Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

18خرداد

 18 خرداد                                           تنها لازمه

«این برنامه امید عرضه میکند. تنها چیزی که باید به همراه بیاورید تمایل به قطع مصرف و امتحان این شیوه جدید زندگی است.»

جزوه خطاب به تازه‌وارد

v

گاهی اوقات از اینکه آیا در معتادان گمنام "درست عمل میکنیم" متحیر میشویم. آیا در جلسات به قدر کافی حضور پیدا میکنیم؟ آیا از راهنما کمک میگیریم یا قدمها را کار می‌کنیم یا به روش "درستی" صحبت میکنیم، میخوانیم و یا زندگی میکنیم؟ ما برای انجمن معتادان در حال بهبودی ارزش قائل میشویم—نمیدانیم بدون این انجمن چه کار کنیم. چه میشود اگر شیوه انجام برنامه "اشتباه" باشد؟ آیا این امر از ما اعضای NA "بدی" میسازد؟ 

با مرور سنت سوم که به ما اطمینان میدهد «تنها لازمه عضویت، تمایل به قطع مصرف است»، میتوانیم ناامنیهای خود را سامان دهیم. قوانینی وجود ندارد که بگوید باید در بسیاری از فلان جلسات یا این جلسات ویژه شرکت کنیم یا قدمها را بدین طریق و با این سرعت کار کنیم یا برای اینکه به عنوان اعضای NA در جایگاه خوبی قرار بگیریم طوری زندگی کنیم که فلان افراد راضی باشند.  

درست است اگر مایل به دستیابی به همان بهبودی هستیم که در اعضایی که به آنها احترام میگذاریم مشاهده میکنیم، باید همان برنامهای که بهبودی آنها را ممکن ساخته، انجام دهیم. اما NA انجمن آزادی است؛ برنامه را به بهترین نحوی که برای ما و نه برای فرد دیگر مناسب است، انجام میدهیم. تنها لازمه عضویت، تمایل به قطع مصرف است.  

v

فقط برای امروز:  به برنامهای که انجام میدهم در پرتو بهبودی خود نگاه میکنم. این برنامه را تا حداکثر توان خود انجام میدهم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

18 خرداد
قدم شش
قدم شش یک قدم عملی است.این قدم به من می اموزدکه زمان دور انداختن عادت های قدمی و بکار بردن روشهای جدید است. یکبار شنیدم یکنفر در این باره مثالی که این کار: مانندخرید یک کت چرمی  جدید است و سپس پوشیدن کت قدیمی وصله دار روی ان ، فقط به این دلیل که آشناست.من معتقدم که باید برای رها کردن تلاش کنم و به نیروی برترم اجازه دهم تا مرا برای یک کت جدید آماده کند.
وقتی آماده میشوم وقدم ششم را کار میکنم باید به خاطر داشته باشم که اجازه دهم که عادتهای قدیمی مثل؛کمال طلبی، آشفتگی،عدم اعتماد به نفس وترس از بین بروند.از این طریق به نیروی برترم اجازه میدهم تا عادتهای جدید مثل؛ بخشش، پذیرش، رضایت مندی وقدر شناسی را آشکار کند.
میدانم که وقتی عادتهای جدید را بپذیرم وبکار ببرم، دلتنگی حاکم نخواهد بود وافسردگی پایگاهی ندارد. به زودی، هر روز شادی را که از درون بر می خیزد خواهم شناخت و این به تشخیص ویا تایید بیرونی وابسته نیست.هنوز چنین شخصی نیستم و میپذیرم که این روند؛ تلاش، پشتکار، زمان واعتمادلازم دارد.
بعد سالها تمرین هنوز می خواهم همه چیز به روش من باشد اما وقتی هر روز زندگیم را به نیروی برترم میسپارم، متوجه میشوم که تغییرات در درونم اتفاق میافتد.
به این دلیل است که اکنون بجای اینکه تنهایی مرا سردرگم کند آنرا می شناسم. به همین دلیل میدانم که به جای غرق شدن در یک اشتباه، دفعه بعد می توانم انتخاب متفاوتی داشته باشم. میدانم چطور با این روش، تا ابد در آشفتگی نخواهد ماند. این تنها راه عبور از رنج رشد ودرد تغییر است. معتقدم نیروی برترم فردی را که عاشقانه از من می آفریند بهتر از فردی است که امروز هستم.
تفکری برای امروز :  حتی در عمیقترین دره ها وگودالهای ناامیدی، امید وجود دارد.این نور امید مرا به سطح بالاتر هدایت میکند. وقتی خودم را پذیرای تغییر نگه میدارم، تغییر اتفاق می افتد.به مرور فرد جدیدی پدیدار میشود....


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

هیجدهم خرداد

یکی از موضوعات قدم جهارم ، در طرح پیشرفت ، خود ارزشی است . زمانی که با این قدم در حال کار کردن هستم ، یک جستجوی بدون ترس و واهمه بر روی لیستی که از خود تهیه کرده ام ، انجام میدهم . در یافتم که همیشه در مورد ارزشهای خود برپایه نظرات دیگران یا بر پایه دستاوردهایم قضاوت میکردم . این به آن معنی بود که بایستی تمام مدت کار میکردم یا همیشه سعی میکردم که در مرکز توجه دیگران باشم . بهترین حالت خشنودی از خود هم زود گذر و نا پایدار بود . به وسیله قدم چهارم ، فهمیدم که قسمتی از احساس خود ارزشی میتواند بر پایه توانایی من در عشق ورزیدن به دیگران باشد . گفتن یک کلمه محبت آمیز یا نوشتن یک نامه محبت آمیز یا اینکه ساعتی را به فکر کردن به دیگران اختصاص دهم تا از یک انسان دیگر قدر دانی کنم ، میتواند یک روز ملال آور را بارور سازد من این توانایی را دارم که در مورد خودم احساس خوبی داشته باشم و از دستاوردهایم قدر دانی کنم ، بدون اینکه دیگران برای من ارزش قائل باشند یا نباشند .

یاد آوری امروز

.بیایید در موقعیتهای مناسب عشق و محبت مان را با مردم پیرامون مان قسمت کنیم . در این صورت من یکی از مثبت ترین ویژگیهای شخصیتیم را جشن میگیرم بدون اینکه از دیگران انتظاری داشته باشم . تمجید و ستایش کسی از صمیم قلب ، یا ارادتمندانه از مهابانی هایش قدر دانی کردن ، بهترین کاری است که امروز میتوانم برای خود انجام دهم . " مشکل میتوان کسی را که برای خود ارزش قائل است و یا کسی را که احساس نزدیکی با خدایی که اورا به وجود آورده است ". می کند . آزرد .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

18 خرداد
روند رُشد و تغییرات شخصیتی به آرامی و آهستگی اتفاق می‌افتد. شاید دلیل آن این است که تغییر و رُشد کردن دردآور است و طبیعتاً ما در مقابل آن مقاومت می‌کنیم و در نهایت مجبور هستیم، برای اداره‌ی زندگی بهتر این تغییرات و رُشد را بپذیریم. امروز این را می‌دانم که تغییرات و رُشد پیدا کردن، خود به تنهایی هیچ‌گونه تأثیری روی زندگیم ندارند، بلکه رُشد کردن و تغییرات و موضع‌گیری من، در مقابل آن مفهوم واقعی در اجرای عمل با اصول برنامه است. اجرای این عمل نیاز به تمرین و آرامش دارد. من باید بیاموزم که همراه جریان زندگی عادی خودم، آماده‌ی پذیرش تغییرات جدید هستم، که سرمنشأ اداره کردن زندگی آینده‌ی من در همین امروز می‌باشد، امروز می‌دانم که خداوند مرا در جهت‌گیری و مقاومت کردن در مقابل رُشد و تغییرات راهنمایی می‌نماید. آیا من امروز زندگیم را به خداوندی که خود درک می‌کنم سپرده و یا واگذار کرده‌ام؟ آیا برای این سپردن و واگذاری دعا می‌کنم؟ خداوندا: مرا یاری کن تا در کنار تغییرات رُشد هم پیدا کنم و با آن خودم را منطبق کنم. خداوندا: مرا در مسیر این روند روبه رُشدم کمک کن، تا از ترس‌هایم رها شوم.
تسلیم شو تا رُشد و تغییرات را درک کنی!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

هجدهم خرداد:   تمام زندگی چیزی جز یک چشم برهم زدن نیست.

   وقتی به آنان که پیش از ما می زیستند و اثری جاودان از خود بر جا نگذاشتند فکر می کنم، گویی هرگز در این دنیا نبوده اند. وقتی به دوران مصرف خود نیز نگاه می کنم گویی هرگز در این دنیا نبودم. با شناخت خود و زندگی دیگر مجبور نیستم با مصرف نیکوتین خود و زندگی را تباه کنم. پذیرش هستی به همانگونه که هست هدف اصلی ام شده. آیا به عقیده شما کدام عاقلانه تر است: زندگی با مصرف نیکوتین یا پذیرش هر چیز و هر کس به همان گونه که هست؟!

برای امروز شکرگزار تمام لحظات زندگی هستم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan