Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

قدم یکم کتاب پایه انجمن معتادان گمنام

<<ما اقرار کردیم که در مقابل اعتیادمان عاجز بودیم و زندگى‌مان غیر قابل اداره شده بود.>>

فرقى  نمى‌کند که ما چقدر و چه ماده مخدرى مصرف کرده‌ایم. در معتادان‌گمنام پاک ماندن مى‌بایست  در رأس هر چیز دیگرى قرار گیرد. ما دریافتیم که نمى‌توانیم موادمخدر مصرف کنیم و  زنده بمانیم. وقتى ما به عجز خود وعدم توانائى در اداره زندگى‌مان اقرار کنیم،  دریچه بهبودى را به روىخود باز کرده‌ایم. هیچ کس نمى‌توانست به ما بقبولاند که ما  معتاد بوده‌ایم. این اقرارى است که ماباید براى خودمان بکنیم. اگر بعضى از ما در  این مورد تردید داشته باشیم، از خودمان مى‌پرسیم که

«آیا مى توانم مصرف هر دارویى را که باعث تغییر حالت افکار واحساساتم شود، کنترل کنم؟»

 وقتى  مسئله کنترل مطرح مى‌شود، بیشتر معتادان فوراً متوجّه مى‌شوند که چنین چیزى ممکن نیست. ما دریافتیم که مصرف خود را نمى‌توانیم به مدت طولانى کنترل کنیم.

 مطالب  فوق به روشنى نشان مى‌دهد که یک معتاد در مورد موادمخدر اختیارى از خود ندارد.  معناى عاجز بودن این است که ما مجبور باشیم بر خلاف اراده خود مصرف کنیم. اگر ما  نتوانیم مصرف خود رامتوقف کنیم، چطور ممکن است به خود بگوییم که کنترل در دست  ماست.عدم توانائى در قطع مصرف ـ حتى با حداکثر اراده و خالص‌ترین خواسته به این  حرف ما که مى‌گوییم "ما مطلقاً حق انتخاب نداریم"  صحه مى‌گذارد، امّا وقتى دیگر سعى نکنیم مصرف‌مان را توجیه کنیم، حق انتخاب پیدا  خواهیم کرد.

 ما  با عشق، صداقت، روشن بینى و تمایل وارد این انجمن نشده‌ایم، ما به نقطه‌اى رسیده  بودیم که به خاطر دردهاى جسمانى، روانى و روحانى دیگر نمى‌توانستیم به مصرف‌مان  ادامه دهیم و وقتى که مغلوب شدیم تمایل پیدا کردیم.

 عدم توانایى ما در کنترل و مصرف موادمخدّر، یکى از  علائم بیمارى اعتیاد است. ما نه تنها در مقابل موادمخدّر، بلکه در برابر اعتیاد  نیز عاجزیم. ما باید به این واقعیّت اقرار کنیم، تا بهبود یابیم. اعتیاد یک بیمارى  جسمانى، روانى وروحانى  است که در تمام قسمتهاى زندگى ما اثر مى‌گذارد.

 جنبه  جسمى بیمارى ما، مصرف اجبارى و بدون ، اختیار است. یعنى: عدم توانایى درقطع مصرف  به مجرد شروع. جنبه روانى بیمارى ما وسوسه و یا میل شدید مصرف است، حتّى وقتى که  زندگى خودرا نابود مى‌کنیم. جنبه روحانى بیمارى ما، خودمحورى شدید ماست. ما احساس  مى‌کردیم که برخلاف تمام شواهد موجود، هر وقت که بخواهیم مى‌توانیم از مصرف دست  برداریم. انکار، جایگزین کردن، توجیه کردن، دلیل آوردن، عدم اعتماد به دیگران،  احساس گناه و خجالت، آوارگى، حقارت، انزواو از دست دادن اختیار، همگى علائم و  عوارض بیمارى ما هستند. بیمارى ما پیش‌رونده، لاعلاج وکشنده است. دانستن این مطلب  که مشکل ما یک بیمارى است ونه یک ضعف اخلاقى بار سنگینىرا ازدوش اکثر ما بر مى‌دارد.

 ما  مسئول بیمارى خود نیستیم، امّا مسئولیّت بهبودى خود را بر عهده داریم. بیشتر ما سعى مى‌کردیم به تنهایى مصرف‌مان را قطع کنیم، اما متوجه شدیم که چه با موادمخدّر و چه  بدون آن نمى‌توانیم زندگى کنیم. سرانجام به این نتیجه رسیدیم که در مقابل  اعتیادمان عاجزیم.

 بسیارى  از ما سعى کردیم که به صرف اراده مصرف‌مان را قطع کنیم، اما این راه حل، موقتى  بود.عاقبت متوجه شدیم که اراده تنها نمى‌تواند در دراز مدت کارآیى داشته باشد. ما  راه حل‌هایى ازقبیل: روانپزشکان، بیمارستان‌ها، مراکزبازپرورى، روابط عاشقانه،  شهرهاى تازه و مشاغل جدید راآزمایش کردیم و به هر درى که زدیم باشکست مواجه شدیم.  کم‌کم متوجّه شدیم که براى موجه جلوه دادن خرابیهایى که موادمخدر در زندگى‌مان به بار آورده، از چه حرفهاى بى ربطى به  عنوان دلیل استفاده کرده‌ایم.

اگر  ما نتوانیم از هرگونه راه‌گریز دست برداریم، ارکان بهبودى‌مان در خطر خواهد بود.دست برنداشتن از راههاى  گریز ما را از منافعى که این برنامه دارد، محروم مى‌کند. ما با تسلیم شدن خود را  از شر تمام راههاى  گریز خلاص مى‌کنیم. فقط وفقط پس از آن است که کمک به ما براىبهبودى از این بیمارى،  میسر مى‌شود.

حال سؤال این است که: «اگر ما در برابر اعتیاد  عاجزیم، معتادان‌گمنام چگونه  مى‌تواند به ما کمک کند؟»

ما کار خود را با درخواست کمک آغاز مى‌کنیم. زیربناى  برنامه ما، بر روى این اعتراف استوار شده است که ما از خود در برابر اعتیاد قدرتى  نداریم. وقتى ما بتوانیم این واقعیت را بپذیریم، اوّلین قسمت قدم اوّل را به اتمام  رسانده‌ایم.

 براى  کامل کردن زیربنا، اقرار دوّم نیز لازم است. اگر در اینجا متوقّف شویم، فقط به نیمى از حقیقت پى مى‌بریم. ما در  تحریف حقیقت بسیار کار کشته شده‌ایم. خیلى آسان از یک طرف مى‌گوییم «بله من در  مقابل اعتیاد عاجزم» و از طرف دیگرمى‌گوییم «وقتى به زندگیم سر و سامان دادم،  دوباره مى‌توانم با موادمخدر کنار بیایم». اینگونه افکار و رفتار بارها باعث شده است که اعتیاد ما  مجدداً فعّال شود. هیچ وقت این فکر به  مغزمان خطور نکرد که از خود بپرسیم «ما که نمى‌توانیم اعتیادمان را

کنترل کنیم،  چطور مى‌توانیم زندگى‌مان را اداره کنیم؟» ما بدون موادمخدر احساس بدبختى مى‌کردیم  و زندگى‌مان غیر قابل اداره شده بود.

عدم  قابلیت اشتغال، آوارگى و تخریب، به وضوح مشخصات یک زندگى غیر قابل اداره‌اند.  خانواده‌هاى ما اکثراً از رفتار ما گیج، حیران و مأیوس مى‌شوند وغالباً راه خود را  جدا و ما را طرد مى‌کنند، امّاشاغل شدن پذیرش اجتماعى وبازگشت به خانواده، معنایش  این نیست که زندگى ما قابل اداره شده است. پذیرفته شدن در اجتماع، مفهومش بهبودى  نیست.

ما  دریافتیم که هیچ راهى جز تغییر کامل طرز تفکر قبلى خود نداریم، والا دوباره مصرف  را شروع مى‌کنیم. وقتى ما حداکثر کوشش خود را به کار مى بریم، این برنامه،براى ما  هم، همانطور  که براى دیگران کار کرده است، کار مى‌کند. وقتى ما دیگرنتوانیم عقاید کهنه خود را  تحمّل کنیم، تغییر شروع مى‌شود. از آن زمان به بعد، ماشروع به درک این مطلب کردیم  که هر روزِ پاک، یک روز موفّق است وفرقى نمى‌کند که چه اتفّاقى افتاده باشد.  تسلیم شدن مفهومش این است که دیگر نیازى به جنگیدن نداریم. ما اعتیاد و زندگى را  همانطور که هست مى‌پذیریم. ما آمادگى انجام هر کارى را که براى پاک ماندن لازم  باشد پیدا مى‌کنیم، حتّى اگر آنرا دوست نداشته باشیم.

قبل از برداشتن قدم اوّل ما همیشه پر از ترس و تردید  بودیم. در این مرحله،  بسیارى از ما احساس گیجى و سردرگمى مى‌کردیم.

خود را از بقیّه جدا مى‌دانستیم. با  به کارگیرى این قدم، ما تسلیم خود را به اصول معتادان‌گمنام تائید کردیم. فقط پس  از این است که مى‌توانیم از احساس بیگانگى به خصوص اعتیاد، خلاص شویم. کمک به ما،  فقط در نقطه‌اى که ما بتوانیم به شکست کامل خود اقرار کنیم، شروع مى‌شود.ممکن است  ترسناک به نظر برسد، امّا زیربنائى است که ما زندگى خود را بر روى آن بنیان‌گذارى

مى‌کنیم.

 مفهوم  قدم اوّل این است که ما دیگر مجبور به مصرف نیستیم. این براى ما آزادى بسیار بزرگى است. براى برخى از ما مدتها طول کشید تا متوجه شدیم که زندگى‌مان غیر قابل اداره  شده است.براى بعضى دیگر، نداشتن اختیار زندگى، تنها مطلبى بود که کاملاً برایشان روشن بود.  ما قبلاً مى‌دانستیم که موادمخدر مى‌تواند ما را به کسانى که نمى‌خواستیم باشیم،  تبدیل کند.

با  پاک بودن و کار کردن این قدم، ما از غل و زنجیر خلاص مى‌شویم، امّا هیچ یک از قدم‌ها  را نمى‌توان با جادو انجام داد. ما فقط صحبت از قدم‌ها نمى‌کنیم، بلکه یاد مى‌گیریم  که چطور آنها  را زندگى کنیم و ارمغان‌هاى این برنامه  را شخصاً تجربه مى‌کنیم.

ما  امیدمان را پیدا کرده‌ایم. اکنون مى‌توانیم یاد بگیریم که چگونه در این دنیایى که  در آن زندگى مى‌کنیم، عمل کنیم. ما مى‌توانیم در زندگى مفهوم و هدف پیدا کنیم و از  دیوانگى، محرومیت و مرگ خلاص شویم.


وقتى  ما به عجز و ناتوانى خود در اداره زندگى‌مان  اقرار کنیم، دریچه‌اى را براى دریافت کمک از یک نیروى برتر، به روى خود باز کرده‌ایم  . این مهم نیست که ما از کجا آمده‌ایم، مهم این است که ما به کجا مى رویم

علی
17 June 24 , 10:58

سلام علی هستم معتاد

الان ۵۷ روزه پاکم قدم یک

یاس نا امیدی وجودمو گرفته از خودم گذشته ام از خسارت های که زدم تصمیم های که گرفته ام از بیماریم از همه چی رنجش دارم حس یه آدم بازنده رو دارم باختم 

پاسخ :

علی جان به خودت زمان بده انشاالله قدم ها کمکت میکنه تا به آرامش برسی 
ایمانم
06 January 24 , 23:48

من عصبی دلشکسته بودم ناراحت که چرا خدا سهممو از دنیا بهم نداده خدارو شکر بعد 5 سال مصرف الان سه ماه پاکم ولی تو این 5سال کسی نمیدونست مصرف میکنم من وخدا البته خونواده شک میزدم ولی من زیر بار نرفتم الآنم خدم بدون کسی بدونه ترک کردم ولی میترسم دوباره لقزش کنم خیلی باخدم کل کل کردم برم کلاس اما بخاطر موقعیت شغلی و اجتماعی و کوچک بودن شهرم نتونستم از ترس آبروم برم کلاس چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید 

پاسخ :

سلام ایمان عزیز تبریک به شما 
خدمتت عرض کنم که پنفلت اعضاء دور افتاده رو مطالعه کنید 
فریبرز
28 February 22 , 21:03

سلام فریبرزهستم یک معتاد حال لهب. دی خدایاشکر هزاران هزاربارشکرکه امروزه موادمخدر درزندگی هیچ نقشی نداشته وهیچ خسارتی به خودم خانواده ام جامعه آم نزدم واحتیاجی به هیچ سمی نداشتم حال واحساسم هم خوبه و راستای بهبودی وکار وخانواده ام هستم همه همدارای من عشق منن وهمتون هم ازسرعشق ونیاز وست دارم

محسن
18 February 22 , 11:06

سلام دوستان محسنم یک معتاد، حالم خوبه و دارم سعی می‌کنم دوباره پاک بشم، بخاطر رها کردن برنامه بهبودی و جدا شدن از جمع بچه‌های انجمن در روزهایی که زندگی زناشوییم دچار بحران شده بود و همسرم برای طلاق اقدام کرده بود، مرتکب لغزش شدم، زندگیم آشفته شده و قدرت و توانایی بلند شدن و پاک شدن رو در خودم نمیبینم، اعتقادی به دعا کردن بدون عمل خودم ندارم و فقط خواستم از مکانیزم اقرار در بهبودی استفاده کنم و در یک بحث بهبودی اشتباهات خودم رو اقرار کنم.

پاسخ :

تشکر از تجربه شما محسن عزیز
علیرضا
11 February 22 , 22:16

علیرضا هستم یک معتاد 

یک روز است که مصرف مورفین را قطع کرده ام و پاک نفس میکشم ، خداوندا آرامشی عطافرما...

پاسخ :

تبریک به شما علیزضای عزیز
حسین
30 December 21 , 21:40

با آرزوی پاکی بی پایان برای همه همدرد های عزیز در مسیر بهبودی

 

حسین
17 December 21 , 06:31

سلام دوستان عزیز خسته نباشید اسم من حسین و یک همدردتون هستم ازتون میخوام برام دعا کنید با ۲۳ سال سن بعد ۱۱سال مصرف و در ب دری های زیادی ک داشتم خداوند لطف کرد بهم و من رو در یک مرکز ب مدت ۴۰ روز بستری کرد ک پاک بشم اما من بی لیاقت ب خودم فرصت ندادم ک یک ساعت راحت نفس بکشم و از نعمت خدا لذت ببرم  من مصرف کردم حالم خیلی خرابه احساس خفگی میکنم لطفا برام دعا کنید حال و احساس خیلی بدی دارم😭😭😭😭😭 

پاسخ :

سلام حسین عزیز کتاب پایه بخش بهبودی و لغزش میگه لغزش میتونه سرکوی پرتاب باشه انشاالله برای شما هم همینطور باشه امیدت رو از دست نده و با قدرت بلند شو و مسیر بهبودی رو ادامه بده
آرش
27 July 21 , 15:59

سلام دوستان همدردم 

آرش هستم یک معتاد ۳ ماه و ۲۸ روز است که پاکم و پاک نفس میکشم

قدم یکم خلاص شد و ازتون میخام دعا کنیبد بتونم سلولی درک کنم بیماریم را و در کارکرد قدم موفق باشم.

خداراشکر

پاسخ :

تبریک آرش عزیز
جلیل
22 July 21 , 23:44

سلام جلیلم معتاد من الان ۱۵روزه پاکم اینجا تازه آمدم جایی برای جلسه رفتن سراغ ندارم لطفاً منو در جمع خود بپذیرید 

پاسخ :

جلیل عزیز خوش آمدید حتما به نزدیکترین جلسه بروید
رضامعتاد
15 July 21 , 09:20

سلام دوستان به لطف خدا ۱۳روزه پاکم امروز حال واحساس خوبی دارم که دارم می بینم زیرسلطه موادنیستم باحالی اشفته درخونه ساقی نمی روم بجه ها دعا بفرماییددستم ازدست شما کوتاه نشه.

میثم
06 July 21 , 23:44

سلام میثم هستم یک‌معتاد الان یک هفته است پاکم و خداروشکر میکنم نیاز به دعای همتون دارم برام دعا کنید ممنون.

رضامعتاد
10 May 21 , 17:54

خداروشکربخاطراین انجمن وبچه های باعشقش من به لطف خدا بعدازچندبارلغزش ودربدری ودرد دوباره به کمک این انجمن ولطف خدا بتونم ده روز پاک باشم .بچه ها محتاج دعاتونم

علی
05 May 21 , 07:25

سلام دوستان علی هستم یک معتاد شکرخداامروز64روزه پاکم به لطف خدا وجلسه .اما بزرگترین مشکل نفسم که اعصبانتم هست رو نمی تونم کنترل کنم خیلی هم تلاش میکنم رواعصاب کنترل داشته باشم ولی بابک حرف ازخود بی خود میشم ازخدامیخوام توانای بده که بتونم این مشکلم و حل کنم وبرای تمام دوستان هم دردم آرزوی پاکی مداوم ورحانی دارم ،

رقیه
04 May 21 , 10:58

شکرخدارقیه ام معتاد۲۰روز خداروشکرمیکنم که پاکم وپاک نفس میکشم تواین کرونا که جلسه مجازی شده نمیتونم مشارکت کنم انکارکه استرس داشته باشم سعی میکنم که بتونم حضوری برم جلسه وراهنمابگیرم

پاسخ :

تبریک به شما
فرزاد
24 April 21 , 04:22

سلام فرزادم معتاد 

من ۷ روز دیگه ۴ سال مواد موصرفی مو نزدم اما الکل مصرف می کنم که اصلا هم بهم حال نمیده و عذابم میده اول ترس از لغزش مواد مصرفی ۲ زندگی غیر قابل اداره میشه یه شری جنگی درست میکنم خیلی عاجزم در برابر الکل ولی کاری از دستم بر نمیاد ماهی دو تا ۴ بار مصرف می کنم برام دعا کنید ممنون 

محسن
14 April 21 , 21:20

سلام من محسنم دعاکنیدبرام تارنجشهامواززمان مصرف ازیادببرم روزانه به فکرم میادحالم خراب میشه طوریه که باخودم میگم هیچی نمیتونه حالم خوب بکنه جزاین که طلافی کنم بلایی سراون کسی بیارم که باعثشه

محسن
30 March 21 , 21:08

محسنم معتادتوشهرغریبم تازه رسیدم تادیروزجلاستم پربودچونشهرخودم بودم الانم دعاکنیدبرام تاجلساتوپیداکنم 

پاسخ :

سلام محسن عزیز ما غریب های آشنا هستیم در برنامه ما در هیچ جای دنیا در جلسات احساس غریبگی نمیکنیم دمت گرم موفق و کامروا باشید
جلال
26 March 21 , 03:18

سلام به دوستار همدردم، جلالم یه معتاد درحال بهبود، خداروشکر میکنم که بازهم لطفش شامل حالم شد تا بتونم یه روز دیگه ام پاک باشم، نمیدونم از کجا بگم فقط میدونمکه حالم خوب نیست خیلی آشفته و عصبی و.....شرایط بدی دارم درحال حاضر،نه میتونم راهنما بگیرم،نه جلسه ای ،احساس تنهایی و پوچی و....داره اذیتم میکنه،فقط تو خونه ام نمیتونم از جام بلندشم، بچه ها واسم دعا کنید تورو خدا دعا کنید منم خوب شم،دلم تنگ شده، واسه دوستار بهبودی جلسه.دوستون دارم.

پاسخ :

سلام جلال عزیز خوشحالیم که در کنار ما هستید و ما را لایق مشارکت خود دانستید و نگرانیم از انزوایی که در پیش گرفتید چون ما در تنهایی محکوم به فنا هستیم و بدترین دوست برای خودمان امیواریم که هر چه سریعتر تسلیم اصول شوید و حالتان خوب شود
بیژن
21 March 21 , 21:55

سلام دوستان همدرد خداراشکرمیکنم که دوباره به جمع دوستان دعوت شدم به کمک خداوند امروزشستویک،روزه دارم ازبهبودیم لذت میبرم برام دعاکنید

پاسخ :

تبریک به شما دمت گرم
علی
10 March 21 , 01:40

سلام دوستان علی هستم ۱۷روزه پاکم اولین شبی هست که ازکمپ اومدم خونه حال خوبی دارم برایم دعاکنید که پاک بمونم وبتونم درجلسات شرکت کنم

پاسخ :

تبریک علی عزیز
ناشناس
07 March 21 , 10:23

سلام  بر عزیزان بیمار و پدر و مادرهای بیمار

من یک بیمار و یک مادر بیمار در مسیر بهبودی خدا را به بزرگیش قسم میدهم هیچ انسانی روی کره زمین  وابسته به این مواد نباشه و عاجزم و تسلیم در برابر  تغییر عزیزانم . برای همگی شماها دعا می کنم

پاسخ :

سپاس از شما مادر مهربان
مهدی
02 March 21 , 00:08

خب اول سلام و بعدش با تک تک سلولهای بدنم از خدا ممنونم که سالهاست در مسیر بهبودی و دوازده قدمم هر کی یه ارزوهایی داره و یکی از بزرگترین ارزوهای من اینه که کسایی که تازه شروع ب مصرف کردن یا تازه دارن میان تو مسیری که ب نابودی ختم میشه هیچوقت دردایی که من کشیدمو نکشن و دردهایی که ۱۶سال خانوادم به خاطرم کشیدن هیچ خانواده ای نکشه دوست من از. من ک ی عضوم و بقیه بچه های انجمن درس وحدتو زندگیو خیلی راحت بگیر خدا به همه بچه هایی که پاکن عمر و پاکیه با عزت بده و ازش بخایم که دست دوستایی که تو عذابن بگیره

پاسخ :

تشکر از شما مهدی عزیز آرزوی ما برای شما روزهای خوب و خوش که باعث بشه روزهای تلخ مصرف رو فراموش کنید
به نام خدا علی هستم معتاد
27 February 21 , 18:12

منم در برابر اعتیاد عاجزم ،کاملا تسلیم مواد شدم،هر وقت مواد دستور بده من مصرف میکنم،با وجودیکه بیش از یکسال پاک بودم مواد پر قدرت مرا دور زد،چون ته دلم میخواست هر چند وقت یکبار مصرف کنم،نه قدم کار کردم،نه راهنما گرفتم ،مادر عزیزم مصرف کننده بودطی پاکیم خودم براش میگرفتم  مصرف میکرد،کلاسها به‌خاطر کرونا تعطیل شد،اما دوست عزیز الان پذیرفتم که خودم کوتاهی کردم،خوشا به حالتون که میتونید ۳ روز پاک بمانید اگر درد دارید بدانید که به امیدخدا نشانه بهبودی است،،التماس دعا

پاسخ :

تشکر از شما علی عزیز امیدوارم هر چه زودتر شما هم مجددا در مسیر بهبودی قرار بگیرید
پناه
08 February 21 , 15:00

سلام  برای پاکی بیمار من دعا کنید

پاسخ :

سلام پناه عزیز پاکی همه و نجات آنها از دام اعتیاد اولویت و دغدغه تمامی اعضا میباشد
مرتضی
02 February 21 , 21:12

سلام دوستان پاک مرتضی هستم یک معتاد.امشب حال عجیب ودوست داشتنی دارم اخه چیپ یکماهگی روامشب گرفتم وبعد۳۰روز امشب بعدگرفتن چیپ واسه باراول مشارکت کوتاهی کردم که بهم حال دادبرام دعاکنیدکه موندگاربشم وهمیشه چراغ کلاسها روشن ومن کناردوستان بهبودی بتونم پاک بمونم.

پاسخ :

تبریک مرتصی عزیز
عبدالله
01 February 21 , 11:39

سلام عبدالله هستم معتاد. من امروز اولین روز پاکیمه. دوستان برام دعا کنید پاک بمونم

پاسخ :

تبریک به شما عبدالله عزیز
موسی
12 January 21 , 20:49

سلام دوستان همدرد موسی هستم یک معتاد

 

پاسخ :

سلام خوش اومدی
مسعود
11 January 21 , 01:04

سلام مسعود هستم یه معتاد ۳ روز هست که به کمک یکی از دوستانم که انجمنی هست دوباره پاک هستم 

و هنوز اول راه هستم همش تو خودم هستم آن شاالله که به یاری خدا و کمک انجمن و دوستم این دفعه برای همیشه پاک میمونم چون واقعا الان که میداشتم میخونم مقدمه ی قدم یک رو دیدم واقعا در مقابل اعتیاد عاجز بودم و مصرف نکردن مواد هر روز که از خواب بلند میشدم اصلا دست خودم نبود بازم خدا رو شکر که ۳روز هست که پاکم ایشالله فردا هم پاک بمونم خدای به امید تو . 

پاسخ :

تبریک مسعود عزیز خوش اومدی
علی
05 January 21 , 12:16

معتاد و هنوزم معتاد بارها ترک کردم به سه روز نرسید ترک هام   امدم که با هوشیاری با شناخت به امید خدا رها شوم هر کس میتونه مطلب یا حرفی تاثیر گذار بگه یا نوری در این تاریکی دستم دهد کمکم کند ممنون میشوم باهام در ارتباط باشد 09172824228

سلام عبدالرضا هستم معتاد
29 December 20 , 01:32

باکمک ان ای  ولطف خدا ۲۳ پاکم خدا راشکر  میکنم

پاسخ :

تبریک عبدالرضای عزیز خوش اومدی
مهدی
25 September 20 , 03:29

مهدی هستم یک معتاد خداشکرکه پاک هستم

 

پاسخ :

تبریک مهدی عزیز
حسین
06 August 20 , 09:25

به نام خدا حسین معتاد هستم خدا را شکر و سپاس گذارم که الکل مصرف نمیکنم ۷ ماه ۱۴ روز هس زندگی طبق برنامه بهترین چیزی هس که خداوند به من داده خداوند را شاکر سپاس گذارم که پاکم اقرار میکنم که من در برابر کله خودم عاجزم و زندگیم را غیر غابل اداره کرده بود

Mersad
13 July 20 , 02:53

با سلام مرصادم معتاد 

خدارو شکر میکنم که بازم خدا فرصتی بهم داد که بتونم پاک باشم و بعد از بارها لغزش برای اولین بار باقدم کار کردن بیماریم را بشناسم و به عاجز بودنم در مقابل موادمخدر صادقانه اقرار کنم و بپذیرم که واقعاً زندگیم را موادمخدر کنترل میکرد 

ازتون می‌خوام توی دعا آرامش منم دعا کنید دوستان

علی
08 November 19 , 22:20

خداروشکر میکنم به لطف خداوند کمک آن ای یک ساله که پاکم ممنونم ازکمکتون

علیرضا
02 August 19 , 14:33
یادم نرود آن روزهایی که برای تهییه و مصرف موادمخدر از سرقت تا فروش اموال شخصی و خانواده ام کردم. یادم نرود از فروشندگان مواد چقدر تحقیر شدم. یادم نرود چند تار موی پدر و مادر و خانواده ام را سفید کرده ام. یادم نرود که میل به خودکشی را بارها ناقص تجربه کردم و حتی از خودکشی هم مثل زندگی کردن میترسیدم. یادم نرود حقارت و آوارگی و بیچارگی ها را.

الهی شکر که امروز پاکم. جایگاه اجتماعی به لطف انجمن پیدا کرده ام. یادم نرود که امروز هر آنچه به دست آورده ام به برکت اقرار به عجز و دیگر راهکارهای انجمن و لطف خداوند بوده است.

لذت زندگی پاک را از یاد نبرم. ذلت دوران مصرف را از یاد نبرم. الهی به امید تو
Mohsen Zoro
28 July 19 , 14:36
خدایا به بزرگیت قسم به درک واقعی عاجز بودن رسیدم کمکم کن پاک بمونم خدمتگزار باشم پاک بمیرم آمین
محسن زورو ۱۵ روز سیگارم نمیکشم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan