارزش تخیل استفاده میکنم . بدین ترتیب منفی بافی ، شک و تردید به خود و ترس را کنار گذاشته و در عوض از زندگی لذت می برم . " با آنچه داری و در جایی که هستی کاری را که میتوانی انجام بده .


روز به روز

 


یکی از اصول برنامه‌ی خودیاری در انجمن رهایی می‌گوید، گوش کن، حرف نزن. به حرف‌ها توجه کن، هرچه به دردت خورد را برداشت کن و بقیه را رها کن! سالیان متمادی انرژیم را صرف وراجی و یاوه‌گویی برای تإیید شدن کردم، حرف‌های بی‌سرو ته که به درد کسی نمی‌خورد و غیر از سردرد فایده‌ای نداشت. نظر و راهکارهای تخیلی و تئوری به دیگران دادن جزیی از شخصیت و هویت من شده بود. برای هرکاری و هر مشکلی طرح و راهکاری می‌دادم. انگار وظیفه داشتم مشکلات دیگران را من به تنهایی حل کنم. امروز به مرور دریافته‌ام که می‌توانم به کمک خداوند طرز تفکر و رفتارم را تغییر دهم. آیا بهتر نیست گوش‌ها و دریچه‌ی افکار و قلبم را به شنیده‌های جدید باز کنم؟ می‌خواهم فارغ از عادت و وابستگی‌ و هم‌وابستگی‌ها زمانی را صرف گوش دادن کنم. صدای درون، صدای کودک درون من و از روی معصومیت این موجود نازنین است، کودکی که در صفا و صمیمیتش تردیدی نیست، به‌صدایی که از درون و قلبم می‌آید، گوش می‌دهم و توجه‌ی بیشتری به خواسته و نیازهایش می‌کنم و می‌دانم آرزوی بزرگش ارتباط داشتن با خداوندی است که درک کرده‌ام.
گوش کن خداوند پیام می‌فرستد!


مراقبه روزانه

 

فرآیند تغییر مانند کاشتن دانه ای است که به تماشای رویش آن می نشینی.

یکی از معجزات قطع مصرف نیکوتین یادگیری عشق ورزی به خود بود. آموختم به جای مصرف نیکوتین جایگزین های بسیاری برای انتخاب دارم. دست کشیدن از دوستان مصرف کننده کار آسانی نبود. امّا با کسانی آشنا شده بودم که مرا به خاطر خودم دوست داشتند. آموختم مصرف نیکوتین نه تنها موجب کاهش استرس و نگرانی در زندگیم نمی شد بلکه در واقع آرامش را از من می گرفت. نیکوتین کاری برای حل مشکلاتم نمی کرد و در عوض مرا در دام رفتاری ناسالم گرفتار کرده بود. با قطع مصرف شروع به آگاهی از احساساتی که با مصرف نیکوتین سرکوب می کردم و گزینه هایی که برای انتخاب دارم شد. یاد گرفتم شرکت در جلسات و زندگی به روال برنامه روز به روز مرا بیشتر و بیشتر از وسوسه مصرف نیکوتین باز می دارد. یاد گرفتم برای خود هدف تعیین کنم. قبل از آشنایی با انجمن نیکوتینی های گمنام فقط به دنبال لذت های آنی بودم. امروز مشتاقانه با زندگی روبرو و برای رسیدن به اهداف تلاش می کنم و احساسی فوق العاده ای دارم.

برای امروز در زمان حال زندگی خواهم کرد و از خداوند به خاطر آزادی انتخاب و زندگی در لحظه سپاسگزارم.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan