Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

10مرداد

 10 مرداد                                    رهایی از احساس گناه

«اعتیاد ما را اسیر خود کرد. ما زندانی ذهن خود بودیم و با احساس گناه خود محکوم شده بودیم.»

کتاب پایه

v

احساس گناه یکی از موانع مشکلآفرین در بهبودی است که به طور معمول با آن مواجه میشویم. یکی از انواع شناختهشدهتر احساس گناه، خودبیزاری است که وقتی سعی در بخشش خود میکنیم اما احساس بخشودگی نمیکنیم، حاصل میشود.

چگونه میتوانیم خود را ببخشیم تا این بخشش را احساس کنیم؟ ابتدا به خاطر میسپاریم گناه و شکست حلقههای زنجیری جدانشدنی نیستند. صحبت صادقانه با راهنما و سایر معتادان بر این مسئله صحه میگذارد. نتیجه این صحبت در اکثر مواقع، آگاهی خردمندانهتر از نقشی است که خود ما در امور زندگی خود ایفا کردهایم. گاهی اوقات متوجه میشویم انتظارات ما بسیار بالا بوده است. به جای انگشت گذاشتن بر مشکلات، تمایل خود به پیدا کردن راه حل را افزایش میدهیم.

جایی در طول مسیر به اینکه واقعاً چه کسی هستیم، پی میبریم. معمولاً متوجه میشویم نه موجودات مطلقاً کاملی هستیم و نه موجودات کاملاً ناقصی که تصور میکردیم. لازم نیست بر اساس توهمات خود یا بر خلاف آنها زندگی کنیم؛ تنها باید در واقعیت زندگی کنیم.

v

فقط برای امروز:  از نقاط قوت خود سپاسگزارم و نقاط ضعف خود را میپذیرم. از طریق تمایل و فروتنی، برای پیشرفت در بهبودی و رهایی از احساس گناه آزادی عمل پیدا کردهام.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan