Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

خویشتن پذیری

کمبود خویشتن پذیری ، مشکل بسیاری از معتادان در حال بهبودی است . این نقص مرموز را به سختی می توان تشخیص داد و اغلب ناشناخته باقی می ماند . بسیاری از ما اعتقاد داشتیم که مشکل مان فقط مصرف مواد مخّدر است و این واقعیت که زندگیمان غیر قابل اداره شده بود را ، انکار می کردیم . این انکار ، حتی پس از قطع مصرف ممکن است ما را در بند خود نگه دارد . بسیاری از مشکلاتی که در دوران بهبودی تجربه می کنیم ، به علت ناتوانی ما در پذیرش خویشتن در اعماق وجود مان است . شاید حتی به فکرمان هم نرسد که این مساله ریشه مشکلات ما ست ، زیرا اغلب به شکلهای دیگری خود را نشان می دهد . مثلا می بینیم که زود رنج ، عیب جو ، ناراضی ، افسرده ، یا سردرگم شده ایم یا به هوای آرام کردن آن چه ما را از درون می خورد ، سعی می کنیم عوامل بیرونی را تغییر دهیم . تجربه ما نشان داده است که در چنین موقعیت هایی بهتر است برای دسترسی به منشاء ناراحتی مان توجه خود را معطوف درون کنیم . تقریبا همیشه کشف می کنیم که ما در مورد خودمان منتقدین سختگیری هستیم و در بیزاری از خود و عدم پذیرش خویشتن غوطه می خوریم . قبل از آمدن به معتادان گمنام اکثر ما تمام زندگیمان را صرف رد کردن خود می کردیم . از خودمان متنفر بودیم و هر کاری از دستمان بر می آمد می کردیم که کس دیگری باشیم . می خواستیم هر کسی باشیم جز همان که بودیم . از آنجا که نمی توانستیم خود را بپذیریم ، سعی می کردیم پذیرش دیگران را به دست آوریم . دلمان می خواست دیگران پذیرش و عشقی را که نمی توانستیم به خودمان بدهیم ، به ما بدهند . اما عشق و دوستی خودمان همیشه مشروط بود . ما هر کاری برای هر کسی می کردیم بلکه پذیرش و تایید آنها را بدست آوریم و از آنهایی که مطابق این میل ما رفتار نمی کردند می رنجیدیم.

از آنجایی که نمی توانستیم خود را بپذیریم . منتظر بودیم که دیگران ما را از خود برانند . نمی گذاشتیم کسی به ما نزدیک شود ، زیرا می ترسیدیم که اگر واقعاً پی به درون مان ببرند ، آنها هم از ما متنفر شوند . جهت حفظ خودمان از آسیب پذیری ، قبل از آنکه دیگران حتی فرصت راندن ما را پیدا کنند ، آنها را از خود می راندیم .

.

راه حل ، قدمهای دوازده گانه است .

امروز اولین قدم در راه خویشتن پذیری  پذیرش اعتیاد مان است . ما باید ناخوشی مان را به اضافه تمام مشکلاتی که برایمان ایجاد کرده است را پذیرا باشیم تا بتوانیم خود را به عنوان یک انسان بپذیریم .

چیزی دیگری که برای خویشتن پذیری بدان نیاز داریم ، اعتقاد به قدرتی مافوق خودمان است که می تواند سلامت عقل را به ما باز گرداند . لازم نیست به مفهوم خاصی که دیگران برای این قدرت مافوق قائل هستند ایمان بیاوریم ، اما بی تردید به آن مفهومی که برایمان کار می کند نیاز داریم . درک روحانی از خویشتن پذیری ، دانستن این است که درد کشیدن و اشتباه کردن عیبی ندارد و ما کامل نیستیم.

موثرترین راه برای رسیدن به خویشتن پذیری کارکردن قدمهای دوازده گانه است . حالا که به قدرتی مافوق خود ایمان آوردیم ، می توانیم به نیرویش اتکا کنیم تا شهامت بررسی صادقانه نقص ها و حسن هایمان را به ما بدهد . هر چند که گاه ممکن است این جریان درد آور باشد و به نظر برسد که منجر به خویشتن پذیری نمی شود ، اما با این همه لازم است با احساسات مان روبرو شویم . ما می خواهیم زیر بنای استواری برای بهبودی بسازیم . بنا بر این لازم است اعمال و انگیزه هایمان را بررسی و تغییر دادن چیزهایی را که پذیرفتنی نیست آغاز کنیم .

نقص های ما جزئی از وجود مان هستند و تنها وقتی برطرف می شوند که زندگی به روال برنامه معتادان گمنام را تمرین کنیم . حسن های ما هم امتیاز هایی است که قدرت مافوق مان به ما عطا کرده و وقتی بهره برداری از آنها را بیاموزیم ، خویشتن پذیری مان بیشتر می شود .

گاه ، گرفتار خیالبافی های سوزناکی می شویم و آرزو می کنیم که ای کاش این طور نباشیم که فکر می کنیم باید می بودیم . ممکن است احساس دلسوزی به حال خود و غرور ، وجود مان را تسخیر کند ، اما با تجدید اعتقاد به قدرت مافوق مان ، امید ، شهامت و قدرت رشد را دوباره به دست می آوریم .

خویشتن پذیری ، عامل تعادل در بهبودی ما است . دیگر نیازی نیست به دنبال تایید دیگران بگردیم ، زیرا از خودمان راضی هستیم . در کمال آزادی و با سپاسگذاری روی حسن هایمان تمرکز می کنیم تا با فروتنی از نقص هایمان دور شویم و به بهترین معتاد در حال بهبودی که می توانیم باشیم ، تبدیل شویم . خویشتن پذیری مفهومش این است که ما همین طور که هستیم خوبیم ، اما کامل نیستیم و می توانیم رشد کنیم .

ما فراموش نمی کنیم که به ناخوشی اعتیاد مبتلا هستیم و مدتها طول می کشد تا بتوانیم خویشتن را در اعماق وجود مان بپذیریم . هر قدر هم حال و روزمان خراب شود مهم نیست ، زیرا انجمن معتادان گمنام همیشه پذیرای ما است.

پذیرش خویشتن ، به همین صورتی که هستیم ،  ما را از شر توقع کمال از دیگران خلاص می کند . وقتی بتوانیم خودمان را بپذیریم ، می توانیم شاید برای اولین بار در زندگی ، دیگران را نیز بی قید و شرط بپذیریم . رفاقت هایمان عمیق می شود و گرمی و آرامش حاصل از معتادان در حال بهبودی و زندگی جدید را تجربه می کنیم .

خداوندا ، آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم . شهامتی که تغییر دهم آنچه را که می توانم و دانشی که تفاوت آن دو را بدانم .

محسن
19 April 22 , 23:32

سلام دوستان محسن هسنم یک معتاد حالم خراب ترسهام حالت توهمی پیدا کردن قضاوت میکنم از همه بدبین شدم دعا کنین حالم بهتر بشه

 

مسعود
17 April 22 , 16:26

سلام‌مسعودم‌معتاد.به‌لطف‌خدا۲۳‌روزپاکم شاکرم

خدای‌بزرگم‌را‌ازهمه‌میخام‌برای‌من‌‌دعا‌کنید‌امشب‌

اولین‌جلسه‌میروم‌،ومیخاهم‌۹۰‌روز،۹۰جلسه‌پر‌کنم

من‌باید‌به‌لطف‌پروردگار‌و‌اراده‌خودم‌‌وNAپاکی‌خودم‌را‌حفظ‌کنم‌،من‌میتوانم‌بهترین‌روزهای‌خودم‌را‌درپاکی ببینم‌،التماس‌دعا

جواد
13 April 22 , 23:03

سلام به دوستان عزیز من جواد هستم یک معتاد ۱۷ماه ۱۷روز پرهیز از هرنوع ماده مخدر ،من خیلی تلاش می کنم تغییر کنم ولی بیماری اعتیاد خیلی قوی‌تر از این حرفهاست،دربرابرتغییرکردن مقاومت میکنم ،بیماری  اعتیاد، دوست نداره من خوب بشم ،دوست داره من پیچیده باقی بمانم ،،برایم دعاکنید

Jalal
21 October 21 , 01:51

به شکرانه پاکی جلالم یک معتاد فقط برای امروز و کمک NA تولد ۱ ماهگی رو جشن میگیرم

پاسخ :

تبریک جلال عزیز
بهزاد
12 July 21 , 20:29

باسلام بهزاد هستم معتاد 

۹۸روز پاکی دارم 

۲۵ اعتیاد داشتم

متشکرم از ویس های عالی و تاثیر گذار اون 

میثم
30 June 21 , 21:31

سلام.میثم هستم یک معتاد

شکر خدا ۶۷روز پاکی

دارم جلسات رو شرکت میکنم بعد۱۷سال مصرف برای اولین بار.واسم دعا کنید دوستان همدرد که اینبار پاکیم تا روز مرگم هر روز تمدید بشه . 

پاسخ :

آفرین به شما میثم عزیز
الیاس
22 June 21 , 23:48

سلام اسم عبدالله ویک معتادهستم درحال حاضردوماه وپنچ روزپاکم هنوزقدم کارنکردم گفتن تاسه برات بشه بعداین درسته بایدسه ماه بگذره

پاسخ :

تبریک الیاس عزیز بستگی به تشخیص راهنمات داره
بنام خدا امیر یک معتاد پاکم 18سال 10ماه18روز
20 June 21 , 01:07

با سلام و خسته نباشید تمام دوستان همدرد من تو این مدتی که توی انجمن هستم هر وقتی که به مشکل میخورم پمفلت خویشتن پذیری کمکم میکنه تا بپذیرم من یک بیمار هستم و باید روز یک تماس داشته باشند جلسه برم مشارکت بکنم خدمت بکنم دعا کنم قدم کار کنم و نبایدها را رعایت کند اصل خویشتن پذیری اینکه من بیمارم و احتیاج به به روز شدن دارم و هر وقتی که بایدها و نبایدها را رعایت کردم و پذیرفتم بیماری دارم مرموز کشنده و پیشرونده است اون موقع من با عاجز بودن و رعایت اصل صداقت با راهنما و خویشتن خودم امروز با این که چند وقت است که برنامه هستم هر وقتی که به یک جلسه می روم به عنوان یک تازه وارد وارد می شوم بستنی می کنم توصیه های اعضای دیگر که در جلسه حضور دارند را تمرین کند اصل بیشترین پذیری معنی بله من یک معتاد هستم احتیاج دارم به انجمن معتادان گمنام به راهنما تقدم ها به سنت ها به خدمات در ، na و خدمات بیرون از na خیلی ممنون از شما که اجازه دادید تجربه ما با شما در میان بگذارم

مریم
06 June 21 , 17:26

سلام من معتادم تازه با اینجا رسیدم که معتادم هیچ وقت فکرش رو نمی کردم که انقدر وابسته بشم میخوام ترک کنم اما میترسم نتونم  

پاسخ :

مریم عزیز تبریک بابت تمایلتون همه ما اولش میترسیدیم که نتونیم این یک امر طبیعیست به جلسه بروید ما همیشه به تنهایی قطع مصرف کردیم اما در انجمن دیگر تنها نیستید نترسید و تصمیمتان را عملی کنید ما منتظر حضور شما در جمع خودمان هستیم
صابر
24 May 21 , 22:36

سلام صابرم معتاد 35 روز پاکی....ماموریتم انزلی و جلسه واجب هستم توروخدا کمک کنید مکان رو پیدا کنم ادرس جلسات انگار زورش میادجواب بده حالم رو بدتر کرد

پاسخ :

آدرس جلسات
ساجد
21 May 21 , 19:39

09392981210

درخدمت دوستان هستم

ایمان
10 April 21 , 07:46

سلام ایمان معتاد ب لطف خدا و برنامه انجمن معتادان گمنام 4ماه پاک هستم  خویشتن پذیری ب معتای پذیرفتن خود از درون و هربار ک این پمفلت رو میخونم تجربه ای جدید و آرامش پیدا میکنم بابت همین درک و آگاهی از خداوند منان سپاسگزارم

پاسخ :

تبریک به شما ایمان عزیز و تشکر از تجربتون
محمد
02 March 21 , 21:31

با سلام محمدم معتاد حالم خوبه احساسم خوبه شکر خدا ۴ماه پاکم ولی چند شبه که میخابم تا صبح خواب مصرف میبینم درطول روز حالم خراب میشه

پاسخ :

تبریک محمد عزیز خواب مصرف اتفاقیه که برای همه اعضا می افته مشارکت کنید و خدا رو شکر کنید که عواقب مصرف مجدد را در خواب دیدید نه بیداری
احمد
27 February 21 , 05:50

سلام احمد معتاد.. از خدا بی نهایت سپاسگذارم بابت انجمن وشما دوستان.. 5سال 8 ماه 9روز بفلت رو به فرموده راهنما خوندم.. یادآوری شده من مشکل اصلی من بیماری اعتیاد.. ممنون به خاطر حضورتون ❤️

پاسخ :

تبریک و تشکر از شما احمد عزیز
Moj
31 December 20 , 15:45

 عالی

پاسخ :

تشکر حسین عزیز
رضا
30 November 20 , 08:39

رضا معتاد ۱۶سال و ۹ماه و۱۸ روز پاک

واقعا ما هیچ وقت خوب نمیشیم چن روزیه بی دلیل حالم خوب نیست ممنون از همه شما که هستین به پیش نهاد ی دوست بهبودی اینو خوندم که بازم برار تکرار شه ❤️

پاسخ :

بسیار عالی رضای عزیز
سلام رضا معتاد
02 September 20 , 22:02

این پنفلد میگوید انگشت اشاره روازرودیگران بردارم ومسئلیت بههبودی خودم رابرعهده بگیرم  

محمد
30 August 20 , 02:12

سلام ممنون این بورشور رو من به گفته راهنما بارها و بارها میخونم و هر بار آب رو آتیش خیلی متشکرم عالی !!!

محمد معتاد شهریور ۱۳۹۹ شدم ۷ سال تمام

لیلا
30 July 20 , 02:41
من خیلی از مطالب شما لذت بردم من همسر یک معتادم که هیچ پذیرشی برای اعتیادش ندارد ودست هر همراهی را رد می کند

پاسخ :

کمی صبور باشید و برنامه نارانان را دنبال کنید تا کمتر آسیب ببینید و بهتر بتونید کمکش کنید
جلال
22 May 20 , 14:22

سلام من جلالم یک معتاد

خداروشکر که امروزم پاک هستم

یک بار خوندم

من این پمفلت  رو به گفته ی راهنما مطالعه کردم

و به نظرم خیلی خوب توضیح میده 

از دوگانگی ها و سردرگمی ها میگه تا آرامش و پذیرش و این یعنی معجزه

خدایا شکرت

مرسی هدمتگذار و ادمین عزیز

محمد
22 December 19 , 13:45

محمدم معتاد

17ماه و هفت روز

از دوتا از همقدمی هام خوشم نمیاد و کنترلشون میکنم این پنفلت منو به خودم اوردکه توقع نداشته باشم دیگران باب میل من رفتار کنند 

رضا
15 October 19 , 22:37

عالی‌‌ بود

محمد
06 August 19 , 17:16

محمد معتاد امروز ۱۵ مرداد ۹۸ شدم ۵ سال و ۱۱ ماه و ۱۶ روز پاکی

لیلا
08 June 19 , 11:50
ممنون عالی بود
رضا
08 March 19 , 03:51
باسلام...این بهترین پمفلتی است که تا به حال من درچندین انجمن ۱۲ قدمی دیدم...کسی میتونه توضیح بیشتری بده؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan