Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

6خرداد

 رویارویی با چالشهای روزمره

«...تصمیم به درخواست کمک از خداوند، بزرگترین منبع قدرت و شهامت ماست.»

کتاب پایه

v

چالش چیزی است که به ما برای موفقیت جرأت میدهد. چیزهای جدید و  ناآشنا صرف نظر از اینکه به نظر ما خوب یا بد برسند، به عنوان چالش عمل میکنند. ما با موانع و تضادهای درونی و بیرونی خود در چالش هستیم. چیزهای جدید و دشوار، موانع و تضادها همگی بخشی از "زندگی آن طور که هست" هستند. پاک زندگی کردن به معنای آموختن شیوه رویارویی با چالشهاست.

بسیاری از ما آگاهانه یا ناآگاهانه برای رویارویی با چالشها مواد مصرف میکردیم. بسیاری از ما از شکست و موفقیت به یک اندازه واهمه داشتیم. هر بار که از رویارویی با چالشهای روزمره خودداری میکردیم، از کمبود احترام به نفس رنج میبردیم. برخی از ما احساس شرم خود را پنهان میکردیم. هر بار که این کار را انجام میدادیم، در رویارویی با چالشهای خود حتی ناتوانتر هم میشدیم و احتمال بیشتری وجود داشت که به مصرف روی آوریم.

با انجام برنامه NA ابزار مورد نیاز برای رویارویی موفقیتآمیز با همه چالشهای خود را به دست آوردهایم. به نیرویی برتر از خود ایمان آوردهایم، نیرویی که برای اراده و زندگی ما اهمیت قائل است. از این نیرو خواستهایم نواقص شخصیتی ما یعنی چیزهایی که زندگی ما را غیر قابل اداره ساخته، برطرف نماید. برای بهبود بخشیدن به ارتباط آگاهانه خود با این نیروی برتر اقدام کردهایم. از طریق قدمها، توانایی قطع مصرف مواد و شروع زندگی در اختیار ما گذاشته شده است. 

هر روز با چالشهای جدیدی روبرو میشویم. هر روز از طریق انجام برنامه بهبودی، لطف و عنایت لازم برای رویارویی با این چالشها به ما ارزانی میشود. 

v

فقط برای امروز:  از نیروی برتر خود برای رویارویی مستقیم با چالش امروز کمک میخواهم.  


مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 


برای پیروز شدن تسلیم شو

در اولین روزهایی که وارد نارانان شدم نمیتوانستم طرز فکر《برای پیروز شدن تسلیم شو 》 را درک کنم و یا آن را به کار ببندم. فکر میکردم تسلیم به معنای شکست خوردن است. بنابراین در مقابل هیچ چیز یا هیچ کس تسلیم نمی شدم.
مهم نبود چقدر از پا می افتادم، بازهم پا فشاری می کردم. زندگی با یک همسر معتاد به من یاد داده که هر چیزی نیاز به اصلاح یا درست کردن داشته باشد من باید آن را انجام دهم.یک روز وقتی بعد از یک روز کاری طولانی وارد خانه شدم دیدم که فاضلاب توالت تا اتاق خواب بالا آمده، بلافاصله دست به کار شدم. پس از چند ساعت توالت را تعمیر واتاقها را تمیز کردم. کثیف وخسته واز پا افتاده بودم. بعد از شام ماشین ظرفشویی را روشن کردم ول کار نمی کرد. دفترچه راهنمابش را در آوردم، شروع کردم به جدا کردن قطعات آن وتعمیرش کردم. اما هر بار ماشین را روشن میکردم فیوز میپرید. بعد از انکه چهار بار فیوز پرید، لحظه واضح تسلیم فرا رسید؛ رها کن وبه خدا بسپار.
از آن روز رسم تازه ای در خانواده ما شروع شد. اکنون مشتاقانه منتظر لحظات خاصی هستم که من وپسرم با هم ظرفها را بشوییم. امروز بابت خراب شدن ماشین ظرفشویی ام سپاسگذارم وبیشتر از آن بخاطر درک این موضوع که تسلیم راه آرامش است، سپاسگزارم.
تفکری برای امروز :  میتوانم انتخاب کنم چگونه به اتفاقاتی که امروز می افتد واکنش نشان دهم. میتوانم به اتفاقات به عنوان مشکل نگاه کنم ویا آنها را به عنوان فرصت ببینم.


شهامت عوض شدن

 


از مزایای بسیار عالی که بواسطه حضور در جلسات الانان بدان دست یافتم آن است که راههای جدیدی برای عمل به برنامه ام کشف کردم . در یکی از جلسات خاطره ابرانگیز ، رهبر جلسه سبدی را در جلسه چرخاند که مملو از شعارها بود . او پیشنهاد کردکه هر کدام یکی برداریم و سعی کنیم آن را برای آن روز بکار بریم . نکته برجسته آن بود که بسیاری از ما فکر میکردیم که بهترین شعارها را برداشته ایم . درست سه روز بعد ،در موقعیت پر تنشی قرار گرفتم سعی میکردم تا مشکل دشواری را حل کنم ، به راه حل نمیرسیدم وبطور فرایند ناکام و بی دل و دماغ بودم از فادر متعال خواستم تا مرا کمک کند که ناگهان به یاد سبد افتادم . در ذهنم خود را تصورکردم که بار دیگر به سبدی پر از شعار رسیده ام . دقیقا دوباره آنچه را که میخواستم برداشتم ، تکه کاغذی که من تصور کردم ، این نکته را به من یاد آوری کرد"آسان بگیرید"دیگر سعی نکردم که به اجبار راه حلی بیابم و تلاشهایم را متوقف کردم. منتظر ماندم تا بتوانم به آرامی به مشکل نزدیک شوم
احساس بهتر و خوشایند بمن دست داد ، تفکرم روشن تر شد و در این هنگام راه حل حاظر شد .

یاد آوری امروز

همیشه براحتی نمیتوان فهمید که کدام یک از ابزارها ی الانان را به کار ببریم ، بخصوص در میانه یک بحران . من شاکر قادر متعالم که نیاز های مرا می شناسد و شکر گذار این جلسات هستم که به من کمک میکند تا راههایی بهتر را برای استفاده از این ابزارها در زندگیم پیدا کنم . .به مجرد اینکه یاد میگیریم از طریق بکارگیری برنامه الانان در زندگی به قادر متعال توکل کنیم ، ترس و عدم اطمینان جایش را به ایمان و اعتماد میدهد


روز به روز

 


فقط برای امروز سعی می‌کنم از زاویه‌ی بهتری به زندگی‌ام و جهان پیرامونم نگاه کنم. امروز می‌دانم که هیچ موجودی بی‌حاصل و باری به‌هرجهت خلق نشده است. هر موجودی و هر شخصی در این جهان هستی برای کاری خلق شده است، در پس خلقت هر چیزی فلسفه و حکمت الهی قرار دارد و من نمی‌توانم در چگونگی اعمال آنها مداخله نمایم. این دنیا با ذهنیت من درست نشد و با ذهنیت من هم نابود نمی‌شود. امروز با اصول برنامه‌ی خودیاری متوجه هستم، که این دنیا قبل از من زیست می‌کرده و مسلماً بعد از من به زندگی ادامه خواهد داد. آیا هنوز هم سعی می‌کنم در نقش خداوند ظاهر شوم؟ آیا هنوز هم وقت و انرژیم را صرف اموری می‌کنم که هیچ نقشی در آن‌ها ندارم؟ امروز می‌توانم تصور کنم که این دنیا تحت یک نظام خاصی اداره می‌شود و مسلماًً هر نظامی یک ناظم دارد، آیا بهتر نیست کنترل دنیا را به دست سازنده و خالقش بسپارم و خودم لااقل تکلیف و ظرفیت خود را در این دنیا را پیدا کنم؟ آیا من این باور و اعتقاد و اعتماد را پیدا کرده‌ام که تنها خداوند مهربان قادر به کنترل و تغییر دادن شرایط دنیا و موجودات و دیگران است؟
سعی کن خودت را تغییر بدهی!


مراقبه روزانه

 

 

ما نمی دانیم رؤیاهای مان چگونه تحقق می یابند. حتی نمی دانیم آیا تحقق می یابند یا نه.امّا می توانیم باور کنیم با یاری خدا رسیدن به آن ها حتمی است.

در تب و تاب مشکلات جسمی و روحی از پا افتاده بودم. دیگر حتی سیگار هم دردم را دوا نمی کرد. پزشکان بارها از ابتلا به سرطان ریه به من هشدار داده بودند. بخشی از ریه ام با عمل جراحی برداشته شده بود. امّا هنور در حسرت سیگار بودم. با تشویق مکرر اعضای انجمن باز به جلسات نیکوتینی های گمنام پیوستم. امروز، نه نیازی به کشیدن سیگار دارم و نه میلی به آن. به شرکت مرتب در جلسات ادامه می دهم تا شاید داستان زندگی من به عضوی کمک کند. همیشه به خاطر جلسات و برنامه سپاسگزارم زیرا اعضاء می گفتند: باز هم به جلسه برگرد. و سرانجام برنامه برای من هم کار کرد.

برای امروز از خود می پرسم: برای قدرشناسی از جلسات چه خدمتی می توانم انجام دهم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan