Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

19خرداد

 رؤیاهای قدیمی نباید بمیرند                          19 خرداد

«رؤیاهای از دست رفته بیدار میشود و احتمالات جدیدی پدیدار میگردد.»

کتاب پایه

v

اکثر ما در دوران جوانی رؤیاهایی داشتیم. در هر حال، وقتی اعتیاد بر زندگی ما مسلط شد، همه رؤیاهای ما از جمله رؤیای شغل پرتکاپو، خانواده بزرگ و دوستداشتنی یا رؤیای سفرهای خارجه نقش بر آب شد. هر چیزی که برای خود میخواستیم در جستجوی مواد مخدر از نظر ما پنهان شد. رؤیاهای ما از تهیه مجدد مواد مخدر و امید به سرخوشی حاصل از مصرف آن فراتر نرفت.     

اکنون در دوران بهبودی میتوانیم به دلایلی امیدوار باشیم که رؤیاهای از دست رفته ما هنوز میتوانند به حقیقت بپیوندند. مهم نیست چقدر از سن ما گذشته، اعتیاد چه چیزهایی را از ما گرفته یا این امر چقدر غیر ممکن به نظر میرسد، در هر حال، رهایی ما از اعتیاد فعال، آزادی لازم برای جستجوی آرزوهای خود را به ما میدهد. شاید به استعداد فراوان خود در کاری پی ببریم یا سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کنیم و یا دریابیم که  ادامه تحصیلات، پاداشهای چشمگیری را برای ما به ارمغان میآورد.  

سابقاً بیشتر انرژی خود را صرف بهانهتراشی و دلیلتراشی برای شکستهای خود میکردیم. امروز به جلو پیش میرویم و از بسیاری از فرصتهایی که زندگی در اختیار ما گذاشته، استفاده میکنیم. ممکن است از تواناییهای خود شگفتزده شویم. سرانجام با وجود پشتوانه بهبودی، موفقیت، رضایت و خشنودی در دسترس ماست.

v

فقط برای امروز:  برای تحقق رؤیاهای خود از امروز هر کاری که بتوانم انجام میدهم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

19 خرداد
ابزارهای برنامه-اعتماد
عزیز من از بیماری اعتیاد رنج می برد.در زندگی با اعتیاد فعال یاد گرفتم که نمیتوانم به معتاد اعتماد کنم.در مورد اینکه پاک مانده یا مصرف میکند، چطور پول خرج میکند یا هر قولی که میدهد، راست میگوید یا نه نمیتوانستم اعتماد کنم.
وقتی وارد انجمن نارانان شدم، از اعتماد کردن برای گفتن اسرارم در یک اتاق پر از غریبه میترسیدم.بعد درباره رابطه راهنما ورهجو شنیدم وتصمیم گرفتم که به یک نفر اعتماد کنم. بنا براین بسرعت یک راهنما انتخاب کردم و داستانم را مشارکت کردم.
شرکت در جلسه را ادامه میدهم و زمانی که نیاز به کمک دارم به راهنمایم زنگ بزنم. از ابزارهای راهنما، تماس تلفنی و جلسات استفاده میکنم و به مرور درباره برنامه نارانان بیشتر یاد میگیرم. دوباره توانایی ام را برای اعتماد به مرور درباره برنامه نارانان بیشتر یاد میگیرم. دوباره توانایی ام را برای اعتماد به نیروی برترم ودیگران بدست می آورم. همانطور که فواید بهبودی را تجربه کرده ورشد میکنم، اهمیت گمنامی در برنامه نارانان را یاد میگیرم.اکنون میدانم که میتوانم به اعضا اعتماد کنم و امروز در جلسات به وضوح مشارکت میکنم.
ابزار های دیگر برنامه نارانان که به من کمک کرد تا یاد بگیرم به کمک نیروی برترم اعتماد کنم اینها هستند:نشریات به من کمک کرد افکارم را درجهت مثبت هدایت کنم، نوشتن وقایع روزانه کمک کرد خودم را درک کنم ، و خدمت به من اجازه میدهد تا به دیگران کمک کنم و قدر بهبودی خودم را بدانم. تفکری برای امروز :  وقتی از ابرارهای برنامه نارانان استفاده میکنم میتوانم دوباره اعتماد کنم. من راه بهتری برای زندگی پیدا کردم.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

نوزدهم خرداد

دونده به انتهای راه نزدیک میشود . چشم انداز ماسه ها در طرف چپ او و روی ساحل نمایان است در عوض او میتواند انتخاب کند تا بر روی جاده صاف و هممواری که به طرف راست میرود حرکت کند . اگر چه منظره آن زیاد خوشایند به نظر نمی آید ، ولی راه آسان ، وسوسه انگیز است . تجربه های قبلی به او آموخته بودند که از کشیده شدن (رفتن) به طرف سختی ها اجتناب کند . هنوز هم عاشق منظره اقیانوس است . دونده شک میکند نیروی تشویق کننده درونی اورا وادار میکند که به طرف تپه های شنی برود و او به آن جواب میدهد به مجرد اینکه ساحل نمایان میشود ، غروب شکوهمند و دیدنی بر فراز امواج متلاطم می درخشد تواضع تمام وجود دونده را در بر میگیرد . زمانی که می فهمد در لحظه ای که شک کرده بود ، به پیامهای نیروی برترش گوش سپرده بود . به پیامهای کسی که میتواند فراتر از چشمای نابینای ما ببیند .

یاد آوری امروز


ممکن است منطق یک سری از واکنش هارا به ما منتقل کند ، درزمانی که صدای درون من ، مرا در جهت متفاوت دیگری هدایت میکند . ممکن است اوقات راحت تری را سپری نمایم ، وقتی که از منطق دیکته شده ، بی دردسر ، یا تجربه های قبلی پیروی میکنم ، اما آیا من درحال گول زدن خودم هستم ؟ امروز من در تقاطع جاده مکث میکنم و به ندای نیروی برترم گوش می سپارم .
"عقل و خرد در روی جاده ای که به کشف می انجامد کار زیادی انجام نمی دهند . در ضمیر و بصیرت یک جهش پدید می آید ، آنرا تعیین یا هر آنچه که میخواهی بخوان ، در این زمان راه حل را خواهی یافت و نخواهی فهمید چگونه و چرا ."


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

19 خرداد
امروز برای بهبودی فردی و رهایی از بیماری وابستگی و هم‌وابستگی‌ها، در گروه شرکت خواهم کرد. امروز می‌خواهم با مشارکت صادقانه، احساس واقعیم را بدون ترس از قضاوت دیگران، بدون تأییدطلبی و پیش‌داوری و قضاوت بیان کنم. می‌خواهم به خاطر آرامش و شادی درونی خود، این آزادی و رها شدن از عادت و وابستگی و هوای نفس خود را جشن بگیرم. امروز می‌خواهم از دوستانم در گروه و برنامه تشکر کنم و به آن‌ها بگویم که دوستشان دارم، که مرا تحمل کرده و اجازه داده‌اند از تجربیات گرانبارشان استفاده کنم. تا از این اصول در زندگیم بهره‌مند شوم. خداوندا: از تو سپاسگزارم که نعمت آشنایی با برنامه و دوستان هم‌گروهم را به من عطا کرده‌ای. مرا یاری کن تا با شرکت در جلسات و مشارکت‌ها، روش‌های نوین زندگی را که به صورت عمل شده در زندگی دوستانم مشاهده می‌کنم، بپذیرم و تجربه نمایم. فقط برای امروز تلاش می‌کنم که تجربیات موفق دیگران را بیاموزم و به آن‌ها عمل کرده و تجربیات خودم را نیز در اختیار همدردانم قرار دهم و شادی در بهبودیم را با آنها قسمت کنم. خداوندا: مرا در کوره راه زندگی که از آنها ترس دارم یاری فرما.
شهامت، تمرینی برای نترسیدن است!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

نوزدهم خرداد:   می توانی به غریبه ای که خود توست عشق بورزی.

   طی سی سال مصرف ارتباطم با خود کاملاً قطع شده بود. حقیقت در وجودم در زیر لایه ای ضخیم از دود مدفون شده بود. امروز با قطع مصرف نیکوتین و اندک روشن بینی که تاکنون بدست آورده ام می بینم علایق مدفون شده مانند ورزش، شعر سرایی و غیره از نو در وجودم بیدار شده اند. رهایی از اسارت نیکوتین منجر به رهایی از نابسامانی های دیگر شد. علایق مرده، بیدار و علایق جدیدتری نیز وارد زندگی گردیده است.

برای امروز، هدفم در زندگی تلاش برای تبدیل شدن به انسانی بهتر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan