Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

24اردیبهشت

اوه!

«عدم سلامت عقل، تکرار یک اشتباه و انتظار نتیجه متفاوت است.»

کتاب پایه

v

اشتباهات! همه ما میدانیم مرتکب شدن آنها چه احساسی دارد. بسیاری از ما احساس میکنیم کل زندگی ما یک اشتباه بوده است. اغلب به اشتباهات خود با احساس شرمندگی و گناه و دستکم با ناکامی و بیصبری نگاه میکنیم. تمایل داریم اشتباهات را گواه بر این بدانیم که هنوز مریض، بیعقل، کودن هستیم یا آنقدر صدمه دیدهایم که نمیتوانیم بهبود پیدا کنیم. 

در حقیقت، اشتباهات بخش بسیار حیاتی و مهم انسانیت هستند. در مورد افرادی که به طور خاصی لجوج هستند (مانند معتادان)، اشتباهات اغلب بهترین معلمین ما هستند. اشتباه کردن شرم نیست. در واقع، اشتباهات جدید، در اکثر مواقع تمایل ما به ریسکپذیری و رشد را نشان میدهد.

با این حال، درس گرفتن از اشتباهات سودمند است؛ تکرار اشتباهات مشابه شاید نشان از این باشد که سردرگم شدهایم. انتظار نتایج متفاوت از اشتباهات مشابه قدیمی—خب، همان چیزی است که آن را "عدم سلامت عقل" مینامیم. این کار قطعاً مؤثر نیست.

 

v

فقط برای امروز:  اشتباهات، داستانهای غمانگیز نیستند. اما ای نیروی برتر، لطفاً کمکم کن از آنها درس بگیرم.


مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

طرد شدن....

بعد از اینکه مادرم مرا ترک کرد مادر بزرگم به من گفت که با وجود کار های مادرم باید همیشه او را دوست داشته باشم.بدون او من زنده نمی ماندم .به نظرم مادر من یک یاغی بی قید وبند در امور اخلاقی بود.او مرا بزرگ نکرده بود بلکه مادر بزرگم این کار را کرده بود‌.من با استاندارد های مادر بزرگم بچه خوبی بودم چون معمولا کار هایی را که به من می گفت انجام می دادم .به عنوان یک بزرگسال هنوز هم نمی خواستم هیچ اشتباهی بکنم چون یاد گرفته بودم با راضی کردن دیگران احساس خوب بودن و دوست داشته شدن کنم.می خواستم دوستم داشته باشند اما نمی خواستم مثل مادرم باشم.
خیلی زود ازدواج کردم و صاحب سه فرزند شدم.قبل از تولد فرزند چهارمم همسرم رفت و هرگز بر نگشت .حس کردم دو باره طرد شده ام .ساعت های طولانی به شدت کار می کردم ودر حالیکه درد داشتم لبخند میزدم.همیشه مشغول کار بودم و از خانواده ام حمایت می کردم ولی کمکی نداشتم .هرگز به دنبال کمک نبودم .در تلاش برای زنده ماندن خیلی کار می کردم و می خواستم ثابت کنم که قوی هستم و کارها را درست انجام می دهم .هم چنان می خواستم اثبات کنم که هیچ شباهتی به مادرم ندارم.
بعد از اینکه بچه هایم بزرگ شدند و شروع به مصرف مواد کردند یک بار دیگر احساس کردم طرد شده ام .من هم سه نوه ام را بزرگ کردم وسعی داشتم در زندگی آنها تغییراتی بدهم .از آنها بدون عشق مراقبت کردم و به آنها همه چیز دادم.یک بار دیگر در زندگی اولویت را به دیگران دادم.
سر انجام در نارانان به جستجوی کمک رفتم .با برنامه نارانان و نیروی برترم زندگی ام نجات یافت .فهمیدم که در زندگی به خود اولویت نداده و خود را فراموش کرده بودم.امروز بسیار سپاسگزارم .اکنون به خاطر حمایت عاشقانه نارانان فرد جدیدی هستم از برنامه نارانان چیز های خوب زیادی بدست آورده ام و راه بهتر ی برای زندگی یاد گرفته ام.حالا می توانم در طول مسیر به دیگران کمک کنم بدون اینکه خودم را فراموش کنم.

تفکری برای امروز:
پی برده ام که می توانم دیگران را ببخشم و از تکرار اشتباهات مادرم نترسم .می توانم بدون اینکه عشق خود را به دیگران بدهم کار درستی برای خودم انجام دهم.


شهامت عوض شدن

 


ایا وقتی برای خرید جنسی به بقالی رفته و آن قفسه خاص را خالی می بینیم عصبانی نمی شویم ؟ خوشبختانه بقالی میتواند با با انبار گردانی و پر نمودن قفسه های خالی این مسئله را تصحیح کند این واقعیت در مورد منهم صدق میکند . یک باز نگری برای 2 گام اول میتواند فضاهای خالی و کمبودهای مرا جبران نماید . لازم نیست این عمل درد آور یا ناراحت کننده باشد . نیازی به قضاوت کردن یا دلیل تراشی برای یک قفسه خالی نیست نیست مگر تا وقتی که از وجود آن آگاه شوم . در غیر این صورت کاری برای آن انجام نداده و مشکل همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند . با برداشتن گامها ، نقاط خلاء و ضعف من با گامهای بعدی پر میشوند ، قدرت شفا بخش این گامها را وقتی در می یابم که شرایط مضر قبلی دوباره ایجاد شده ولی درد آن دیگر وجود ندارد

یاد آوری امروز

وقتی راه حلی پیدا نمیکنم ، دیگر نگرانی ها ، ترسها یا نا امیدی های آزار دهنده ای دارم ، وقتی احساس گم شدن یا گیج شدن میکنم ، یک باز نگری اصولی و بدون ترس از خودم تاثیرات بسزایی بوجود می اورد هر وقت بر روی گامها کار میکنم به قدرت برترم میگویم که میخواهم معالجه شده و راه حلی پیدا کنم تا حالم بهتر شود . نیرویی که در نگرانی ها، ترسها و ضعف های روحی ام هدر میرفت میتواند صرف عملی مثبت گردد ........"ما همه آرزو داریم اتفاقات خوب رخ دهند ، اما نمیتوان تنها دعا کرد و نشست و انتظار معجزه داشت . می بایست در پس دعاهایمان عمل کنیم"


روز به روز

 
غرور کاذب و انکار رفقای ناباب یک فرد وابسته است، که همیشه او را به‌سمت هلاکت راهنمایی می‌کند. غرور و انکار توانایی دارند که به راحتی مرا دائماً با اشتباهاتم سرگرم کنند. غرور و انکار مدعی‌اند که با اشتباه کردن، می‌توان اشتباهاتم را درست کنم! اصول خودیاری می‌گوید، تکرار یک اشتباه و انتظار برداشت متفاوت از آن اشتباه، دیوانگی است. در حالی‌که غرور و انکار متورم مدعی هستند که اگر بازهم تلاش کنم موفق خواهم شد. امروز بادانش برنامه‌ی خودیاری‌، می‌دانم غرور و انکار متورم دیواری بلند و غیرقابل عبوری درست کرده است، که مرا از دنیای واقعیت‌ها و اطرافم دور می‌کند. امروز متوجه شده‌ام که غرور کاذب و مدیریت انکارم موجب پریشانی و آشفتگی زندگیم شده بود. غرور و انکار باعث می‌شوند که مدام در فکر واکنش و عکس‌العمل نشان‌ دادن و تلافی و مقابله به مثل و انتقام گرفتن باشم. آیا می‌دانم تنها دشمنان واقعی و شرورم غرور کاذب و انکار متورم است؟ غرور و انکار باعث شد که من در انزوای بیماریم تنها مانده و روزگارم را با خودمحوری سیاه کنم! من نمی‌دانستم که باید در جمع و اجتماع باشم و فردی مفید و مسئولیت پذیر باشم.
من به کمک یک دوست دیگر نیاز دارم!


مراقبه روزانه

 

 

تا وقتی به تاًیید طلبی ادامه دهیم تسلیم نمی شویم.

گرد آمدن یک پارچه معتادان به نیکوتین در یک مکان نشانی از وجود یک نیروی برتر است. از وقتی در اولین جلسه نیکوتینی های گمنام شرکت کرده ام حتی وقتی هنوز مصرف می کردم با استقبال گرم خوشامدگو و سایر اعضا روبرو بوده ام. اعضای انجمن مرا درک کرده، هیچ قضاوتی نکرده و در عوض پیشنهاد می کردند باز هم به جلسه بر گردم. عشق و حمایت آنان نیرویی در من ایجاد نمود که حتی در ناامیدی نیز در جلسات شرکت کنم. مشارکت ها و توجه گرمشان باعث می شد تا به هنگام وسوسه یا لغزش تلفن بزنم و درخواست کمک کنم تا بتوانم برای امروز بدون مصرف نیکوتین زندگی کنم.

برای امروز هر کس و هر چیز را با عشق بلاعوض می پذیرم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan