Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

17خرداد

 کسی که مرا باور کند                         17 خرداد

«فقط برای امروز به کسی در NA اعتماد خواهم کرد. کسی که مرا باور کند و می‌خواهد در بهبودیم به من کمک کند.»

کتاب پایه

v

همه ما به NA نمیآییم که به طور خودکار پاک بمانیم. اما اگر به شرکت در جلسات ادامه دهیم، پشتیبانی لازم برای بهبودی خود را در معتادان گمنام پیدا میکنیم. وقتی فردی باشد که ما را باور داشته باشد، حتی اگر خود را نیز باور نداشته باشیم، پاک ماندن آسانتر است.

حتی فردی از اعضای NA که به طور معمول لغزش میکند، یک حامی وفادار دارد که همیشه برای کمک کردن به او حاضر است. حتماً باید فرد یا گروهی از افراد را پیدا کنیم که ما را باور داشته باشند. وقتی از آنها میپرسیم که آیا اصلاً پاک میشویم، همیشه پاسخ میدهند: «بله، شما میتوانید و پاک خواهید ماند. فقط شرکت در جلسات را ادامه دهید!"  

همه ما به خصوص وقتی نمیتوانیم خود را باور کنیم، به فردی نیاز داریم که ما را باور داشته باشد. وقتی دچار لغزش میشویم، گاهی اوقات اعتماد به نفس از هم پاشیده خود را آنقدر تضعیف میکنیم که کم کم دچار احساس نومیدی کامل میشویم. در چنین مواقعی به پشتیبانی دوستان وفادار خود در NA احتیاج داریم. آنها به ما میگویند این لغزش میتواند آخرین لغزش ما باشد. طبق تجربه میدانند اگر به شرکت در جلسات ادامه دهیم، سرانجام پاک میشویم و پاک میمانیم. 

خودباوری برای بسیاری از ما دشوار است. اما وقتی کسی ما را بیشائبه دوست دارد و صرف نظر از تعداد لغزشهای ما از ما پشتیبانی میکند، بهبودی در NA برای ما قدری واقعیتر میشود. 

v

فقط برای امروز:  فردی را پیدا میکنم که من را باور داشته باشد. آنها را باور خواهم داشت.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

18 خرداد
قدم شش
قدم شش یک قدم عملی است.این قدم به من می اموزدکه زمان دور انداختن عادت های قدمی و بکار بردن روشهای جدید است. یکبار شنیدم یکنفر در این باره مثالی که این کار: مانندخرید یک کت چرمی  جدید است و سپس پوشیدن کت قدیمی وصله دار روی ان ، فقط به این دلیل که آشناست.من معتقدم که باید برای رها کردن تلاش کنم و به نیروی برترم اجازه دهم تا مرا برای یک کت جدید آماده کند.
وقتی آماده میشوم وقدم ششم را کار میکنم باید به خاطر داشته باشم که اجازه دهم که عادتهای قدیمی مثل؛کمال طلبی، آشفتگی،عدم اعتماد به نفس وترس از بین بروند.از این طریق به نیروی برترم اجازه میدهم تا عادتهای جدید مثل؛ بخشش، پذیرش، رضایت مندی وقدر شناسی را آشکار کند.
میدانم که وقتی عادتهای جدید را بپذیرم وبکار ببرم، دلتنگی حاکم نخواهد بود وافسردگی پایگاهی ندارد. به زودی، هر روز شادی را که از درون بر می خیزد خواهم شناخت و این به تشخیص ویا تایید بیرونی وابسته نیست.هنوز چنین شخصی نیستم و میپذیرم که این روند؛ تلاش، پشتکار، زمان واعتمادلازم دارد.
بعد سالها تمرین هنوز می خواهم همه چیز به روش من باشد اما وقتی هر روز زندگیم را به نیروی برترم میسپارم، متوجه میشوم که تغییرات در درونم اتفاق میافتد.
به این دلیل است که اکنون بجای اینکه تنهایی مرا سردرگم کند آنرا می شناسم. به همین دلیل میدانم که به جای غرق شدن در یک اشتباه، دفعه بعد می توانم انتخاب متفاوتی داشته باشم. میدانم چطور با این روش، تا ابد در آشفتگی نخواهد ماند. این تنها راه عبور از رنج رشد ودرد تغییر است. معتقدم نیروی برترم فردی را که عاشقانه از من می آفریند بهتر از فردی است که امروز هستم.
تفکری برای امروز :  حتی در عمیقترین دره ها وگودالهای ناامیدی، امید وجود دارد.این نور امید مرا به سطح بالاتر هدایت میکند. وقتی خودم را پذیرای تغییر نگه میدارم، تغییر اتفاق می افتد.به مرور فرد جدیدی پدیدار میشود....


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

17 خرداد
بخشش
وقتی قدمهای دوازده گانه نارانان را تمرین میکنم یاد میگیرم انتخاب های سالم تری داشته باشم. اکنون میتوانم زمانهایی را که در زندگیم انتخاب های نا سالمی دارم، تشخیص بدهم. با هر احساس بخشش ورها کردنی، کمی حس پشیمانی یا باخت وجود دارد. توانسته ام روابط بهتری برقرار کنم و از نداشتن یک رابطه سالم با خودم متاسفم.  من از احساسات آسیب زننده مخرب، بخاطر انتقاد شدید وسرزنش خودم رنج کشیده ام. در عوض، با اعتقاد سعی میکنم چیزهای جدید را امتحان کنم. حس اولیه ام مرا بخاطر ندیدن چیزهایی که قابل کشف وپیش بینی نبودند محکوم میکند.
بخشش، جزء زیبایی از فرزند نیروی برتر بودن است. میدانم چیزی را که من نمیتوانم انجام دهم، نیروی برترم میتواند انجام دهد. انجایی که من ضعیفم ، نیروی برترم قدرتمند است. زمانی که خودم را بی رحمانه تحقیر میکنم ، نیروی برترم عاشق ومهربان است. نیروی برترم مرا از درون تغییر میدهد. من به آرامی رضایت وآرامش را میاموزم حتی وقتی طبق عادت به دنبال آشفتگی و کمال هستم.
تفکری برای امروز :  امروز عمیقا برکت میطلبم و خودم را میبخشم. کلمه "ای کاش"را از لغتهایم پاک میکنم واین عبارت "من در آن لحظه بهترین کاری را که میتوانستم انجام دادم"را جایگزین میکنم. در آن لحظه تصمیم درستی گرفتم.


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

17 خرداد
قدرت شگفت‌انگیز بی‌اختیاری یک وابسته، به مواد مخدر که در عوالم رؤیا و تخیل و توهم سپری می‌شود را به خاطر می‌آورم، که در آن واحد مغز بیمارم تمام دلایل و بهانه‌های منطقی را رد می‌کرد و به فکر نقش بازی کردن و جلب ترحم خود و دیگران می‌کردم می‌افتم. در همان حال که در رنج و آشفتگی بودم، به فکر کلک زدن و نقشه گول زدن نفر بعدی بودم. امروز اصول برنامه‌ی خودیاری می‌گوید، انرژی حیاتی خود را بیهوده صرف مسائلی نکن که حاصلی برایت ندارد. چون خستگی حاصل از آن باعث افسردگی، خشم و درگیری باخودت می‌شود. امروز بدون وابستگی به مواد مخدر، الکل، قمار و نیکوتین و.... قدرت برنامه و آموخته‌هایم را در امروز متمرکز می‌کنم. خدمتگزاری در گروه باعث افزایش احساس تعلق به گروهی که مثل من مشکل وابستگی دارند، می‌شود. برای اوّلین بار احساس جزئی از یک گروه و کل بودن را تجربه می‌کنم. امروز خداوند را سپاسگزارم که مرا در مسیری قرار داده است، تا با شادمانی و لذت بهبودی و رهایی آشنا شوم. خداوندا: مرا کمک کن تا برای پیشبرد و آموزش اصول جدید زندگی تلاش نموده و آموخته‌هایم را در اختیار همدردانم قرار دهم.
امروز می‌دانم که جزئی از کُل هستم!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

هفدهم خرداد:   برای زندگی راحت با هیچ کس و هیچ چیز بد رفتاری نکن و همواره به دنبال این مهم باش. مانند شب به دنبال روز.

   قبل از شرکت در جلسات نیکوتینی های گمنام با خود صادق نبودم. می خواستم همه دوستم داشته باشند. پس با هرچه که می گفتند موافقت می کردم. برای پنهان کردن احساس واقعی سیگار می کشیدم. وقتی قطع مصرف کردم جایی برای بیان احساساتم نداشتم. آدم سخت و بی احساسی بودم. در انجمن نیکوتینی های گمنام صداقت و مهربانی را آموختم. من کامل نشده ام امّا شادتر از گذشته ام. صداقت با خود سبب شداحساس بهتری به خود و دیگران داشته باشم.

برای امروز، به یاد خواهم داشت صداقت، آرامش به همراه دارد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan