Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

29خرداد

 حس شوخطبعی                                     29 خرداد

«وقتی از وسوسه خودمشغولی رهایی پیدا میکنیم،

 متوجه توانایی خود برای درک خوشبختی، شادمانی و آزادی میشویم.»

کتاب پایه

v

صدای خنده در جلسات، در اکثر اوقات تازهوارد را متعجب میکند. به عنوان یک گروه برای التیامی که از خنده سالم حاصل میشود، ارزش قائلیم. حتی اگر عمیقاً گرفتار باشیم، شعفی که در اکثر مواقع اتاق جلسات را پر میکند، به ما اجازه میدهد برای مدتی در بهبودی خود تفریح کنیم. از طریق شوخطبعی میتوانیم موقتاً از خودمشغولی به دور باشیم.   

زندگی آن طور که هست، در اکثر اوقات همه‌چیز هست جز با مزه یا خنده‌دار. اما اگر بتوانیم حس شوخطبعی را درباره خود حفظ کنیم، مسائلی که ممکن است ما را شدیداً تحت تأثیر قرار دهد، قابل تحمل میشود. چند بار به خود اجازه دادهایم از حوادثی که با مقداری حس شوخطبعی آنقدر هم غیر قابل تحمل نیست، متأثر شویم؟ وقتی از مردم یا رویدادها آزرده میشویم، جستجوی نکتههای خندهدار در این وضعیت میتواند مسائل را در چشمانداز روشنتری قرار دهد. قابلیت دستیابی به حس شوخطبعی در وضعیتی دشوار یک نعمت است.      

v

فقط برای امروز: در مواقع گرفتاری سعی می‌کنم شوخ‌طبع باشم. وقتی مرتکب اشتباه میشوم، راهی را برای خندیدن به نقاط ضعف خود پیدا میکنم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

29 خرداد
سنت شش
این عبارت مهم سنت ششم است 《هرگز هیچ موسسه بیرونی را تایید وتامین مالی نمیکند یا اجازه استفاده از نام نارانان را به آنها نمیدهد.》به عنوان فردی که برنامه نارانان را کار میکند، حق دارم وحتی تشویق میشوم در هر سازمانی که احساس کنم مناسب است وارد شوم اما نه از طرف نارانان.
 یک گروه نارانان هرگز نمی بایست درگیر چنین کارهایی بشود، چون این کار وقت میگیرد و دور از هدف اصلی گروه است. معمولا جلسات ما فقط یک یا دوساعت طول میکشد. اگر گروه درگیر مشارکت های مالی بشود وقت کمی برای اعضای ما باقی میماند تا روی برنامه بهبودی کار کنند. هدف اصلی برنامه، بهبودی ما است و باید در اولویت باشد.
دومین مسئله مهم وقتی است که یک گروه نارانان با یک موسسه خیلی مشترک باشد یا اجازه استفاده از نام ما را به آن سازمان بدهد. حتی مغایرت یک گروه با برنامه نارانان میتواند باعث اغتشاش در رابطه با اصول روحانی انجمن مان شود.
سرانجام سنت ششم به ما یاد آوری میکند که اگر چه معتادان گمنام ونارانان برنامه های دقیقا مرتبط بهم هستند واغلب روحیه همکاری با یکدیگر را دارند، اما باید همیشه به خاطر داشته باشیم که ما دو نهاد جداگانه هستیم. وقتی با یکدیگر روی فعالییت خاصی کار میکنیم، هر گروه باید مسئول دستور جلسه خودش باشد و مسئولیت های خود را مشخص کند.
تفکری برای امروز  :  از آنجایی که در نارانان ، بسیاری از ما تا وقتی که نیازهای خودمان را نادیده میگیریم ترجیح میدهیم از دیگران مراقبت کنیم، سنت شش تمرکز را در جایی که باید باشد متعادل نگه می دارد. بوسیله همکاری با معتادان گمنام، نه وابستگی به آنها، میتوانیم از یکدیگر یاد گرفته وبرنامه بهبودی خودمان را جشن بگیریم.
" گروهای خانواده ما نباید هیچ موسسه ای را تایید وتامین مالی نماید ویا اجازه استفاده از نام ما را به آنها بدهد، زیرا ممکن است مسایل مالی، ملکی وشهرت ما را از هدف روحانی واصلی مان منحرف سازد؛ اما با وجود اینکه معتادان گمنام موجودیت جداگانه ای است ما باید همیشه با آنها همکاری کنیم."-سنت شش نارانان

--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

بیست و نهم خردادماه
برای بسیاری از ما که با الکلیسم زندگی کرده ایم الانان جایی است که برای اولین بار شروع به رشد میکنیم .می آموزیم که با دنیا و واقعیتهای آن همانطور که هست روبرو شویم .و مسئولیت رفتارها و اعمالمان را به عهده بگیریم . به احساساتمان توجه کنیم و تجربه هایمان را با صداقت به مشارکت بگذاریم . ما در مورد خودمان و همچنین رشد و پرورش روحی ف فیزیکی و همچنین سلامت عقل مطالب زیادی را فرا میگیریم . ما انسانهای مسئولی میشویم . بخش مهم بهبودی جدی ما متضمن شناخت نیازهایمان برای تفریح و سرگرم شدن است . مسافرت رفتن ، به پرواز در اوردن یک باد بادک ، شرکت در یک کنسرت ، دویدن در خیابان ویا درست کردن حباب و آسان گرفتن مسائل میتواند موقعیتهای مشکل افرین را مشخص کند . این مسئله به ما یاد آوری میکند که چیزهایی فراتر از مشکلاتی که در حال حاضر داریم در زندگی وجود دارد . بیش از اندازه جدی گرفتن خود مشکلی را به سرعت حل نخواهد کرد . در حقیقت گاهی یک وقفه بیشتر از ادامه جنگ و جدل مفید است حتی ژله هم بایستی مدتی کنار گذاشته شود تا فرمی را که باید داشته باشد به خود بگیرد . به احتمال زیاد یک خنده خوب بهترین وسیله ممکن برای کمک به خودمان جهت رها کردن است و ما به مسئولیتی که در قبال نیرو بخشیدن به خودمان داریم بر خواهیم گشت .

یاد اوری امروز


حسن کمال طلبی انسان کمک میکند تا نزاع های شخصیم را از پیروزیهایم جدا نمایم . امروز خودم را بیش از اندازه جدی نخواهم گرفت . " مختصری شادی میتواند بر تمام غم هایی که احاطه ام کرده اند .غلبه کند ، چرا که خنده برای یک انسان مناسب ترین است .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

29 خرداد
من خواهان یک زندگی جدید که بر اساس ایمان و عشق استوار شده باشد هستم. زندگی گذشته‌ی من ثابت کرد که ابزارهای گذشته فرقی نمی‌کند که خواسته یا ناخواسته باشد، نتوانست من را از گرداب خفت‌بار وابستگی‌ها رها سازد، بلکه روزبه روز در عمق وابستگی‌ و هم‌وابستگی‌ها غرق شدم. من باید درباره تمام افکار و رفتار بیمار‌گونه خودم عمیقاًً فکر کنم. آیا این طرز تفکر و رفتارها باعث موفقیت من در امرار زندگی شد یا خیر؟ آیا می‌توانم با افکار و رفتار و شیوه‌ی عملکردم در برنامه، مؤثر بودن اصول بهبودی و رهایی را در رابطه با انتقال پیام به سایر وابستگان را در خودم با صداقت نمایش دهم؟ خداوندا: من را یاری ده، تا با همدردی و همزبانی و همدلی، همدردانم را در راه حل مشترک‌مان که رهایی از بیماری وابستگی‌مان است، یاری کنم. خداوندا: من در هر مرحله از زندگیم، دچار لغزش می‌شوم، به من قدرت بخشیدن خودم را عطا فرما، من را از خودم بگیر و خودت به اموراتم برس و برکتت را از من کم نکن. من در هر مرحله نیاز به ترحم و الطاف تو دارم، من به راحتی خودم را دور زده و به سمت عادت و وابستگی‌ها گرایش از روی بی‌اختیاری دارم
سهم من با جاذبه‌ام انتقال داده می‌شود!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

بیست و نهم خرداد:   در قلب هر انسان خلائی وجود دارد که با هیچ چیز پر نمی شود مگر حضور خداوند.

   وسوسه مصرف چه می گوید؟ اگر به دقت گوش دهم به وضوح آن را خواهم شنید. آیا نیازم به ارتباط با خود و دیگران را بیان نمی کند؟ آیا نیاز به برقرای ارتباط با نیرویی برتر را بیان نمی کند؟ و آیا یک درخواست برای احساس تعلق نیست؟ وقتی وسوسه می شوم، به جای دادن جواب مثبت به آن از خود مراقبت می کنم.

برای امروز، به وسوسه مصرف گوش می دهم. با آن روبرو، آن را می پذیرم و عشق ورزیدن به خود را ارتقاء می بخشم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan