Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

20مرداد

 20 مرداد                                    گوش دادن فعال

«از طریق گوش دادن فعال چیزهایی را میشنویم که برای ما مؤثر هستند.»

کتاب پایه

v

اکثر ما با توانایی ضعیفی برای گوش دادن به معتادان گمنام رسیدیم. اما برای استفاده کامل از "ارزش درمانی کمک یک معتاد به معتاد دیگر"، باید گوش دادن فعال را بیاموزیم.

گوش دادن فعال برای ما به چه معناست؟ در جلسات این امر بدین معناست که وقتی فردی صحبت میکند بر صحبتهای او تمرکز کنیم. تا وقتی جلسه خاتمه پیدا کند، افکار و عقاید شخصی خود را کنار میگذاریم. در این هنگام است که آنچه را شنیدهایم بررسی میکنیم تا تصمیم بگیریم از کدام یک از عقاید استفاده کنیم و کدام یک را بیشتر بررسی کنیم.

میتوانیم از مهارتهای گوش دادن فعال خود در راهنمایی نیز استفاده کنیم. تازهواردها اغلب با ما درباره برخی از "حوادث مهم" زندگی خود صحبت میکنند. در حالی که این حوادث ممکن است از نظر ما مهم نباشند، اما برای تازهواردی که تجربه کمی در زندگی کردن بر اساس زندگی آن طور که هست دارد، مهم است. گوش دادن فعال به ما کمک میکند با احساساتی که این حوادث در زندگی رهجو به وجود میآورد، همدردی کنیم. با این درک، درباره اینکه در مورد چه مسائلی با آنها صحبت کنیم، ایده بهتری داریم.

توانایی برای گوش دادن فعال در انزوای ناشی از اعتیاد، برای ما ناشناخته بود. امروز، این توانایی به ما در شرکت فعال در بهبودی خود کمک میکند. از طریق گوش دادن فعال، هر چیزی را که در NA به ما ارائه شده، دریافت میکنیم و عشق و علاقهای را که نسبت به ما ابراز شده، کاملاً با دیگران در میان میگذاریم.

v

فقط برای امروز:  سعی میکنم شنوندهای فعال باشم. وقتی دیگران صحبت میکنند و وقتی با دیگران صحبت میکنم، گوش دادن فعال را تمرین میکنم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan