Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

17مرداد

 17 مرداد                                           بهبودی مسئولانه

«...مسئولیت مشکلات خود را میپذیریم و مشاهده میکنیم که در قبال راهحلهای خود نیز به همین اندازه مسئول هستیم.»

کتاب پایه

v

برخی از ما که کاملاً عادت کردهایم مسئولیتهای شخصی خود را بر دوش دیگران بیندازیم، شاید در بهبودی نیز چنین رفتاری داشته باشیم. به سرعت متوجه میشویم این کار مؤثر نیست. 

به عنوان مثال، تغییر در زندگی خود را در نظر میگیریم. بنابراین، با راهنمای خود تماس میگیریم و از او میپرسیم چه کاری باید انجام دهیم. در سایه درخواست راهنمایی، در واقع از راهنما میخواهیم مسئولیت تصمیمگیری درباره زندگی ما را بر عهده بگیرد. یا شاید نسبت به فردی در یک جلسه گستاخی کردهایم. بنابراین، از بهترین دوست این فرد درخواست میکنیم به جای ما عذرخواهی کند. چه بسا چند بار در ماه آخر به یکی از دوستان خود تحمیل کرده باشیم به تعهد خدمت ما عمل کند. آیا ممکن است به جای اینکه ترازنامه شخصی خود را تهیه کنیم، از دوستی خواسته باشیم رفتار ما را تجزیه تحلیل کند و کمبودهای ما را شناسایی کند.

بهبودی چیزی است که برای دستیابی به آن باید تلاش کرد. قرار نیست بهبودی در ظرفی نقرهای به ما تقدیم شود و نمیتوانیم از دوستان یا راهنمای خود نیز انتظار داشته باشیم در قبال کاری که خود ما باید انجام دهیم، مسئول باشند. از طریق تصمیمگیری برای خود، انجام خدمات خود و کارکرد قدمهای خود بهبود پیدا میکنیم. با انجام این کارها برای خود، پاداشهای حاصل از آن را دریافت میکنیم.

v

فقط برای امروز:  مسئولیت زندگی و بهبودی خود را میپذیرم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan