Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

1آذر

فقط برای امروز
Just for today

 ابتدا پایه و بنیان

«وقتی شروع به ایفا کردن نقش خود در جامعه میکنیم، آزادی عمل به ما کمک میکند اولویتهای خود را ردهبندی کنیم و ابتدا کارهای اساسی را انجام دهیم.»

کتاب پایه

 

مدتی زیادی از پاکی ما نگذشته که برخی از ما اولویتهای دیگری را در رأس بهبودی خود قرار میدهیم. شغل، خانواده، روابط، همه اینها بخشی از زندگی هستند که وقتی اساس بهبودی خود را بنیان نهادیم، به آنها دست مییابیم. اما قبل از اینکه کار اساسی و دشوار بنیان نهادن اساس بهبودی خود را انجام دهیم، نمیتوانیم زندگی مستحکمی را برای خود بسازیم. مانند خانهای که روی شن ساخته شده، این زندگی در بهترین حالت متزلزل است. 

قبل از اینکه همه توجه خود را به بازسازی چهارچوب دقیق زندگی خود معطوف کنیم، باید اساس بهبودی خود را بنیان نهیم. ابتدا اقرار میکنیم اساسی نداریم و اعتیاد زندگی ما را کاملاً غیر قابل اداره ساخته است. سپس، با کمک راهنما و اعضای جلسه همیشگی خود به نیرویی که برای زمینهسازی زندگی ما به قدر کافی قدرتمند است، ایمان پیدا میکنیم. خرابی را از محلی که آینده خود را بر آن خواهیم ساخت، اصلاح میکنیم. سرانجام، با اصولی که در امور روزمره خود اجرا میکنیم، به طور عمیق و عملی آشنایی پیدا میکنیم: بررسی صادقانه خود، اطمینان به راهنمایی و قدرت نیروی برتر خود و خدمت به دیگران. 

وقتی اساس ما آماده شد، میتوانیم با تمام انرژی برای منسجم کردن زندگی خود به جلو حرکت کنیم. اما ابتدا باید از خود بپرسیم آیا پایه و بنیان ما محکم است یا خیر، چراکه بدون پایه و اساس، هر چیزی که میسازیم، مدتی طولانی دوام نمییابد. 

 

فقط برای امروز:  به بنیان نهادن اساسی محکم برای بهبودی خود اهمیت میدهم. میتوانم بر روی این اساس، یک عمر بهبودی را بنا کنم.

 -----------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید
Participation, experience, strength, hope

سنت یازده
مشارکت پیام نارانان باکسانی که نیازدارندمهم است.زیراهدف اصلی نارانان ارایه کمک واسایش به کسانی است که ازاثرات اعتیادفرددیگری رنج میبرند.بااین این وجود,ازان جاییکه "گمنامی اساس روحانی تمام سنت های مامیباشد"نبایدخیلی به تبلیغ برنامه نارانان به صورت همگانی علاقه مند باشم.
من به عنوان یک فردمیتوانم مشارکت کنم که چطورنارانان به من کمک کرده است وبه دیگران هم پیشنهادبدهم مه انهامیتوانندهمان کمک رابیابند.
سنت یازده به من یاداوری میکندکه این انتخاب شخصی است .ممکن است بعضی اعضاراحت نباشندکه عضویتشان درنارانان رادراجتماع بیان کنند,یااینکه نیازنیست هرعضوی ,عضویتش رافاش کند.
درسطح عمومی (مطبوعات ,رادیو,فیلم,اینترنت,ودیگرشکل های رسانه جمعی)نبایدموعظه کنم یااموزش دهم .نبایدمتعصب باشم وسعی داشته باشم دوستان وخانواده ام رابه زوربه جلسات بکشانم.وقتی باروش های جدی,مسایل  خودرامدیریت میکنم,بابخشش,رفتاری مثبت ,عاشقانه تر,تغییری مثبت رانشان میدهم والگوی خوبی میشوم,این رفتاری است که دیگران به ان توجه خواهندکرد.وقتی انهااین تغییرات مثبت راکه درزندگی ام اتفاق افتاده میبینند,ممکن است جذب برنامه شوند.
قسمت دوم سنت یازده به من یاداوری میکندکه من همیشه باید"گمنامی تمام اعضای NAرامحترم بدارم"به عنوان فردی که یک معتادرادوست داردممکن است به معتادبهبودیافته ام مغرورشده  وبخواهم موفقیت اورابادیگران مشارکت کنم.به دوستانی که عزیزمعتادی دارند بگویم:"ببیندNAبرای معتادم چکارکرده است"این وظیفه من نیست .برچسب معتادحتی بعدازسالهابهبودی میتواندابروی معتادم راببرد.فقط زمانی که خودمعتاداحساس کندزمان مناسبی برای گفتن ان است حق داردبه دیگران بگویدکه برنامه NAب ای اوچکارکرده است.
تفکری برای امروز:بایدبه خاطرداشته باشم [دوصدگفته چون نیم کردارنیست]قبل ازاینکه.به دیگران درموردنارانان حرفی بزنم,بایدمطمعن شوم که انهامیخواهند."روابط عمومی مابراصل جاذبه است تاتبلیغ,ماهمیشه گمنامی خودرادرسطح مطبوعات ,رادیووفیلم حفظ میکنیم خصوصامراقب هستیم گمنامی تمام اعضاNAرامحترم بداریم."سنت یازده نارانان

------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

Courage to change

پیش از حضور در الانان زندگیم را در رویا و وعده هایی که روزی خاص از راه می رسیدند صرف کرده بودم ، روزی خاص که "یک روزی" نامیده میشد . روزی آن پروژه را شروع یا تمام خواهم کرد . روزی با دوستی که مدتی است از او بیخبرم تماس خواهم گرفت . روزی اجازه خواهم داد آنها بدانند چه احساسی دارم . روزی خوشحال خواهم بود . روزی قصد سفر خواهم کرد . شغلی پیدا میکنم . و فقط منتظر باش و ببین . انتظار ، همانگونه که منتظر بودم الکلی از نوشیدن دست بکشد . انتظار برای گرفتن دوستان جالب توجه و فرصتی مناسب برای وارد عمل شدن و تغییر هر شخص دیگر . اما الانان به من کمک کرد تا ببینم امروز میتواند همان روزی باشد که من همیشه در انتظار آن بودم . بیست و چهار ساعت برای انجام تمامی آنچه میخواهم انجام دهم ، فرصت کافی نیست . اما فرصتی برای شروع به حقیقت پیوستن رویاهایم استبا طلب راهنمایی از نیروی برترم و برداشتن قدمی کوچک در جهت انتخاب هایم قادر خواهم بود ، بیشتر از آنچه تصور میکردم امکان پذیر است عمل کنم .

یاد اوری امروز

امروز منتظر مهتاب ، یک روز بارانی ، سیصدو شصت و ششمین روز سال ، با یک روز خاص برای انجام کارهای خوب زندگی نخواهم کرد هر تردیدی با خود چیزهایی را به تعویق می اندازد و روز ها با تاسف بیشتری از پی هم از دست میروند . آنچه را که میتوانید انجام دهید و یا فکر میکنید که میتوانید انجام دهید شروع کنید ، زیرا در شهامت ، معجزه ، قدرت و نبوغ وجود دارد .

-------------------------------------------------

روز به روز

day by day

بهبودی یک روند بمرور و روزانه و پیش رونده می‌باشد. من مادامی که رهنمودهای برنامه را به کار می‌گیرم در مسیر درست و صحیحی قرار دارم. صحت برنامه در این است، که هر روز برای خودم برنامه‌ای درست کرده و طبق آن برنامه و مشورت با راهنما زندگی می‌کنم. امروز با شرکت در جلسات و مشارکت سهم خود را از بهبودی گرفته و با تجربه‌ی خود با دیگران سهم می‌شوم. امروز از خداوند، از دوستان و گروه به خاطر حمایتشان از من سپاسگزاری می‌کنم. دوستی حاکم بر جمع دوستان نیاز مرا به سمت وابستگی خداوند، اجرا می‌گذارد. امروز در مقایسه با گذشته برخورد و تحمل من نسبت به پذیرش مشکلات و اتفاقات افزایش پیدا کرده است و مثل گذشته مرا آزاد نمی‌دهند. گاهی احساس می‌کنم که خواب هستم و با بیدار شدنم احساس می‌کنم، که همه چیز و همه آرزوها یک‌باره محو و نابود می‌شوند. امروز به خاطر می‌سپارم که دلیل اصلی آمدن من به جلسات و اجرای اصول خودیاری و گروه برنامه چیست؟ من دیگر جایی نداشتم و همه از من گریزان بودند و بابت هرچیزی به من گیر می‌دادند، حال من ماندمو یک دنیا آرامش، خداوند ترا شکر می‌کنم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan