Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

15خرداد

 دعای صادقانه                               15خرداد

«اگرچه عمل کردن بر اساس صداقت دشوار است،

اما سزاوار بیشترین پاداش است.»

کتاب پایه

v

صادق بودن را چقدر مشکل میپنداریم! بسیاری از ما وقتی به NA میآییم از اینکه چه اتفاقی در زندگی ما افتاده، چنان سردرگم هستیم که گاهی ماهها و سالها طول میکشد به این سردرگمی سر و سامان دهیم. حقیقت گذشته ما همواره همان طور که گفتهایم نیست. چگونه میتوانیم راستگوتر بودن را شروع کنیم.   

بسیاری از ما صداقت در هنگام دعا را آسانترین راه مییابیم. گاهی اوقات متوجه میشویم که از باز گفتن کل حقیقت به معتادان انجمن خود رنج میبریم. احساس اطمینان میکنیم اگر بگذاریم دیگران ما را همان طور که واقعاً هستیم بشناسند، پذیرفته نخواهیم شد. زندگی کردن طبق انتظار خود با تصویر "بینهایت آراسته و فوقالعادهای" که بسیاری از ما مجسم کردهایم، دشوار است! در دعا از سوی نیروی برتر خود مورد اجابت قرار میگیریم و این امر به ما اجازه میدهد راز دل خود را صادقانه آشکار کنیم.  

وقتی این صداقت را در ارتباط با خداوندی که درک میکنیم به کار میگیریم، اغلب متوجه تأثیر خفیف آن بر ارتباطات خود با دیگران میشویم. به صادق بودن عادت میکنیم. در هنگام صحبت در جلسات و کار کردن با دیگران عمل صادقانه را شروع میکنیم. در عوض، متوجه غنی شدن زندگی خود از طریق روابط دوستانه عمیق میشویم. حتی درمییابیم میتوانیم با خود نیز صداقت بیشتری داشته باشیم، یعنی با مهمترین فردی که باید با او صادق باشیم.

صداقت یک ویژگی است که با تمرین پرورش مییابد. راستگویی کامل، همیشه آسان نیست، اما وقتی این کار را هنگام ارتباط با نیروی برتر خود شروع کنیم، ابراز صداقت خود به دیگران را آسانتر مییابیم.

v

فقط برای امروز:  با خداوند، خود و دیگران صادق خواهم بود.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 


15 خرداد
بهبودی بی پایان است
خیلی عالی می شد اگر میتوانستم این دوازده قدم رو در یک زمان به طور کامل کار کنم و سپس هرگز مجبور نباشم دوباره روی آنها کار کنم. اگر این قدمها آنچنان در روح ، جسم و احساس من ریشه میدواند که تمان وجودم را در بر میگرفت، دیگر نه نگرانی بیشتر ی وجود داشت نه ترس واضطراب یا رنجشهای بیشتری بود. سه قدم اول، قدمهای آگاهی وپذیرش هستند:اقرار کرده ام که عاجزم؛ به این باور رسیدم که نیروی بزرگتر از خودم وجود دارد؛ و میدانم لازم است اراده وزندگیم را به نیروی برترم بسپارم. معتقدم که اگر به خودم کمک کنم، نیروی برترم هم میتواند به من کمک کند. سپس قدمهای چهار الی نه، قدمهای عملی هستند: ترازم را گرفته ام، به نقص هایم اقرار کردم و کاملا آماده هستم تا خداوند آنها را برطرف کند. وقت جبران کردن من هم فرا رسیده. سرانجام به سه قدم اخر یعنی قدمهای نگهدارنده می رسم، که بدون اینها از رشد ویادگیری باز می مانم. بدون این سه قدم اخر نمی توانم پیام بهبودی را به دیگران برسانم. که این کار در نوع خود یکی از مهمترین جنبه های برنامه نارانان است.
بهبودی یک فرایند بی انتهاست. من همیشه در زندگیم معتادانی خواهم داشت ، چه پاک باشند یا نباشند. به این درک رسیده ام که این برنامه راهی را در زندگیم به من پیشنهاد میکند که هیچگاه تصورش برایم امکان نداشت.
تفکری برای امروز :  شادی امروز من بستگی به شادی دیگران ندارد.برای معتادی که در زندگی دارم سپاسگزارم، که مرا در مسیر کشف خودم قرار داد.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

پانزدهم خرداد
هیچ مشکلی تا ابد باقی نمی ماند مهم هم نیست که مشکل چقدر در بطن زندگیمان ادامه پیدا کند . هر آنچه که ما در این زندگی متغیر تجربه میکنیم مطمئنا گذراست ، حتی درد . معمولا شرایط سخت و دشوار باعث بوجود آمدن صفاتی در ما میشوند که در حالتها یا موقعیتهای دیگر ممکن است اصلا بروز نکنند مانند احساس شجاعت یا شکست و نیاز ما به یک انسان دیگر . تمامی تجربیات می توانند در رشد ما موئثرباشند . اما ممکن است که ما نیاز به شکیبایی داشته باشیم بعضی از زخمها زود بهبود نمی یابند . باید به آنها زمان داد . ضمن اینکه ما میتوانیم در طی رشد ، توانایی های تازه خودمان را که در حال گسترش است قدر بدانیم مانند ظرفیت در سوگواری و غم و تمایل به پذیرفتن مشکلات . بیایید شکستها و همین طور پیروزی ها و شادی هایمان را با هم تقسیم کنیم زیرا به وسیله آنها میتوان شجاع بود .

یاد آوری امروز

بی یاد داشتن این مطلب که تمام این مسائل و مشکلات گذرا هستند میتوانند در گذراندن یک روز سخت بسیار موثر باشد . من با خود در هتگام بروز مشکلات صبور خواهم بود . کمی عشق ورزیذن و توجه به شخص خودم میتواند همه چیز را برایم راحت تر کند .
" من احساس شایستگی میکنم نسبت به هر آنچه که زندگی به ارمغان می آورد و مخصوصا زمانی که از قدمهای 12 گانه و سنتهای 12 گانه ، شعارها نشریات ، حمایتهای مالی ، آیین نامه ها و مهمترین آنها ، از جلسات استفاده میکنم" .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

15 خرداد
مشکل بزرگ یک فرد وابسته این است، که از نصیحت شدن نفرت دارد و گاهی باخود لج‌بازی کرده و برعکس عمل می‌کند و باعث صدمات مادی و عاطفی به خود و دیگران می‌گردد. امروز می‌دانم که اصول برنامه‌ی خودیاری روی صبر و بردباری استوار شده است. آیا من فقط برای امروز دریچه‌ی افکار و گوش‌های خود را در اختیار نصیحت و حرف‌هایی قرار می‌دهم که با سلیقه‌ای بیماریم جور باشد؟ آیا امروز هم مثل گذشته تجربه‌ها و آموخته‌های دیگران را به تمسخر می‌گیرم؟ به راستی چرا فکر می‌کنم که از بقیه‌ی مردم بیشتر می‌فهمم و می‌دونم و بلد هستم؟ آیا روی گفته‌های دیگران تأمل می‌کنم تا بدانم تا چه حد درست هستند؟ آیا امروز هم مثل گذشته انگشتانم را در سوراخ گوش‌هایم کرده و برای رها شدن سرم را به عنوان تأیید تکان می‌دهم؟ من اکنون دارم برای خودم بدن و فکر سالمی ایجاد می‌کنم. من نیاز به تجربه‌ی دیگران دارم. آیا متوجه شده‌ام که افراد موفق مشاوران خوبی داشته‌اند؟ آیا آگاهی پیدا کرده‌ام که مسیر زندگی به تنهایی طی شدنی نیست؟ من اکنون خودم را دوست دارم و در تمام شرایط خودم را تنها نمی‌گذارم، حتی اگر اشتباه کرده باشم.
گوش‌هایت را برای شنیدن باز نگه‌دار!

--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

پانزدهم خرداد:   ما به اندازه رازهای مان بیماریم.

یکی از چیزهایی که در انجمن آموختم صداقت با خود بود. دریافتم پنهان کردن رازهای درونی ما را بیمار و مانع پیشرفت در فرایند بهبودی است. برای بسیاری از ما رسیدن به صداقت با خود نیازمند زمان بود. با آشکار سازی عمیق ترین اسرار درونی و اقرار آن نزد خداوند و یک انسان دیگر در قدم چهارم، به صداقت با خود و دیگران رسیدیم. اکنون به این درک رسیده ام که هرگاه رازی را در خود پنهان کنم از بهبودی دور خواهم شد. افکار و احساسات ناخوشایندی که سعی در پنهان کردن آن ها می نماییم سمومی هستند که بهبودی را مسموم می سازند. تا وقتی نتوانم خود را به همین شکلی که هستم بپذیرم؛ بیماری اعتیاد کنترل زندگی را در اختیار خواهد داشت. سلامتی برایم حایز اهمیت است و با به کارگیری قدم های دوازده گانه آموخته ام سلامتی اولویت اول من است.

برای امروز به یاد خواهم داشت که صداقت با خود، تضمین سلامتم است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan