Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

31خرداد

 مراتب جدید صداقت       31                            خرداد

«در خودفریبی و دلیلتراشی متخصص بودهایم.»

کتاب پایه

v

وقتی به اولین جلسه خود میآییم و میشنویم که باید صادق باشیم، شاید فکر کنیم: «خب الآن، این کار نباید آنقدر هم دشوار باشد. تنها کاری که باید انجام دهیم، پرهیز از دروغگویی است.» برای برخی از ما این امر به آسانی میسر است. دیگر نباید به کارفرمای خود درباره غیبت خود از محل کار دروغ بگوییم. با قطع مصرف مواد، درمییابیم که بهانههای کمتری برای دروغ گفتن داریم. برخی از ما حتی شاید با این نوع صداقت هم مشکل داشته باشیم، اما حداقل فراگیری پرهیز از دروغگویی، ساده است—صرفاً دروغ نمیگویید، حالا هر دروغی که میخواهد باشد. با شهامت، تمرین پیدرپی، پشتیبانی اعضای انجمن NA و کمک نیروی برتر خود، اکثر ما سرانجام در این نوع صداقت موفق میشویم.     

گرچه صداقت معنایی فراتر از دروغ نگفتن دارد. نوعی از صداقت که در بهبودی واقعاً لازم است، صداقت با خود است و دستیابی به آن نه ساده و نه آسان است. در دوران اعتیاد خود طوفانی از خودفریبی و دلیلتراشی و گردبادی از دروغ که در آن صدای صداقت نسبت به خود شنیده نمیشد، به وجود آوردیم. برای صداقت داشتن با خود، ابتدا باید دروغ گفتن به خود را کنار بگذاریم. در مراقبههای قدم یازدهم باید آرامش پیدا کنیم. سپس، در سکوت حاصل از آن، باید برای شنیدن حقیقت گوش دهیم. وقتی ساکت میشویم، به صداقت نسبت به خود دست پیدا میکنیم.   

v

فقط برای امروز:  آرام و ساکت به صدای حقیقت در درون خود گوش میدهم. برای حقیقتی که پیدا میکنم، ارزش قائل میشوم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

31 خرداد
تغییر چیزهایی که می توانم
وقتی به اولین جلسه نارانان آمدم بر خشم و دردم غلبه کردم.معتاد را به خاطر اضافه وزنم مقصر می دانستم اما بیشتر بخاطر ناراحتی ام او را سرزنش میکردم. فکر نمی کردم که اشتباه میکنم وگفتار ورفتار من باعث ناراحتیم میشود.
فهمیدم که اشتباه بزرگی وجود دارد و من نمی خواستم این روش زندگی کردن را ادامه دهم. حس می کردم دوست دارم از این زندگی دردناکی که به آن رسیده ام فرار کنم. راحت نبودن در خانه خودم، شخصی بیهوده وغرورو ، داشتن راز بزرگ و وحشتناکی که بدبختی زندگیم بود، و این احساس فشار دایمی گناه و سرزنش خودم بخاطر مصرف مواد پسرم. باید به غیرقابل اداره بودن زندگیم اقرار میکردم.
وقتی به مشاوره خانواده رفتیم، مشاوره مان با انگشت به طرف من به عنوان فردی که خانواده مان را مراقبت وکنترل میکند اشاره کرد. من آزرده ، جریحه دار وتحقیر شده بودم. چطور می توانست فکر کند که من مقصر بودم؟
با شرکت در جلسات نارانان چیزی را که مشاوره سعی می کرد به من بگوید، یاد گرفتم. کمک گرفتن برای تغییر خودم را آغاز کردم. کار کرد قدمها با یک راهنما باعث شد بفهمم که من هم احتمالا به اندازه معتاد دیوانه بودم. چه بیدارای ای!
تفکری برای امروز:  در نارانان می توانم نگاهی به خودم بیندازم، نقص هایم را تشخیص دهدم وهر روز روی آنها کار کنم. امروز می توانم رها کنم، میفهمم که زندگی من مال من است و زندگی معتاد مال خودش. امروز میتوانم روز به روز از خودم مراقبت کنم وباز هم حامی دیگران باشم.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

سی و یکم خردادماه
شنیده ام زمانیکه کاری را به خوبی انجام میدهم زمان همراه من به آرامی پیش میرود برعکس هنگامی که کاری را به طور خوب و مطلوب انجام نمی دهم ، ممکن است قادر باشم تا هنگامیکه کاره به دلخواه من است ، خود را به سختی پیش ببرم . اما اگر اینکار را وقتی انجام دهم که قبلا برای از عهده بر آمدن فعالیتهای زندگی ام کوشش کرده باشم ، راه مشکلات را بر روی خودم باز میکنم من مجبور میشوم تا وقتی که به خود سخت نگیرم ، نگران بوده و به حلزونی آرام تبدیل شوم و هیچ کاری انجام نخواهد شد اما متن قدم چهارم به من نشان داد که عکس این مطلب درست است . من تمایل داشتم که به خودم بسیار سخت بگیرم ، آنقدر سخت که زندگی فردی ام را مختل میکردم . در نتیجه اغلب کمتر از آنچه که میتوانستم با تعادل کاری را انجام دهم ، از عهده کارها بر می آمدم . بهترین پادزهر برای من (راه علاج) این شعار است "آسان بگیر"
هنگامی که متوجه شدم در رابطه با زندگیم دچار اشتباه هستم ، سعی کردم به آرامی و تعادل رفتار کنم و به جای اینکه اتوماتیک خود را خطاکار بدانم ، سعی کردم این امکان را در نظر بگیرم که ممکن است تا من هم طبق برنامه به درستی رفتار کنم .

یاد آوری امروز

...........شعار (آسان بگیر نه تنها به من می آموزد تا آرام و راحت تر رفتار کنم بلکه به من می آموزر تا فعال باشم . امروز من سعی میکنم تا کوشش کنم پذیرش بیشتری نسبت به خودم داشته باشم و بدون در نظر گرفتن انچه که به دست اورده ام ، از هر روزم لذت ببرم بهبود بخشیدن رفتارها و کارهای فکری و فردی ما مستلزم صرف زمان است . شتاب و بی صبری فقط اهداف مارا دچار اشکال می نماید .


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

31خرداد
امروز اجازه نمی‌دهم که بار سنگین رنجش و کینه از بودن خاطرات و خطا و شکست‌های گذشته سدی در راه بهبودیم ایجاد کند. زندگی فعلی من آنقدر ارزش دارد که از این شکست‌ها و خطاها به عنوان تجربه سود ببرم. آیا متوجه شده‌ام که قبول مسئولیت اشتباهات گذشته‌ام می‌تواند مرا در پروسه‌های آینده‌ام موفق گرداند؟ آیا پذیرفته‌ام که تمام جنگ‌ها و درگیری‌ها در ذهن من شکل و ابعاد غیر واقعی می‌گیرند؟ امروز متوجه هستم که افراد موفق در زندگی‌شان مشاوران خوبی داشته‌اند. آیا امروز غرورم اجازه می‌دهد که از دیگران کمک بخواهم و آنها مرا در امرار زندگیم راهنمایی کنند؟ آیا من به خاطر تمام اتفاقات تلخ و شیرینی که در زندگیم رخ داده است و به خاطر آزادی و رهایی از عادت‌های ناسالم دوران کودکی و وابستگی‌ و هم‌وابستگی‌های دیوانه کننده خداوند را سپاسگزاری می‌کنم؟ امروز سرآغازی برای معجزه‌ی رهایی و آزادی از قید و بندهای وابستگی‌ها را با شکرگزاری از خالق مهربان که باعث این تحولات عظیم در من شده‌اند، لحظاتم را جشن می‌گیرم. آیا هنوزهم با درست کردن چرا‌های غیر قابل حل، مغزم را چراگاهی برای آنها کرده‌ام؟
با پذیرش اشتباه، پیروزی آغاز می‌شود!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

سی و یکم خرداد:   در برابر نیکوتین عاجزم، امّا در برابر انتخاب های مسئولانه خیر.

   به این درک رسیده ام که زندگی مانند جدولی است که باید با صبر و حوصله تکه های آن را کنار هم گذاشت. بی حوصلگی منجر به شکست در تکمیل نمودن جدول زندگی می گردد. قبل از آشنایی باانجمن بی حوصلگی در چیدن تکه های این جدول سبب نابسامانی های بسیار در زندگیم شده بود. در پشت دیواری از دود تصمیم می گرفتم و تصور می کردم نیکوتین در تصمیم گیری های صحیح کمک می کند. اکنون که بدون مصرف نیکوتین تکه های جدول را کنار هم می گذارم حتی در شرایط ناهنجار همه چیز به خوبی پیش می رود. به همین دلیل هرگز از شرایط سخت و ناخوشایند زندگی فرار نکرده، با آن روبرو و تکه مورد نیاز را سر جایش قرار داده و در این راه هر لحظه نیروی برتر را با خود همراه می کنم. امروز بابت قدم ها و سنت های دوازده گانه نیکوتینی های گمنام که فرصتی داده تا هر روز روح خود را جلا داده و اجازه دهم اراده خداوند در زندگیم جاری باشد سپاسگذارم.

برای امروز،می توانم به کمک خداوند انتخاب های درست داشته باشم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan