Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

11مرداد

 11مرداد                             تمرین صداقت

«وقتی احساس میکنیم در دام افتادهایم یا تحت فشار قرار گرفتهایم، صداقت داشتن قدرت روحانی و عاطفی زیادی را میطلبد.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما سعی میکنیم با دروغگویی از موقعیتی دشوار خلاص شویم اما بعداً مجبور به تحقیر خود و گفتن حقیقت شویم. برخی از ما حتی وقتی میتوانیم به راحتی حقیقت را بگوییم، ماجراهای خود را طبق عادت تحریف میکنیم. هر بار سعی میکنیم از داشتن صداقت دوری کنیم، بر عکس نتیجه میگیریم. صداقت ممکن است دشوار باشد، اما دردسری که در صورت عدم صداقت باید تحمل کنیم، معمولاً خیلی بدتر از دشواری گفتن حقیقت است.    

صداقت یکی از اصول اساسی بهبودی است. این اصل را درست از ابتدای بهبودی یعنی وقتی سرانجام عجز و غیر قابل اداره بودن خود را اقرار میکنیم، اجرا مینماییم. هر بار که با انتخاب زندگی در خیال یا زندگی بر اساس زندگی آن طور که هست، روبرو میشویم، اجرای اصل صداقت را در پیش میگیریم. آموختن صداقت همواره آسان نیست، خصوصاً پس از پنهانکاری و خودفریبی ما در دوران اعتیاد. شاید وقتی صداقت نویافته خود را آزمایش میکنیم، صدای ما بلرزد. اما پس از مدتی صدای حقیقتی که از دهان خود ما خارج میشود، هر تردیدی را برطرف میکند: صداقت احساس خوبی دارد! زندگی بر اساس حقیقت آسانتر از زندگی بر اساس دروغ است.  

v

فقط برای امروز:  از زندگی با وجود تمام فشارها و سختیهای آن صادقانه استقبال میکنم. صداقت را تمرین میکنم، حتی اگر انجام آن ناراحتکننده باشد. صداقت به تلاشهای من برای پاک زندگی کردن و بهبودی کمک میکند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan