Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

22اردیبهشت

زندگی با تجربیات روحانی

«برای اینکه مراقبه ارزشمند باشد، نتایج آن باید در زندگی روزانه نمایان شود.»

کتاب پایه

v

طی انجام برنامه، نشانههای غیر مستقیم بسیاری از حضور نیرویی برتر در زندگی به ما داده شده است: احساس پاکی که در بسیاری از ما از طریق برداشتن قدم پنجم ایجاد میشود؛ احساسی که در هنگام جبران خسارت به ما میگوید سرانجام در مسیر درستی قرار گرفتهایم؛ احساس رضایتی که در نتیجه کمک به معتادی دیگر به دست میآوریم. اما مراقبه هر از گاهی نشانههای فوقالعادهای از حضور نیروی برتر در زندگی ما به دنبال دارد. این تجربیات بدین معنا نیست که ما کامل شدهایم یا "معالجه" شدهایم. بلکه نمونههایی است که از سوی منبع بهبودی پیش روی ما گذاشته شده است و ماهیت واقعی چیزی را که در معتادان گمنام جستجو میکنیم، به ما یادآور میشود و ما را به ادامه مسیر روحانی نیز تشویق میکند.   

این تجربیات بیتردید نشان میدهند که ما وجود نیرویی بسیار برتر از خود را احساس کردهایم. اما چگونه این نیروی فوقالعاده را در زندگی عادی خود ممزوج میکنیم؟ دوستان NA، راهنما و افراد دیگر در جامعه ممکن است در موضوعات روحانی بسیار آبدیدهتر از ما باشند. اگر از آنها بخواهیم، میتوانند به ما در به کار بردن متناسب تجربیات روحانی در الگوی طبیعی بهبودی و رشد روحانی کمک کنند.

v

فقط برای امروز:  همه راهکارهای مورد نیاز برای درک تجربیات روحانی خود و ممزوج کردن آنها در زندگی روزمره خود را جستجو میکنم. 


مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

قدم ها....

یکی از روش های گروه خانگی من این است که اولین جلسه هر ماه یکی از دوازده قدم را مطالعه می کنند.هر فرد در مورد اینکه آن قدم برای او چه معنایی داردو چطور به بهبودیش کمک کرده صحبت می کند.بر رسی قدم های متفاوت در هر ماه به من کمک می کند به درک عمیقتری از برنامه نارانان برسم .من از طریق بر رسی دو باره اصول برنامه و اینکه ببینم چطور می توانم این اصول را در زندگی ام بکار ببرم در حال یاد گیری هستم .این سفر اکتشافی و رشد اغلب پوست کندن پیاز را به من یاد آوری می کند.لایه به لایه و گاهی همراه با اشک پوست خودم را  می کنم.من با این کار لایه های آسیب دیده را بر می دارم و می توانم در بهبودی با جلو پیش بروم.من ماه به ماه روی هر قدم تمرکز می کنم و بر داشته هایم را در یک دفتر می نویسم بعد از آن می توانم پیشرفت خود را با سال های قبل مقایسه کنم.
به این باور رسیدم که از طریق قدم ها به آرامش و آسایش می رسم .این قدم ها را در کنار دوستان برنامه ای خود بر می دارم و ما به طور فردی و جمعی به خرد و درک جدیدی هدایت می شویم .از اینکه ساختاری برای اندازه گیری پیشرفت خود دارم سپاسگزارم و احساس خوشبختی می کنم .وقتی در مسیر بهبودی رشد می کنم درک قدم ها به رشد تغییر و بلوغ من کمک می کند.

تفکری برای امروز:
مطالعه قدم ها برایم مهم است چون اساس بهبودی من است می توانم آنها را در رویارویی با تمام مشکلات بکار ببرم .قدم ها هم چنین به من یاد آوری می کندکه مجبور نیستم به تنهایی با زندگی روبرو شوم .من نیروی برتر و خانواده نارانان را دارم.


شهامت عوض شدن

 


من در تصمیم گیری مشکل داشتم . چرا که معیار هایم غیر قابل دسترسی بود . من میخواستم تصمیمی بگیرم که دقیقا من را به نتیجه و هدفم برساند . ویا اصلا تصمیمی نمی گرفتم من در الانان فهمیدم که هیچکس از قبل نمیتواند نتیجه تصمیماتش را پیش بینی کند . تنها میتوانیم اطلاعات قابل دسترسی را جمع کرده و سعی کنیم تصمیم درستی بر اساس آن بگیریم . مجبور نیستم به تنهایی تصمیم بگیرم . میتوانم از خدا کمک بطلبم به تدریج دریافته ام که این کمک صورتهای مختلفی دارد . موضوع جلسه ایکه نقطه نظری را برایم روشن میسازد فشاری بر روی دلم یا یک اتفاق و گاهی خداوند از دهان دیگران سخن میگوید . هنگام مشارکت اعضاء در مورد تجربیات ، نقاط قوت و امید هایشان بدقت گوش فرا میدهم تا چگونگی حل مسائل مشابه شان را دریابم . در پهنه گسترده مسائل ، هیچ تصمیمی به خودی خود آنقدر مهم نیست . میتوانم سعی کنم تصمیمی عاقلانه بگیرم اما نتیجه آن در دست قدرت مافوق می باشد .

یادآوری امروز

با کمک قدرت مافوق ،تصمیم گیری برگرفته از ماجراهای بزرگ زندگی خواهد بود . هر اتفاق فرصتی جدید بوجود می آورد و من قدرت برخوردبا هرچه در طول زندگیم پیش آید خواهم داشت . "وقتی درخواست های خاصی از خدا داشتم ، آنقدر فکرم مشغول گرفتن جواب بود که نمی توانستم بفهمم جوابها جلوی رویم قرار دارند .


روز به روز

 


وجود اراده و قدرت خداوند در اصول برنامه‌ی خودیاری برای کسب دانش بیداری روحانی و معنوی و استفاده از آنها، معجزات و تغییراتی است، که در اثر آشنایی با این اصول به سمت رهایی از وابستگی‌ و هم‌وابستگی‌ها‌ حرکت می‌کنیم. آزاد و پاک زیستن، هدیه و لطف خداوند برای کسب آرامش و زندگی است، امروز با امید و آرزو و خوشحالی از خواب بیدار می‌شوم، چون دیشب با امید و در آرامش به خواب رفته‌ام. امروز کارهایی انجام می‌دهم که مردم عادی آن‌را انجام می‌دهند. امروز را با اعتمادبه نفس شروع می‌کنم. به‌خاطر این‌ حق انتخاب و رضایت درونی از خداوند شاکرم. امروز سعی می‌کنم با دعا و نیایش و مراقبه روابط خودم و خداوند و دیگران را مستحکم‌تر کنم. امروز از زاویه‌ی بهتری که هدیه‌ی خداوند است به زندگیم نگاه می‌کنم. از زاویه‌ی بهتری که به من جرأت تازه‌ای برای دیدن واقعیت‌ها می‌دهد. رهایی و نجات من از دست عادت و وابستگی‌ و هم‌وابستگی‌های خطرناک و آزار دهنده همان معجزاتی است، که دیدن از همان زاویه‌ی دیگر و بهتری است که با نگاه زاویه‌ی دیگر و مناسب‌تر به زندگی است. امروز با خوشحالی و خرسندی به خاطر بهبودیم از خداوند ممنونم.
عشق خداوند در همه حال جاریست!


مراقبه روزانه

 

 

همه چیز قابل تغییر است به جز تغییر.

به عنوان یک معتاد به نیکوتین تغییر را دوست ندارم. باید بگویم تغییر برایم بسیار سخت بود. وقتی چیزی در زندگی تغییر می کرد، خودآگاه یا ناخودآگاه احساس می کردم همه چیز بهم ریخته، اما وقتی چیزی تغییر نمی کرد احساس می کردم همه چیز تحت کنترل است. اکنون وقتی چیزی در حال تغییر است دعای آرامش را زیر لب زمزمه می کنم. خداوندا، آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم. در حقیقت من قدرتی در برابر نیرویی که زندگیم را اداره می کند ندارم، حتی مواقعی که فکر می کنم همه چیز تحت اختیار من است. مهم نیست زندگی چه مسیری طی می کند، مهم این است که خداوند همیشه با من و هادی من است. زندگی کردن با تمام وجود تجربه ای عالیست. وقتی به جای جنگیدن با چیزی آن را می پذیرم، از زندگی لذت می برم و مملو از آرامش می شوم. تغییر، چه خوب و چه بد، بخشی از فرایند بهبودی است که مرا تبدیل به انسانی متفاوت می کند.

برای امروز، از خداوند بابت شهامت تغییر تواًم با آرامش سپاسگزارم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan